Gå til innhold

Klarer ikke komme meg videre, håpløst forelsket i en opptatt mann.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 29 år gammel singel kvinne, som har hatt en bekjent i godt over 7 år nå på samme alder. Jeg møtte han gjennom en ex av meg, og merket allerede første møte at den fysiske tiltrekningen var uten sidestykke noe jeg hadde opplevd før. Selvfølgelig ignorerte jeg det, siden jeg på dette tidspunktet hadde kjæreste, noe han også hadde.

Gjennom årene har vi hatt jevnlig kontakt men kun via sosiale medier, noe som har tatt seg veldig opp de siste 1-2 årene. Det siste halve året har vi evigvarende samtaler om alt mellom himmel og jord, gjerne til langt på natt. Vi har veldig tydelig en eller annen connection, men som jeg regner sterkt med er utelukkende vennskapelig fra han side siden jeg tilfeldigvis fant ut han fortsatt er opptatt for en stund tilbake siden. 

Da jeg oppdaget han ikke er singel, innså jeg at jeg har klart å utvikle følelser for denne typen over SOSIALE MEDIER. Som får meg til å føle meg utrolig teit, vi møtes jo aldri. Likevel har det skjedd, og jeg har forsøkt å minske kontakten for å komme meg over dette. Han gjør ikke det samme men starter samtaler titt og ofte, som blir veldig merkelig, unaturlig og unødvendig dramatisk å bare fullstendig nekte å delta i eller avslutte. 

Nå er det blitt så ille at jeg tenker på han hele dagen, når noe gøy/interessant/whatever skjer er han den første og eneste jeg har lyst til å fortelle det til. I natt drømte jeg om karen og som et resultat av det våknet jeg helt fra meg siden alt bare var en drøm og har vært trist hele dagen. Jeg er jo snart 30 år gammel jeg kan ikke fortsette sånn her! Føler meg som en idiotisk tenåring som er hjerteknust over noen jeg ikke bare ikke kan få, men som jeg ALDRI MØTER ENGANG … Hva tenker dere jeg burde gjøre? Slette han fra alt? Synes dette blir så teit og da også vil avsløre for han at jeg har lagt mer i samtalene våre enn han, noe jeg virkelig ikke ønsker siden jeg bare vil føle meg enda teitere i såfall. Jeg har heller ingen ønsker overhodet om å ødelegge for han og sin nåværende kjæreste heller. 

Anonymkode: d2f3e...1bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eneste løsningen her er å fjerne han fra livet ditt. Siden han allerede har kjæreste, er det ikke noe han kommer til å tenke noe særlig over. Om han så på deg som en venninne, så kommer han nok til å legge merke til at du plutselig er forsvunnet. Hva er problemet med at han skjønner hvorfor? Jeg får inntrykk her av at du ønsker råd til hvordan du kan kapre han og ødelegge forholdet han er i, slik at han blir med deg, siden du ikke vil gjøre det som er det eneste du kan gjøre; nemlig å kutte han ut. 

Jeg har hatt lignende samtaler med mange menn, og det har alltid vært vennskapelig. Han hadde jo så klart spilt med kortene for lenge siden om han var interessert i deg på andre vis. Det er på tide å gå videre. Slett han fra sosiale medier og finn noen andre. 

Anonymkode: 0bc9f...d99

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig klarer du å komme deg videre! 💗 

Det du må gjøre er å kutte kontakten med han. Om ikke helt, så iallfall betraktelig mindre. Gjør det, mest av respekt for deg selv, men også hans samboer/kjæreste. Det føles umulig, men jeg lover deg, det er ikke det! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det på samme måte, og begge er i forhold. Kanskje ikke det beste forholdet på min side. Men jeg har ikke tenkt til å slette han. Jeg har vært utrolig forelsket, men du må bare gi det tid og bli mer rasjonell rundt situasjonen. Løsningen for meg er bare å tone ned/redusere kommunikasjonen. Det går greit så langt. Du velger jo selv om du vil slette han eller ikke. 

Anonymkode: c09bd...d34

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har det på samme måte, og begge er i forhold. Kanskje ikke det beste forholdet på min side. Men jeg har ikke tenkt til å slette han. Jeg har vært utrolig forelsket, men du må bare gi det tid og bli mer rasjonell rundt situasjonen. Løsningen for meg er bare å tone ned/redusere kommunikasjonen. Det går greit så langt. Du velger jo selv om du vil slette han eller ikke. 

Det er EN av løsningene dine. Du har også et håp om at det en dag skal bli dere to. Du sier det jo langt på vei selv her, du lever i et forhold som ikke er det beste. Forhåpentligvis finner din venn også ut at dette et veien å gå: to personer i dårlige forhold som hopper rett fra den gamle og inn til den nye. Dere klarer dere ikke et sekund på egenhånd, dere trenger en partner for å fungere som mennesker og individer. Veldig svakt, men morsomt for oss andre å følge med på på avstand. 

Anonymkode: af0f2...a02

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er EN av løsningene dine. Du har også et håp om at det en dag skal bli dere to. Du sier det jo langt på vei selv her, du lever i et forhold som ikke er det beste. Forhåpentligvis finner din venn også ut at dette et veien å gå: to personer i dårlige forhold som hopper rett fra den gamle og inn til den nye. Dere klarer dere ikke et sekund på egenhånd, dere trenger en partner for å fungere som mennesker og individer. Veldig svakt, men morsomt for oss andre å følge med på på avstand. 

Anonymkode: af0f2...a02

Tja, det er jo dine påstander uten å ha så mye kontekst. Kanskje jeg er en som egentlig ikke er interessert i noe forhold i det hele tatt akkurat nå, selv om jeg er i et og samtidig er glad i en annen? Livet er ikke svart/hvitt. Men dette blir veldig off topic for trådstarter.

Følelser kan man til en viss grad styre, og det er mye enklere å håndtere når man ikke ser personen. Lykke til med å få situasjonen under kontroll, trådstarter. Kos deg med følelsene likevel, det er herlig å kjenne på at man er glad i noen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...