AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #1 Skrevet 14. september 2021 Vi har egentlig ikke nok til å kjøpe det vi ønsker oss, men ser hus som har vært ute i 4+ måneder vi kunne tenkt oss. Det ene koster 3,7, og vi har 3,2 - er det frekt å da legge inn bud på alt man har? Regner ikke med å få det akseptert, men føles også litt feil å ikke prøve når huset ikke selger. Anonymkode: 381f7...0df
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #2 Skrevet 14. september 2021 Dere kan alltids prøve, vi gjorde det men da ble megler veldig sur. Sa det var uaktuelt for selger å legge seg på nivået vi skisserte. Han prøvde deretter å mase på at vi skulle legge inn et høyere bud men da trakk vi oss. Anonymkode: 3ee51...cff 8
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #3 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere kan alltids prøve, vi gjorde det men da ble megler veldig sur. Sa det var uaktuelt for selger å legge seg på nivået vi skisserte. Han prøvde deretter å mase på at vi skulle legge inn et høyere bud men da trakk vi oss. Anonymkode: 3ee51...cff Det er utrolig rart at de blir sure. En ting er å bare si at det er for lite, men å bli SURE? Sært Anonymkode: c5309...f51 21
Drizzt Skrevet 14. september 2021 #4 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi har egentlig ikke nok til å kjøpe det vi ønsker oss, men ser hus som har vært ute i 4+ måneder vi kunne tenkt oss. Det ene koster 3,7, og vi har 3,2 - er det frekt å da legge inn bud på alt man har? Regner ikke med å få det akseptert, men føles også litt feil å ikke prøve når huset ikke selger. Anonymkode: 381f7...0df Er det et hus som må pusses opp mye? Med noen synlige og åpenbare ulemper som beliggenhet, solforhold, osv? Dette trekker prisen ned. Da kan dere si: ''Med tanke på at det kreves omfattende oppussing og A, B, C (andre ulemper du ser ved huset), ønsker vi å by 3.2 mil og det er vårt eneste bud med akseptfrist D, kl.X'' Det er absolutt en fordel for dere at huset har ligget lenge ute. 11
AnyonymBruker Skrevet 14. september 2021 #5 Skrevet 14. september 2021 Bare å slenge inn et bud på 3,2m. Er jo mulig at huseierene allerede har kjøpt og overtatt et annet hus 8
Lorieen Skrevet 14. september 2021 #6 Skrevet 14. september 2021 Bare å by. Det verste dere får er avslag. 20
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #7 Skrevet 14. september 2021 Just now, AnonymBruker said: Dere kan alltids prøve, vi gjorde det men da ble megler veldig sur. Sa det var uaktuelt for selger å legge seg på nivået vi skisserte. Han prøvde deretter å mase på at vi skulle legge inn et høyere bud men da trakk vi oss. Anonymkode: 3ee51...cff Sur faktisk! Jeg har ofte fått skambud på finn men da har jeg bare takket for interessen og sagt nei, kunne ikke falt meg inn å bli sur for at noen ønsker å betale for noe jeg selger 😛 Skjønner at småting på finn og hus ikke blir det samme altså, men om de faktisk kan bli sure er det jo bare kjipt. Har også et annet hus som vi egentlig ikke vil ha som koster 100.000 mer enn vi har, og tenkte ingen ville bli sure for et bud 100 under der... får tenke litt mer på det. Om man byr på nett, sånn "by her, digitalt", kan man da bare ignorere sure meglere om de prøver å kjefte og presse? Regner med de fint kan avslå budet inne i sy Hører gjerne flere historier! Anonymkode: 381f7...0df 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #8 Skrevet 14. september 2021 TS over her, inne i systemet skulle det stå. Anonymkode: 381f7...0df
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #9 Skrevet 14. september 2021 Dersom 3,2 mill er maksgrensen så har dere ingenting å tape på å gjøre det. Vi skulle selge leiligheten vår og den lå ute for salg i evigheter. Til slutt fikk vi et "skambud" som vi egentlig var forberedt på å akseptere. Men det var tydeligvis flere på en liste over folk som var interessert, dette skambudet utløste at flere gå bud og vi til slutt fikk en sum over takst. Jeg snakket med kjøper og han sa at det var det første lave budet som vekket interessen hans. Når han så hvor urealistisk lavt det første budet var så innsåg han at det var muligheter for et godt kjøp. Anonymkode: b8358...374 7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #10 Skrevet 14. september 2021 Du skal ikke se bort fra at de allerede har avslått bud under prisantydning, mange har råd til å la boligen ligge ute over tid fremfor å selge for billig. Men det er jo bare å prøve, så får du kjapt svar. Anonymkode: ba13b...853 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #11 Skrevet 19. september 2021 Jeg bød 600k under prisantydning på drømmehuset vårt. Kunne betale inntil 200k under prisantydning. Endte opp etter mye motbud frem og tilbake 400k under prisantydning og er veldig fornøyd med det. Var litt rød og skamfull når jeg gå skambud men stod iskaldt i det. Selger var interessert a bli ferdig med huset for hadde kjøpt seg en dyr leilighet ☺️ bare å prøve seg! Anonymkode: 888e7...c96 5
Gjest Alterego666 Skrevet 19. september 2021 #12 Skrevet 19. september 2021 Du kan legge inn akkurat det budet du vil, og det er meglers plikt å formidle det til kjøper. Hva megler mener er irrelevant. Jeg kjøpte hus en gang hvor megler først nektet å ta i mot budet. Jeg måtte forklare ham hva jobben hans bestod i (formidle bud), og når budet ble gitt aksepterte selger.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #13 Skrevet 19. september 2021 Vi la inn bud på 3mill på et hus som lå ute til 3,45mill. Kjøpte for 3,1mill. Vi hadde ikke mer, og de var veldig klare for å få solgt. Men det hadde ligget ute en del lenger😉 Anonymkode: a342d...cef 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #14 Skrevet 19. september 2021 Bare å by. Jeg la inn skambud på huset jeg bor i nå. Drømmehuset mitt. Fikk nei. Økte litt, da kom de med motbud på 250 000 under takst. Kanskje ikke så aktuelt om dere har en absolutt grense på 3.2 men hvis dere ikke byr så skjer det i alle fall ingenting. Anonymkode: 16c45...306 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #15 Skrevet 19. september 2021 Min søster la inn bud 600 000 kr under takst og fikk huset. Litt på landet og huset hadde lagt ute i 6-7 måneder. Det har nok litt å si med beliggenhet også. Der hadde eieren kjøpt nytt hus og var alt flyttet. Anonymkode: b1036...97f 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #16 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Min søster la inn bud 600 000 kr under takst og fikk huset. Litt på landet og huset hadde lagt ute i 6-7 måneder. Det har nok litt å si med beliggenhet også. Der hadde eieren kjøpt nytt hus og var alt flyttet. Anonymkode: b1036...97f Ligget! Ligget, ligget, ligget, ligget, ligget, ligget, ligget, ligget, ligget, ligget, ligget! Capisce?! Anonymkode: 9bb1b...35a 11
Brunello Skrevet 19. september 2021 #17 Skrevet 19. september 2021 Hvorfor gi bud på 3,2. By 3. så øker du til 3,2 om selger synes det er lite. 10
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #18 Skrevet 19. september 2021 Prøv da vel, vi solgte 500.000,- under takst for å bli kvitt det. Anonymkode: 0fb4a...4bf 2
Fru Uperfekt Skrevet 19. september 2021 #19 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (På 14.9.2021 den 13.49): Vi har egentlig ikke nok til å kjøpe det vi ønsker oss, men ser hus som har vært ute i 4+ måneder vi kunne tenkt oss. Det ene koster 3,7, og vi har 3,2 - er det frekt å da legge inn bud på alt man har? Regner ikke med å få det akseptert, men føles også litt feil å ikke prøve når huset ikke selger. Anonymkode: 381f7...0df Prøv har fått ja og jeg har fått nei på å gjøre det selv 1
Fru Uperfekt Skrevet 19. september 2021 #20 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ligget! Ligget, ligget, ligget, ligget, ligget, ligget, ligget, ligget, ligget, ligget, ligget! Capisce?! Anonymkode: 9bb1b...35a Nå er dette et forum og ikke en norsktime. Så lenge en skriver slik at en kan forstå det utifra konteksten så er det ikke viktig. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå