Gå til innhold

Mistrives med jobben

Gjest Gjest_mia_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mia_*

Jeg fikk en lagerjobb gjennom vikarbyrå for en stund siden. Det ble ikke til at jeg begynte å studere i år fordi jeg hadde 'feil' studium på førsteønsket mitt. Angrer som en hund på at jeg ikke plasserte andreønsket øverst, for det er det jeg vil gå.

Så.. i mellomtiden er vel (eneste?) mulighet å jobbe, og det var jobben jeg fikk. (Gjennom vikarbyrå) Har erfaring fra butikk, og trivdes med det. Men lageret er pyton... Får ikke bruke hodet i det hele tatt, og føler at det jeg gjør er totalt bortkastet. Veldig ensformig jobb, og jeg føler meg som en liten slave rett og slett.

Butikk trivdes jeg i fordi jeg får treffe mye folk der, og yte service. Men det ser ikke ut til at de to vikarbyråene jeg har kontakt med har butikkjobber nå.

Jeg er 21 år, og har foreløpig ikke mere utdanning enn vgs, fordi jeg har lurt fælt på hva jeg skal bli. Trodde jeg hadde evner både på det ene og det andre feltet, men det har jeg mistet litt troen på etterhvert. Har bra karakterer fra vgs, og gode arbeidsattester.

Tenkte på å ta sosiologi årsstudium som fjernstudent for å gjøre noe jeg er litt interessert i, fram til neste høst. Men samtidig er ikke selvstudium noe jeg trives så godt med, det blir litt ensomt. Dessuten er jeg nå en måned forsinket, hvis jeg begynner nå.

Hva sier dere?

- Studere av interesse, og for å slippe lageret?

- Satse på å få meg en annen jobb? (butikk etc.)

- Eller holde ut på lageret?

Håper på hjelp, jeg har det ikke så bra nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan si til vikarbyrået at du er interessert i annen jobb. De er der for deg, så det er bare å si det som det er til dem, si det samme som du har skrevet her. Kan hende har de noe annet nå eller senere, i mellomtiden søker du på andre interessante jobber om det dukker opp noe. Har du tid til overs så tar du et nettstudium, nær sagt samme hva, for å "holde hodet i sving".

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil jobbe eller studere må du nesten finne ut selv, hvis du klarer så er jo det fint å kombinere det også, mange butikker ansetter på deltid.

En butikkjobb skal vel ikke være så vanskelig å få, sjekk ledige stillinger på nett, ta deg en tur i butikken for å levere en cv. Sjekk om butikken har nettside, der står som regel ledige stillinger og hvordan de vil ha søknaden. Noen spesiell bransje du tenkte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...