AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #1 Del Skrevet 14. september 2021 Kjæresten min har fått jobb på båt, og kommer til å jobbe 4 uker på 4 uker av. Jeg er veldig glad på hans vegne, da jeg vet at jobben han har nå sliter han ut. Likevel lurer jeg på hvordan slike forhold fungerer? Det positive er jo at vi savner hverandre, og at han har helt fri når han er hjemme. Kanskje han orker å finne på ting, noe han ikke gjør nå. Dette er en diskusjon vi har ofte, da han er sliten etter jobb og bare sitter i sofaen. Men jeg er likevel redd han skal fortsette denne stilen og være sliten etter 4 uker på jobb? Noen som har erfaring eller forhold hvor han jobber offshore? Anonymkode: cb980...f2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #2 Del Skrevet 14. september 2021 Han er sliten de første to dagene hjemme, pga skiftordningene, så er han veldig tilstedeværende resten av frituren. Anonymkode: e4078...891 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #3 Del Skrevet 14. september 2021 Av de jeg kjenner i min omgangskrets som jobber 4-4, er det mest avgjørende for hvorvidt det fungerer i lengden (både for egen trivsel og for hvordan en klarer å opprettholde relasjonene til menneskene en bryr seg om), hvorvidt personen klarer å omstille seg raskt nok både når en kommer hjem og før en reiser. Det er veldig mange som bruker en ukes tid på å komme seg når de kommer hjem og bruker en uke før de reiser ut igjen på å "grue" seg. I praksis en ukes lang søndagskveld. Det fungerer ikke i lengden. Hvis en klarer overgangene raskt, kan det være en fin tilværelse. Anonymkode: 438a4...32f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #4 Del Skrevet 14. september 2021 Beklager om jeg tar feil her nå, men mener å ha hørt at forhold med den ordningen ganske ofte ryker? Hørt at også brannkonstabler ofte sliter med forholdene sine, vel så med militære. Anonymkode: 537d3...7f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #5 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Beklager om jeg tar feil her nå, men mener å ha hørt at forhold med den ordningen ganske ofte ryker? Hørt at også brannkonstabler ofte sliter med forholdene sine, vel så med militære. Anonymkode: 537d3...7f8 De forholdene med barn involvert, der ryker forholdene. Fordi den hjemme får så vanvittig mye mer belastning. Og dette forplanter seg inn i friperiodene til den som jobber offshore også, fordi det rokker ved etablerte rutiner. Det er også helt unaturlig for den som alltid er hjemme med barna, å bare backe ut i det partner kommer hjem frå sjøen - det skjer ikke. Det er ikke hjelp i med fire uker fri når det ikke fungerer på hjemmebane. Dette er en jobb og livsstil for single. Merk mine ord. Anonymkode: 64b41...622 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #6 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): De forholdene med barn involvert, der ryker forholdene. Fordi den hjemme får så vanvittig mye mer belastning. Og dette forplanter seg inn i friperiodene til den som jobber offshore også, fordi det rokker ved etablerte rutiner. Det er også helt unaturlig for den som alltid er hjemme med barna, å bare backe ut i det partner kommer hjem frå sjøen - det skjer ikke. Det er ikke hjelp i med fire uker fri når det ikke fungerer på hjemmebane. Dette er en jobb og livsstil for single. Merk mine ord. Anonymkode: 64b41...622 Tror ikke det er så mye hold i det du sier og tror det mest er basert på synsing fra din side. Jeg selv har seilt offshore i årevis, og i en slik jobb kommer man selvfølgelig tett på sine kollegaer. Det er ingenting som tyder på at denne jobben ikke lar seg kombinere med familieliv. Tror at årsaken til at forhold ryker, er like sammensatt for offshore arbeidere som for de som jobber på land. Tror også det har en positiv effekt for forholdet at man er avskilt fra hverandre i relativt lange perioder. Under slike forhold vil man ikke ta hverandre for gitt, det gir også muligheter for nyforelskelse flere ganger i året. Men visst man er et par som mest fokusrerer på de negative effektene som følge av offshore-arbeid, da vil jeg ikke gi forholdet så store sjanser. De positive effektene slik jeg ser det fra eget forhold, og vi har barn. Kona kommer hjem til nyvasket hus og middag på bordet. (Halve året ihvertfall) Jeg tar igjen alt det som har forfalt mens jeg har vært borte, steller i hagen, fikser bilen, reparerer og pusser opp. Jeg tar med meg ungene på fritidsaktiviteter og lar mor få fri visst hun ønsker det. Jeg tar meg av ungene visst hun vil ha venninnekveld. De som jobber offshore bidrar også veldig bra økonomisk til husholdningen. Oppussing null problem , you name it, og jeg fikser. Vi blir ikke lei av hverandre på samme måten som når man går oppi hverandre dag inn og dag ut. At man er adskilt fra hverandre gjør at man fokusrer mer på kjærligheten den tiden man er ilag. Men det kreves to for å danse tango, så visst jeg hadde hatt en samboer som kun satt hjemme og klaget over ulempene hun hadde mens jeg var borte så hadde det ikke gått. Og visst jeg som jobber offshore ikke kompenserer for ulempene når jeg er hjemme så går det heller ikke. Det værste må vel være en som jobber lange dager på land, har lite overskudd og er lite flink til å bidra i hjemmet, og dette skal du gå oppi dag ut og dag inn, det tærer ihvertfall på forholdet. Anonymkode: e04bb...c81 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #7 Del Skrevet 14. september 2021 Halvparten av menn på tinder jobber i Nordsjøen… er nok en grunn til det, av flere årsaker😅 Anonymkode: 1c968...6d0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #8 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Halvparten av menn på tinder jobber i Nordsjøen… er nok en grunn til det, av flere årsaker😅 Anonymkode: 1c968...6d0 Jeg vil faktisk si nærmere 70% Har vært i et sånt forhold selv også, med 2-4 rotasjon. Jeg hadde vanlig jobb. Ved hjemkomst skulle de rett på byen og «feire» (midt i uken) og min ex hadde stort sett venner som jobbet turnus så det var veldig mye festing, gå på byen og han var ikke vant til å forholde seg til noe A4 liv. Det var 2 uker jobb og 4 uker ferie. Når jeg var ferdig på jobb for dagen (og var sliten), så måtte jeg stort sett lage min egen middag. Jeg har faste rutiner på jobb, trening og fritidsaktiviteter mens min ex levde 100% spontant. Eneste han hadde gjort når jeg kom hjem var å spise frokost og ha trent. Ikke trengte han å legge seg tidlig så derfor kunne han være oppe hele natten. Fest fra torsdag-søndag. Og ja, han var voksen i alder. Hele crewet var sånn og jeg tviler på at de er de eneste i verden. Og alltid. Alltid alltid alltid stupfylla og strippeklubber uansett om de var 22 eller 52, gifte eller single. For de som hadde utreise fra andre steder enn der de bodde (og altså måtte ha hotellovernatting), var det frem med Tinder. Følte jeg levde i et guttekollektiv. Nå stortrives jeg med min mann som har vanlig jobb på land og som jeg kan feire både 17.mai, jul og påske med. Anonymkode: 13c79...ef0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #9 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vil faktisk si nærmere 70% Har vært i et sånt forhold selv også, med 2-4 rotasjon. Jeg hadde vanlig jobb. Ved hjemkomst skulle de rett på byen og «feire» (midt i uken) og min ex hadde stort sett venner som jobbet turnus så det var veldig mye festing, gå på byen og han var ikke vant til å forholde seg til noe A4 liv. Det var 2 uker jobb og 4 uker ferie. Når jeg var ferdig på jobb for dagen (og var sliten), så måtte jeg stort sett lage min egen middag. Jeg har faste rutiner på jobb, trening og fritidsaktiviteter mens min ex levde 100% spontant. Eneste han hadde gjort når jeg kom hjem var å spise frokost og ha trent. Ikke trengte han å legge seg tidlig så derfor kunne han være oppe hele natten. Fest fra torsdag-søndag. Og ja, han var voksen i alder. Hele crewet var sånn og jeg tviler på at de er de eneste i verden. Og alltid. Alltid alltid alltid stupfylla og strippeklubber uansett om de var 22 eller 52, gifte eller single. For de som hadde utreise fra andre steder enn der de bodde (og altså måtte ha hotellovernatting), var det frem med Tinder. Følte jeg levde i et guttekollektiv. Nå stortrives jeg med min mann som har vanlig jobb på land og som jeg kan feire både 17.mai, jul og påske med. Anonymkode: 13c79...ef0 At dette kan gjelde forhold som ikke er etablert, det kan jeg se for meg. Men de jeg kjenner som er godt etablert med barn og kone så ville dette gå inn som unntakene som bekrefter regelen. Det er klart for unge folk som ikke er etablert så gir arbeidssituasjonen dem mye frihet mens de er på avspassering. Nå skriver du 2-4 rotasjon som indikerer at de er på plattfor/rigg og ikke båt. Visst det du skriver stemmer så er det en vesensforskjell på de som jobber på båt (sjøfolk) og plattformarbeidere. Jeg er ikke kjent med at mannskap på båter pleier mye omgang med hverandre på fritiden. På en plattform så har man en annen sammensetning av crew enn på en båt, på en plattform er det mange vanlige stillinger mens på en båt er det stort sett maritime stillinger. På en båt er det mye mer hieraki enn tilfellet er på en plattform, kanskje det er det som gjør at det blir mer som en vennegjeng og blir en gutteklubb på fritiden. Hilsen stolt sjømann som ikke kjenner meg igjen i beskrivelsen. Anonymkode: e04bb...c81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #10 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De forholdene med barn involvert, der ryker forholdene. Fordi den hjemme får så vanvittig mye mer belastning. Og dette forplanter seg inn i friperiodene til den som jobber offshore også, fordi det rokker ved etablerte rutiner. Det er også helt unaturlig for den som alltid er hjemme med barna, å bare backe ut i det partner kommer hjem frå sjøen - det skjer ikke. Det er ikke hjelp i med fire uker fri når det ikke fungerer på hjemmebane. Dette er en jobb og livsstil for single. Merk mine ord. Anonymkode: 64b41...622 Du uttaler deg på vegne av meg nå. Med barn, og min jobb, har det fungert utmerket i 16 år så langt. Jeg bakker ikke ut når han kommer hjem, jeg gir plass. Selvfølgelig er det lite han kan gjøre om noe skjer når han er ute, men han kan være støttende. Vi prates 2-3 ganger til dagen, å jeg kan ringe, eller sende melding, om jeg vil. Det gjør også ungene. Er begge parter innstilt på det, så går det fint. Kjenner mange i samme situasjon, men kjenner også noen tilfeller der de ikke har taklet det. Anonymkode: e4078...891 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #11 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror ikke det er så mye hold i det du sier og tror det mest er basert på synsing fra din side. Jeg selv har seilt offshore i årevis, og i en slik jobb kommer man selvfølgelig tett på sine kollegaer. Det er ingenting som tyder på at denne jobben ikke lar seg kombinere med familieliv. Tror at årsaken til at forhold ryker, er like sammensatt for offshore arbeidere som for de som jobber på land. Tror også det har en positiv effekt for forholdet at man er avskilt fra hverandre i relativt lange perioder. Under slike forhold vil man ikke ta hverandre for gitt, det gir også muligheter for nyforelskelse flere ganger i året. Men visst man er et par som mest fokusrerer på de negative effektene som følge av offshore-arbeid, da vil jeg ikke gi forholdet så store sjanser. De positive effektene slik jeg ser det fra eget forhold, og vi har barn. Kona kommer hjem til nyvasket hus og middag på bordet. (Halve året ihvertfall) Jeg tar igjen alt det som har forfalt mens jeg har vært borte, steller i hagen, fikser bilen, reparerer og pusser opp. Jeg tar med meg ungene på fritidsaktiviteter og lar mor få fri visst hun ønsker det. Jeg tar meg av ungene visst hun vil ha venninnekveld. De som jobber offshore bidrar også veldig bra økonomisk til husholdningen. Oppussing null problem , you name it, og jeg fikser. Vi blir ikke lei av hverandre på samme måten som når man går oppi hverandre dag inn og dag ut. At man er adskilt fra hverandre gjør at man fokusrer mer på kjærligheten den tiden man er ilag. Men det kreves to for å danse tango, så visst jeg hadde hatt en samboer som kun satt hjemme og klaget over ulempene hun hadde mens jeg var borte så hadde det ikke gått. Og visst jeg som jobber offshore ikke kompenserer for ulempene når jeg er hjemme så går det heller ikke. Det værste må vel være en som jobber lange dager på land, har lite overskudd og er lite flink til å bidra i hjemmet, og dette skal du gå oppi dag ut og dag inn, det tærer ihvertfall på forholdet. Anonymkode: e04bb...c81 Du hopper galant over det faktum at dette er din situasjon, sett fra din side. Men viser til at mitt innlegg er anekdotisk. Det yngler av sjømenn i min omgangskrets, både i familie og blant venner og kjente. Hadde det vært omvendt, at DU var hjemme og fruen offshore - ja, da hadde pipa hatt en annen låt. Og dette vet du meget godt, selv om du sikkert nøler med å innrømme det. Anonymkode: 64b41...622 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #12 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du uttaler deg på vegne av meg nå. Med barn, og min jobb, har det fungert utmerket i 16 år så langt. Jeg bakker ikke ut når han kommer hjem, jeg gir plass. Selvfølgelig er det lite han kan gjøre om noe skjer når han er ute, men han kan være støttende. Vi prates 2-3 ganger til dagen, å jeg kan ringe, eller sende melding, om jeg vil. Det gjør også ungene. Er begge parter innstilt på det, så går det fint. Kjenner mange i samme situasjon, men kjenner også noen tilfeller der de ikke har taklet det. Anonymkode: e4078...891 For å oppsummere - bruddstatistikken blant disse parene er skyhøy. Det er ikke uten grunn. Fint at dere har det bra. Anonymkode: 64b41...622 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #13 Del Skrevet 14. september 2021 Jeg jobber offshore, og kjenner jeg mer igjen i innlegget om familieliv enn det om festing. Det samme tror jeg de aller fleste kollegaene mine gjør. Når jeg er hjemme står jeg opp med barna hver dag og der til at de kommer seg avgårde til skole, samt leverer i barnehage. Jeg lager middag hver dag, hjelper ungene med leksene når de kommer hjem, og gjør ellers ting hjemme, enten det er oppussing eller husarbeid. Anonymkode: f62b3...f48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #14 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du hopper galant over det faktum at dette er din situasjon, sett fra din side. Men viser til at mitt innlegg er anekdotisk. Det yngler av sjømenn i min omgangskrets, både i familie og blant venner og kjente. Hadde det vært omvendt, at DU var hjemme og fruen offshore - ja, da hadde pipa hatt en annen låt. Og dette vet du meget godt, selv om du sikkert nøler med å innrømme det. Anonymkode: 64b41...622 Det er vel akkurat det at ditt innlegg er anekdotisk jeg tar høyde for, så derfor kommer jeg også med min betraktning som er fra et helt annet ståsted, jeg jobber tross alt tett på disse personene 6 mnd i året. Jeg vil ikke nøle med å inrømme noe som helst, faktisk så kunne jeg godt tenkt meg at kona jobbet offshore og jeg var hjemme, bare fordelingsnøkkelen som idag forble den samme (hun tok min rolle, og jeg tok hennes rolle) Anonymkode: e04bb...c81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #15 Del Skrevet 14. september 2021 Ja, det sies at det er mye brudd blant offshorearbeidere. Og en del utroskap. Tenker at det er viktig å være bevisst på belastningen det kan være og at man bør jobbe med forholdet. Nå jobber min mann 2 på og 4 av. Han bruker noen dager på å komme seg etter en tur, spesielt hvis han har gått natt såklart. Synes det har vært supert lenge. Jeg liker å ha litt tid for meg selv og det er godt å kjenne på savnet når man er fra hverandre. Ulempen er at han sjeldent får vært hjemme alene, slik han var vant til før jeg kom inn i bildet. Han får timene jeg er på jobb på dagtid da. Han er ikke en som fester og herjer, men merker jo at døgnrytmen blir litt ulik når jeg må tidlig opp og han strengt tatt kan spille dataspill utover natta om han vil for han skal ikke rekke noenting. Men stort sett går det fint. Nå har vi fått et barn og jeg har ikke vært så mye alene enda. Er jo litt nervøs for hvordan det blir, etterhvert som barnet blir større og spesielt dersom vi får flere barn. Anonymkode: 97575...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 14. september 2021 #16 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Beklager om jeg tar feil her nå, men mener å ha hørt at forhold med den ordningen ganske ofte ryker? Hørt at også brannkonstabler ofte sliter med forholdene sine, vel så med militære. Anonymkode: 537d3...7f8 4 uker på og 4 uker fri er helt normal turnus for de fleste sjøfolk. Det går helt fint så lenge de finner seg en partner som kan leve med dette. Spesielt om man skal danne en familie og få barn må en treffe den rette partneren. Da er den andre hjemme i 4 uker og må ta ansvar for barn og familie, så når den andre kommer hjem og får omstilt seg delta aktivt i familielivet. Da går dette helt fint. Det var livet til mange norske sjøfolk i årtier, faktisk med betraktelig dårligere turnus en dette. Igjen det betinger at begge er innstilt på det, stoler på hverandre og ikke gjør et problem ut av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 14. september 2021 #17 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror ikke det er så mye hold i det du sier og tror det mest er basert på synsing fra din side. Jeg selv har seilt offshore i årevis, og i en slik jobb kommer man selvfølgelig tett på sine kollegaer. Det er ingenting som tyder på at denne jobben ikke lar seg kombinere med familieliv. Tror at årsaken til at forhold ryker, er like sammensatt for offshore arbeidere som for de som jobber på land. Tror også det har en positiv effekt for forholdet at man er avskilt fra hverandre i relativt lange perioder. Under slike forhold vil man ikke ta hverandre for gitt, det gir også muligheter for nyforelskelse flere ganger i året. Men visst man er et par som mest fokusrerer på de negative effektene som følge av offshore-arbeid, da vil jeg ikke gi forholdet så store sjanser. De positive effektene slik jeg ser det fra eget forhold, og vi har barn. Kona kommer hjem til nyvasket hus og middag på bordet. (Halve året ihvertfall) Jeg tar igjen alt det som har forfalt mens jeg har vært borte, steller i hagen, fikser bilen, reparerer og pusser opp. Jeg tar med meg ungene på fritidsaktiviteter og lar mor få fri visst hun ønsker det. Jeg tar meg av ungene visst hun vil ha venninnekveld. De som jobber offshore bidrar også veldig bra økonomisk til husholdningen. Oppussing null problem , you name it, og jeg fikser. Vi blir ikke lei av hverandre på samme måten som når man går oppi hverandre dag inn og dag ut. At man er adskilt fra hverandre gjør at man fokusrer mer på kjærligheten den tiden man er ilag. Men det kreves to for å danse tango, så visst jeg hadde hatt en samboer som kun satt hjemme og klaget over ulempene hun hadde mens jeg var borte så hadde det ikke gått. Og visst jeg som jobber offshore ikke kompenserer for ulempene når jeg er hjemme så går det heller ikke. Det værste må vel være en som jobber lange dager på land, har lite overskudd og er lite flink til å bidra i hjemmet, og dette skal du gå oppi dag ut og dag inn, det tærer ihvertfall på forholdet. Anonymkode: e04bb...c81 Akkurat! Det er slik det må fungere. Har selv vokst opp i en slik familie med far som sjømann. Begge foreldre var innstilt på dette og far deltok aktivt i sine friperioder. Så må man ha tillit til hverandre og at begge er trofaste. Da går dette like bra som en 8 til 4 jobb. Er ikke partner som jobber i land eller er hjemmeværende innstilt på dette vil det aldri gå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #18 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror ikke det er så mye hold i det du sier og tror det mest er basert på synsing fra din side. Jeg selv har seilt offshore i årevis, og i en slik jobb kommer man selvfølgelig tett på sine kollegaer. Det er ingenting som tyder på at denne jobben ikke lar seg kombinere med familieliv. Tror at årsaken til at forhold ryker, er like sammensatt for offshore arbeidere som for de som jobber på land. Tror også det har en positiv effekt for forholdet at man er avskilt fra hverandre i relativt lange perioder. Under slike forhold vil man ikke ta hverandre for gitt, det gir også muligheter for nyforelskelse flere ganger i året. Men visst man er et par som mest fokusrerer på de negative effektene som følge av offshore-arbeid, da vil jeg ikke gi forholdet så store sjanser. De positive effektene slik jeg ser det fra eget forhold, og vi har barn. Kona kommer hjem til nyvasket hus og middag på bordet. (Halve året ihvertfall) Jeg tar igjen alt det som har forfalt mens jeg har vært borte, steller i hagen, fikser bilen, reparerer og pusser opp. Jeg tar med meg ungene på fritidsaktiviteter og lar mor få fri visst hun ønsker det. Jeg tar meg av ungene visst hun vil ha venninnekveld. De som jobber offshore bidrar også veldig bra økonomisk til husholdningen. Oppussing null problem , you name it, og jeg fikser. Vi blir ikke lei av hverandre på samme måten som når man går oppi hverandre dag inn og dag ut. At man er adskilt fra hverandre gjør at man fokusrer mer på kjærligheten den tiden man er ilag. Men det kreves to for å danse tango, så visst jeg hadde hatt en samboer som kun satt hjemme og klaget over ulempene hun hadde mens jeg var borte så hadde det ikke gått. Og visst jeg som jobber offshore ikke kompenserer for ulempene når jeg er hjemme så går det heller ikke. Det værste må vel være en som jobber lange dager på land, har lite overskudd og er lite flink til å bidra i hjemmet, og dette skal du gå oppi dag ut og dag inn, det tærer ihvertfall på forholdet. Anonymkode: e04bb...c81 signerer denne bare at jeg er dame, samboer var offshore tidligere men han jobbet 100 % i land også, så jeg er vant til å ta meg av alt. Jeg er ganske lei pga jeg har en mann som jobber hele tiden, men ser mange av de som tar del i alt på hjemmefronten når dd de hjemme. Mine foreldre er lykkelig gift og pappa reiste 6 uker om gangen i perioder😊 Anonymkode: bcd64...bfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #19 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): signerer denne bare at jeg er dame, samboer var offshore tidligere men han jobbet 100 % i land også, så jeg er vant til å ta meg av alt. Jeg er ganske lei pga jeg har en mann som jobber hele tiden, men ser mange av de som tar del i alt på hjemmefronten når dd de hjemme. Mine foreldre er lykkelig gift og pappa reiste 6 uker om gangen i perioder😊 Anonymkode: bcd64...bfe Jeg glemte skrive at jeg reiser 2-4 pg tar alt her hjemme de 4 ukenr jeg har fri.. Anonymkode: bcd64...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #20 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror ikke det er så mye hold i det du sier og tror det mest er basert på synsing fra din side. Jeg selv har seilt offshore i årevis, og i en slik jobb kommer man selvfølgelig tett på sine kollegaer. Det er ingenting som tyder på at denne jobben ikke lar seg kombinere med familieliv. Tror at årsaken til at forhold ryker, er like sammensatt for offshore arbeidere som for de som jobber på land. Tror også det har en positiv effekt for forholdet at man er avskilt fra hverandre i relativt lange perioder. Under slike forhold vil man ikke ta hverandre for gitt, det gir også muligheter for nyforelskelse flere ganger i året. Men visst man er et par som mest fokusrerer på de negative effektene som følge av offshore-arbeid, da vil jeg ikke gi forholdet så store sjanser. De positive effektene slik jeg ser det fra eget forhold, og vi har barn. Kona kommer hjem til nyvasket hus og middag på bordet. (Halve året ihvertfall) Jeg tar igjen alt det som har forfalt mens jeg har vært borte, steller i hagen, fikser bilen, reparerer og pusser opp. Jeg tar med meg ungene på fritidsaktiviteter og lar mor få fri visst hun ønsker det. Jeg tar meg av ungene visst hun vil ha venninnekveld. De som jobber offshore bidrar også veldig bra økonomisk til husholdningen. Oppussing null problem , you name it, og jeg fikser. Vi blir ikke lei av hverandre på samme måten som når man går oppi hverandre dag inn og dag ut. At man er adskilt fra hverandre gjør at man fokusrer mer på kjærligheten den tiden man er ilag. Men det kreves to for å danse tango, så visst jeg hadde hatt en samboer som kun satt hjemme og klaget over ulempene hun hadde mens jeg var borte så hadde det ikke gått. Og visst jeg som jobber offshore ikke kompenserer for ulempene når jeg er hjemme så går det heller ikke. Det værste må vel være en som jobber lange dager på land, har lite overskudd og er lite flink til å bidra i hjemmet, og dette skal du gå oppi dag ut og dag inn, det tærer ihvertfall på forholdet. Anonymkode: e04bb...c81 Amen! Slik har vi det også hjemme! Og helt ærlig kjempe deilig og kos når mannen er på jobb og jeg og barna kan kose oss alene! samtisig dritt om det er sykdom men han kommer jo hjem og da tar han alt av sykdom osv eller lar meg hente meg inn igjen! Elsker å være offshore frue det passer vår familie perfekt! Anonymkode: 6ecc0...8c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå