AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #1 Skrevet 14. september 2021 Jeg venter nå mitt 4 barn, med stolthet! Jeg har bra utdannelse, jobb, mann, hund, biler og hus. Nevner ikke disse tingene som en bragd, men vil bare vise til at vi er selvstendige og bidrar til samfunnet. Vi ber så og si aldri om barnevakt, og elsker familielivet. Venter altså nå barn nr4, og blir faktisk så og si 8/10 ganger møtt med: «Etter DENNE er det vel nok? Skal ikke ha flere nå vel??» Jeg bare forstår ikke hvorfor dette plager andre eller hvorfor de føler de må ha en mening om hvor mange barn vi skal ha eller ei. Jeg sier da aldri til folk med feks et barn: «Dere skal vel ha flere enn bare et??» Det er overhodet ikke min sak, og jeg vet at det kan ligge så ekstremt mye bak valg og situasjoner. Er bare så lei av denne reaksjonen fra folk da vi er så lykkelige for denne kommende babyen og tilskuddet til familien. Selv kommer jeg fra en søskenflokk hvor det bare var meg og min bror, og har alltid ønsket meg flere søsken. Min mann kommer fra en søskenflokk hvor de er 5 totalt. Det skal sies at vi ikke har planer om fler etter nr4, men samtidig ønsker jeg ikke å love det til andre, da man aldri vet hva som skjer. Kan ikke bare hver familie få bestemme dette selv uten andres meninger? Anonymkode: 92517...80e 6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #2 Skrevet 14. september 2021 Jeg fikk sju🙂 fine unger alle sammen. Anonymkode: 81c3f...0e3 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #3 Skrevet 14. september 2021 Fordi det finst så ufatteleg mange dumme menneske i denne verda. Anonymkode: c3755...17b 6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #4 Skrevet 14. september 2021 Og deres 4 og 7, får sine barn...kanskje mange, som til slutt får dere 20 barnebarn. I en verden som er allerede overbelastet. Stor skam og egentlig, synes jeg folk med flere en 2 barn kan betale mer skatt og penge til miljøfondet. Anonymkode: 1e5b4...3f6 10
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #5 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg venter nå mitt 4 barn, med stolthet! Jeg har bra utdannelse, jobb, mann, hund, biler og hus. Nevner ikke disse tingene som en bragd, men vil bare vise til at vi er selvstendige og bidrar til samfunnet. Vi ber så og si aldri om barnevakt, og elsker familielivet. Venter altså nå barn nr4, og blir faktisk så og si 8/10 ganger møtt med: «Etter DENNE er det vel nok? Skal ikke ha flere nå vel??» Jeg bare forstår ikke hvorfor dette plager andre eller hvorfor de føler de må ha en mening om hvor mange barn vi skal ha eller ei. Jeg sier da aldri til folk med feks et barn: «Dere skal vel ha flere enn bare et??» Det er overhodet ikke min sak, og jeg vet at det kan ligge så ekstremt mye bak valg og situasjoner. Er bare så lei av denne reaksjonen fra folk da vi er så lykkelige for denne kommende babyen og tilskuddet til familien. Selv kommer jeg fra en søskenflokk hvor det bare var meg og min bror, og har alltid ønsket meg flere søsken. Min mann kommer fra en søskenflokk hvor de er 5 totalt. Det skal sies at vi ikke har planer om fler etter nr4, men samtidig ønsker jeg ikke å love det til andre, da man aldri vet hva som skjer. Kan ikke bare hver familie få bestemme dette selv uten andres meninger? Anonymkode: 92517...80e Jeg er helt enig med deg, men jo folk maser om når neste mann kommer , enebarnet MÅ ha søsken må vite! Anonymkode: 1f71e...1bd 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #6 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og deres 4 og 7, får sine barn...kanskje mange, som til slutt får dere 20 barnebarn. I en verden som er allerede overbelastet. Stor skam og egentlig, synes jeg folk med flere en 2 barn kan betale mer skatt og penge til miljøfondet. Anonymkode: 1e5b4...3f6 Tullball! Vi fikk jo beskjed om å produsere fler barn ! Anonymkode: 1f71e...1bd 6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #7 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er helt enig med deg, men jo folk maser om når neste mann kommer , enebarnet MÅ ha søsken må vite! Anonymkode: 1f71e...1bd Nettopp! Ingen har noe med det!!!! Anonymkode: 92517...80e 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #8 Skrevet 14. september 2021 Enig. De eneste jeg kan reagere på om får mange unger, er folk som ikke engang klarer å ta vare på seg selv. Anonymkode: 6bae8...315 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #9 Skrevet 14. september 2021 Om dere passer barna selv å ikke maser på besteforeldre og venner. Å ikke har hylende uoppdragne barn som irriterer vettet av andre dere er på besøk hos. Så få om så 10 barn... Anonymkode: f4269...860 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #10 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig. De eneste jeg kan reagere på om får mange unger, er folk som ikke engang klarer å ta vare på seg selv. Anonymkode: 6bae8...315 Det kan jeg forstå. Jeg kan også tenke mitt om diverse. Allikevel sier jeg aldri noe. Anonymkode: 92517...80e 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #11 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om dere passer barna selv å ikke maser på besteforeldre og venner. Å ikke har hylende uoppdragne barn som irriterer vettet av andre dere er på besøk hos. Så få om så 10 barn... Anonymkode: f4269...860 Det kan jeg garantere deg at vi ikke har. Anonymkode: 92517...80e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #12 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om dere passer barna selv å ikke maser på besteforeldre og venner. Å ikke har hylende uoppdragne barn som irriterer vettet av andre dere er på besøk hos. Så få om så 10 barn... Anonymkode: f4269...860 De fleste besteforeldre maser om å få være sammen med barnebarn. Anonymkode: 1f71e...1bd 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #13 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fleste besteforeldre maser om å få være sammen med barnebarn. Anonymkode: 1f71e...1bd Det er dessverre ikke noe vi opplever. Hadde vært veldig hyggelig, men bestemødrene her er enslige og jobber ekstremt mye. Anonymkode: 92517...80e 1
mereo Skrevet 14. september 2021 #14 Skrevet 14. september 2021 Vil man ikke ha eller bare ha ett barn så er det galt også! For noen hvertfall. 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #15 Skrevet 14. september 2021 Fordi altfor mange legger seg opp i andres saker. Men jeg skal innrømme at det hender at jeg i mitt stille sinn lurer på hva folk driver med, og tenker de ikke burde få enda flere barn. Når du ikke klarer å betale for de ungene du allerede har (masse inkassosaker, ikke styr på noe som helst, driver i praksis med ren svindel), da tenker jeg at du burde prioritere HELT andre ting enn barn nummer seks, som du beviselig ikke har råd til, og neppe har mentale ressurser til å håndtere heller, i kombinasjon med alt annet i livet. Men jeg sier det selvsagt ikke høyt. Anonymkode: cb490...a54 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #16 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi altfor mange legger seg opp i andres saker. Men jeg skal innrømme at det hender at jeg i mitt stille sinn lurer på hva folk driver med, og tenker de ikke burde få enda flere barn. Når du ikke klarer å betale for de ungene du allerede har (masse inkassosaker, ikke styr på noe som helst, driver i praksis med ren svindel), da tenker jeg at du burde prioritere HELT andre ting enn barn nummer seks, som du beviselig ikke har råd til, og neppe har mentale ressurser til å håndtere heller, i kombinasjon med alt annet i livet. Men jeg sier det selvsagt ikke høyt. Anonymkode: cb490...a54 Og det er selvsagt forståelig å tenke. For vår del er det derimot overhodet ikke situasjonen, så jeg forstår bare ikke. Selv min bestemor sier det hver gang vi møtes må som jeg er gravid: «ja nå skal du iallfall ikke ha flere!» Anonymkode: 92517...80e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #17 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fordi altfor mange legger seg opp i andres saker. Men jeg skal innrømme at det hender at jeg i mitt stille sinn lurer på hva folk driver med, og tenker de ikke burde få enda flere barn. Når du ikke klarer å betale for de ungene du allerede har (masse inkassosaker, ikke styr på noe som helst, driver i praksis med ren svindel), da tenker jeg at du burde prioritere HELT andre ting enn barn nummer seks, som du beviselig ikke har råd til, og neppe har mentale ressurser til å håndtere heller, i kombinasjon med alt annet i livet. Men jeg sier det selvsagt ikke høyt. Anonymkode: cb490...a54 Jeg kjenner et par som lever akkurat sånn. Masse inkasso, moren jobber ikke og faren jobber litt gjennom nav. De har fått 3 barn på 4 år og venter sitt 4 nå. Sånne folk har bare godt av å høre andre si sånt. Anonymkode: 5d24a...4d2 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #18 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og det er selvsagt forståelig å tenke. For vår del er det derimot overhodet ikke situasjonen, så jeg forstår bare ikke. Selv min bestemor sier det hver gang vi møtes må som jeg er gravid: «ja nå skal du iallfall ikke ha flere!» Anonymkode: Hadde det vært opp til meg blir det tvillinger neste gang, sier du da! Anonymkode: 1f71e...1bd 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #19 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde det vært opp til meg blir det tvillinger neste gang, sier du da! Anonymkode: 1f71e...1bd Haha det skal jeg søren meg si!!! Anonymkode: 92517...80e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #20 Skrevet 14. september 2021 Det fins nok mennesker i verden. Skal man ha fler enn 2 så burde det vært lovpålagt å adoptere. Anonymkode: a3833...0ac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå