AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #1 Skrevet 14. september 2021 Hei! Helt siden jeg kom inn i kjæresten og bonusdatter's (10år) liv så har hun tisset seg ut hver natt.. Hun bor her 50%, så det blir en del bytting iløpet av den tiden. Istarten så vasket jeg, brukte forskjellige kjerringråd får å få vasket opp osvosv.. Nå våkner hun selv om natten og tar av laken, henter nytt som hun bare slenger oppå å sover videre. Når hun våkner glemmer hun å fortelle om dette, så det rekker å bli trekt inn i madrass! Vi begynte jo å spørre hver morgen om det har vært noe uhell sånn at jeg rakk å skifte. Nå som det har pågått en god stund har jeg merket at det bare er jeg som vasker, legger på nytt.. legger på tisselaken, men den tar hun av selv etter legging da det er ubehagelig å ligge på sier hun. Prøvd "kladder" får å ha under vanlig laken men det renner bare igjennom alt. Etter at jeg fjernet mandlene så var det selfølgelig far som tok ansvar for å bytte.. men jeg reagerer på at han bare bytter laken uten å vaske. Har tatt det opp mange ganger at det er ikke bra å ligge rett på tiss, men han mener at det har forsvunnet. (Mor gjør akkurat det samme, bare legger på nytt laken). Er det flere som bare legger på nytt? Eller vasker dere hvergang barne tisser igjennom? Alt av vekking før vi legger oss, ikke drikke mye før legging osv er allerede prøvd ut. Får nå noe tabletter av legen som skal minimere veske i kroppen, men så langt så fungerer det ikke. Anonymkode: 9bf29...6bc
regnbuebarn Skrevet 14. september 2021 #2 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei! Helt siden jeg kom inn i kjæresten og bonusdatter's (10år) liv så har hun tisset seg ut hver natt.. Hun bor her 50%, så det blir en del bytting iløpet av den tiden. Istarten så vasket jeg, brukte forskjellige kjerringråd får å få vasket opp osvosv.. Nå våkner hun selv om natten og tar av laken, henter nytt som hun bare slenger oppå å sover videre. Når hun våkner glemmer hun å fortelle om dette, så det rekker å bli trekt inn i madrass! Vi begynte jo å spørre hver morgen om det har vært noe uhell sånn at jeg rakk å skifte. Nå som det har pågått en god stund har jeg merket at det bare er jeg som vasker, legger på nytt.. legger på tisselaken, men den tar hun av selv etter legging da det er ubehagelig å ligge på sier hun. Prøvd "kladder" får å ha under vanlig laken men det renner bare igjennom alt. Etter at jeg fjernet mandlene så var det selfølgelig far som tok ansvar for å bytte.. men jeg reagerer på at han bare bytter laken uten å vaske. Har tatt det opp mange ganger at det er ikke bra å ligge rett på tiss, men han mener at det har forsvunnet. (Mor gjør akkurat det samme, bare legger på nytt laken). Er det flere som bare legger på nytt? Eller vasker dere hvergang barne tisser igjennom? Alt av vekking før vi legger oss, ikke drikke mye før legging osv er allerede prøvd ut. Får nå noe tabletter av legen som skal minimere veske i kroppen, men så langt så fungerer det ikke. Anonymkode: 9bf29...6bc Legebesøk er lurt eller helsesøster. Tisselaken over madrass så madrassbeskytter oppå og laken oppå der. Da er det greit å ligge oppå og urin trekker raskt ned i madrassbeskytteren så da hender det at dyna holder seg tørr. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #3 Skrevet 14. september 2021 regnbuebarn skrev (41 minutter siden): Legebesøk er lurt eller helsesøster. Tisselaken over madrass så madrassbeskytter oppå og laken oppå der. Da er det greit å ligge oppå og urin trekker raskt ned i madrassbeskytteren så da hender det at dyna holder seg tørr. Det er allerede prøvd ut.. men hun tar det bare vekk! Lege er kontaktet for lenge siden, men ingenting fungerer enda Anonymkode: 9bf29...6bc
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #4 Skrevet 14. september 2021 Tisselaken og ekstra dyner lett tilgjengelig. Hos oss tok det ikke slutt på det før hun ble 12. Alle var lei, men lite å gjøre med det om det ikke er noe fysisk galt. Hun prøvde også minirin tabletter, men de fungerte ikke, bare utsatte det til sent på natten. Anonymkode: d14d5...46f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #5 Skrevet 14. september 2021 Det er jo ingen som svarer på selve innlegget Anonymkode: 9bf29...6bc
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #6 Skrevet 14. september 2021 Vasker selvfølgelig 😳 høres utrolig rart ut å ikke gjøre det. Hva med å ha to madrasser å bytta på så kan man spyle den ene å la den tørke å bare legge på den andre osv? Kan kronikken bare legge nytt laken på. Er det ikke enda blødt av tiss da? Anonymkode: 6548c...ed3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #7 Skrevet 14. september 2021 Hadde kjøpt sånn trusebleie (dry nights?) til henne. Det hjelper jo tydeligvis ikke å la henne tisse seg ut. Ville forøvrig vasket alt hvis det ble dynket i tiss ja. Men det er FAREN sin jobb Anonymkode: 88bb9...ad9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #8 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hadde kjøpt sånn trusebleie (dry nights?) til henne. Det hjelper jo tydeligvis ikke å la henne tisse seg ut. Ville forøvrig vasket alt hvis det ble dynket i tiss ja. Men det er FAREN sin jobb Anonymkode: 88bb9...ad9 Bleier er også prøvd ut.. men hun vil ikke ha de lengre + at mor og far mener at det blir enklere å tisse seg ut når men bevist legger seg med bleie😒 Jeg er enig i at det er faren sin jobb.. trodde jeg kom til å bli kastet under bussen om jeg skrev det i selve innlegget.. virker som bonusmor skal ta ansvar for aaalt her på KG! Anonymkode: 9bf29...6bc
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #9 Skrevet 14. september 2021 Når man tisser seg ut hver natt er det bare dumt å ikke bruke bleie. Gjør livet lettere for både dere og henne om hun bruker det. Hun er vel også så gammel at man får det på blå resept? Anonymkode: 689cd...2db 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #10 Skrevet 14. september 2021 Her bruker barnet mitt sånn tisselaken under laken, blir ikke like klamt som vanlig tisselaken. Kanskje verdt et forsøk? https://jysk.no/soverom/lakener/madrassbeskyttere/madrassbeskyttere/tisselaken-90x200x40cm-flanell Anonymkode: 191ba...810
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #11 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Når man tisser seg ut hver natt er det bare dumt å ikke bruke bleie. Gjør livet lettere for både dere og henne om hun bruker det. Hun er vel også så gammel at man får det på blå resept? Anonymkode: 689cd...2db Jeg er enig. Men kommer ikke langt med de når det er mor og far som bestemmer dette.. derfor har jeg lagt all ansvar for bytting av seng ifra meg når det blir mere prakk av dette. Jenta ønsker ikke bleier lengre, så kan ikke tvinge henne.. har prøvd alt av laken osv, men når foreldrene mener at beste løsningen er å vokse det av seg så får det bare være.. reagere mest på at sengen ikke blir vasket etter all den urinen! Har foreslått tepperens sånn at senga får en skikkelig rens.. men det blir aldri gjort noe Anonymkode: 9bf29...6bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå