Gå til innhold

Hvorfor kan Clearblue eggløsningstester tas på morgenurin, men ikke RFSU?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så jeg tester med både Clearblue digital og RFSU strimler. Førstnevnte kan tas på morgenurin, men sistnevnte står at skal tas mellom kl 10 og 20, fordi LH-nivåene på morgenurin ikke blir riktige. Men Clearblue måler da også primært sett LH? Pluss østrogen eller noe? 

Jeg drikker mye, alltid gjort det, og urinen i løpet av dagen blir ofte utvannet. Det er også vanskelig å få tatt RFSU til samme tid hver dag når man er ute og farter, og når man må kontrollere drikkinga i flere timer først. 

Kanskje jeg bare kan ta RFSU på morgenurin også? Hadde vært mye lettere tenker jeg 🤔

Tar begge to fordi jeg er ganske ny på dette og vil teste litt forskjellig. Synes det er spennende å følge med. 

Anonymkode: fd894...aa9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok alltid alle tester på ettermiddagsurin. Mellom kl.15-18 er oftest LH høyeste. Jeg opplevde å få negativ CB EL-test på morgen og så positiv på ettermiddag noen ganger, så da gikk jeg helt over til ettermiddag etter hvert.

Skrevet

Ok, takk! Ja, jeg leste nå, at forskning viser at LH er mer nøyaktig/høyere forekomst? på ettermiddagen. Likevel sier de fleste testprodusenter at man kan teste når man vil. 

Hm, da tror jeg at jeg går for å teste både morgenurin, så jeg er sikker på å få litt konsentrert urin, og sen ettermiddagsurin i 18 tiden, kanskje. 

Anonymkode: fd894...aa9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...