AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #1 Skrevet 14. september 2021 Dette er gjerne på feil forum, men prøver likevel. Jeg og samboer la ut bilder av meg på en nettside. Det var ingenting ved bildene som kan spores til meg (hode, føflekker, fødselsmerker etc) Brukte en ny epostadresse ved registering på siden, der navnene våre ikke var ekte. Nå har jeg fått på min private epostadresse, melding fra noen som sier det ligger bilder av meg på nettet.. En epostadresse uten navn i selvsagt. Hvordan har dette seg? Skulle ikke være teknisk mulig? Jeg har aldri lagt ut nakenbilder før, men så virket det plutseleg litt kinky. Nå er jeg litt paranoid! Er det noen jeg kjenner som kjenner igjen kroppsfasongen, eller er det noe datateknisk? Noen som har tanker om det? Anonymkode: ee6f6...581
Østkantgutt1913 Skrevet 14. september 2021 #2 Skrevet 14. september 2021 Anonym bruker.., ikke bry deg om det.. 1
Gjest ABM Skrevet 14. september 2021 #3 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er gjerne på feil forum, men prøver likevel. Jeg og samboer la ut bilder av meg på en nettside. Det var ingenting ved bildene som kan spores til meg (hode, føflekker, fødselsmerker etc) Brukte en ny epostadresse ved registering på siden, der navnene våre ikke var ekte. Nå har jeg fått på min private epostadresse, melding fra noen som sier det ligger bilder av meg på nettet.. En epostadresse uten navn i selvsagt. Hvordan har dette seg? Skulle ikke være teknisk mulig? Jeg har aldri lagt ut nakenbilder før, men så virket det plutseleg litt kinky. Nå er jeg litt paranoid! Er det noen jeg kjenner som kjenner igjen kroppsfasongen, eller er det noe datateknisk? Noen som har tanker om det? Anonymkode: ee6f6...581 Har du noengang trollet før?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #4 Skrevet 14. september 2021 Hva skriver denne personen da? Ligger det med en link? Anonymkode: 3e886...d63 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #5 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er gjerne på feil forum, men prøver likevel. Jeg og samboer la ut bilder av meg på en nettside. Det var ingenting ved bildene som kan spores til meg (hode, føflekker, fødselsmerker etc) Brukte en ny epostadresse ved registering på siden, der navnene våre ikke var ekte. Nå har jeg fått på min private epostadresse, melding fra noen som sier det ligger bilder av meg på nettet.. En epostadresse uten navn i selvsagt. Hvordan har dette seg? Skulle ikke være teknisk mulig? Jeg har aldri lagt ut nakenbilder før, men så virket det plutseleg litt kinky. Nå er jeg litt paranoid! Er det noen jeg kjenner som kjenner igjen kroppsfasongen, eller er det noe datateknisk? Noen som har tanker om det? Anonymkode: ee6f6...581 Dette er en standard utpressing epost som har gått ut til alle de siste årene. https://norsis.no/ny-bolge-med-utpressing-via-epost/ Anonymkode: c5cfb...49d 9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #6 Skrevet 14. september 2021 Tar du bilder med mobilen så er kanskje Location tag eller GPS tag på. Anonymkode: 64b2e...95c 9
Silva Pluvialis Skrevet 14. september 2021 #7 Skrevet 14. september 2021 Husk at man aldri er helt anonym på nett. 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #8 Skrevet 14. september 2021 ABM skrev (10 minutter siden): Har du noengang trollet før? ??? Var redd for at noen ikke kom til å tro på det. Men det kan jeg ikke styre. Anonymkode: ee6f6...581
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #9 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tar du bilder med mobilen så er kanskje Location tag eller GPS tag på. Anonymkode: 64b2e...95c Ja, det kan være en mulighet... Ts. Anonymkode: ee6f6...581 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #10 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette er en standard utpressing epost som har gått ut til alle de siste årene. https://norsis.no/ny-bolge-med-utpressing-via-epost/ Anonymkode: c5cfb...49d Ok.. Han hadde lagt ved et av bildene vi la ut, så han har sett de hvertfall. Bildene var forøvrig lagt ut fra samboer sin telefon. Ts Anonymkode: ee6f6...581
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #11 Skrevet 14. september 2021 Ville spurt hva som gjorde at han tenkte at dette var deg? Om det kommer fra hans telefon er det jo på ingen måte mulig å vite sikkert at det er deg. Kan ikke skjønne hvordan dette er mulig. Kan det være en tidligere kjæreste som kjenner seg så godt? Anonymkode: 3e886...d63 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #12 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva skriver denne personen da? Ligger det med en link? Anonymkode: 3e886...d63 "Hei, jeg ville vare si fra at det ligger bilder av deg på nettet, som kanskje ikle burde ligge der. Tenkte jeg bare skulle si fra." Og så nevnte han noe med at ene bildet var fra et navngitt fjell, men det var feil fjell da, men det ligger i samme region som der vi bor.. Anonymkode: ee6f6...581
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #13 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dette er gjerne på feil forum, men prøver likevel. Jeg og samboer la ut bilder av meg på en nettside. Det var ingenting ved bildene som kan spores til meg (hode, føflekker, fødselsmerker etc) Brukte en ny epostadresse ved registering på siden, der navnene våre ikke var ekte. Nå har jeg fått på min private epostadresse, melding fra noen som sier det ligger bilder av meg på nettet.. En epostadresse uten navn i selvsagt. Hvordan har dette seg? Skulle ikke være teknisk mulig? Jeg har aldri lagt ut nakenbilder før, men så virket det plutseleg litt kinky. Nå er jeg litt paranoid! Er det noen jeg kjenner som kjenner igjen kroppsfasongen, eller er det noe datateknisk? Noen som har tanker om det? Anonymkode: ee6f6...581 Det finnes dataprogram som kan match’e bildene du legger ut på facebook med databaser med nakenbilder. Så det finnes faktisk. Anonymkode: ca6cb...b5a
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #14 Skrevet 14. september 2021 Man er aldri anonym nei. Det er som alle de her inne som tror de er anonyme bare fordi de selv ikke klarer å se hvem andre er. AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg og samboer la ut bilder av meg på en nettside. Det var ingenting ved bildene som kan spores til meg (hode, føflekker, fødselsmerker etc) Kroppen din selvfølgelig. Anonymkode: b1a9b...f02 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #15 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det kan være en mulighet... Ts. Anonymkode: ee6f6...581 Ja. Husk også at nettsted hvor dere laster opp bilder sitter med deres ip adresse. Går utifra at dere gjemmer dere ikke bak Vpn. Laster du opp bilde på noen nettsted så gir du dem tilgang til din galleri og i bakgrunnen hele mobilen. De kan hente ut hvilken som helst info de vil uten at du anner at noe skjer. Mange av de nettsteder selger info de samler til tredjepart. Anonymkode: 64b2e...95c
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #16 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes dataprogram som kan match’e bildene du legger ut på facebook med databaser med nakenbilder. Så det finnes faktisk. Anonymkode: ca6cb...b5a Men altså, tviler på at TS har lagt ut bilder av seg selv på den måten på facebook, så hvordan kan dette dataprogrammet sammenligne ei rumpe på et dataprogram med et tryne på face? Jeg synes det høres veldig rart ut og lurer nesten på om denne personen som har sett dette bildet kanskje er en ex av deg eller noe TS? Det må være noen som kjenner deg selv om de har en anonym mail. Anonymkode: 036ad...315
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #17 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville spurt hva som gjorde at han tenkte at dette var deg? Han vet jo at det er henne, så hvis hun spør om det, så vet han også at hun la det ut med vilje. Anonymkode: b1a9b...f02
L'Eau D'Issey Skrevet 14. september 2021 #18 Skrevet 14. september 2021 Man er aldri 100% anonymt på nettet. Det vil alltids være noen som kan gjenkjenne deg eller dere. Derfor frarådes det og sende naken bilder eller legge ut, om man ikke er klare over risikoen. Burde ikke legges ut i første omgang, mener jeg. 3
tdm900 Skrevet 14. september 2021 #19 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Dette er gjerne på feil forum, men prøver likevel. Jeg og samboer la ut bilder av meg på en nettside. Det var ingenting ved bildene som kan spores til meg (hode, føflekker, fødselsmerker etc) Brukte en ny epostadresse ved registering på siden, der navnene våre ikke var ekte. Nå har jeg fått på min private epostadresse, melding fra noen som sier det ligger bilder av meg på nettet.. En epostadresse uten navn i selvsagt. Hvordan har dette seg? Skulle ikke være teknisk mulig? Jeg har aldri lagt ut nakenbilder før, men så virket det plutseleg litt kinky. Nå er jeg litt paranoid! Er det noen jeg kjenner som kjenner igjen kroppsfasongen, eller er det noe datateknisk? Noen som har tanker om det? Anonymkode: ee6f6...581 Det er spam. Har fått slik epost jeg også, og at det dumpa inn på din private er bare tilfeldig.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #20 Skrevet 14. september 2021 tdm900 skrev (5 minutter siden): lDet er spam. Har fått slik epost jeg også, og at det dumpa inn på din private er bare tilfeldig. Men vedkommende la jo ved hennes bilde? Kan det være en du har ligget med før? Om det er anonymt: ikke svar. Fjern bildet fra hvorenn dere la det ut. Sats på at saken dør ut. Anonymkode: ca689...628 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå