Gå til innhold

Galskapen i Bilstolgruppen på Facebook,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjer med enkelte i den gruppen der? De er jo nesten på grensen til gal. Elendig språk, så vanskelig å tyde innleggene deres, men poenget er at buss er LIVSFARLIG!  

Ungene skal på død og liv ikke settes i noe buss, for de setter bilsikring sååå høyt. Det komiske er at flere av disse kjører rundt i biler som er godt over 15 år gamle 😅

Jeg er også opptatt av sikring i bil, av den grunn har vi Axkid one og aldri eldre bil. Men kjører selvfølgelig bybuss uten problemer. 

Anonymkode: c9efb...d46

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres litt crazy ut, det er da folk som ikke har bil. Hva skal de gjøre da, tenkte de?

Anonymkode: ccced...016

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres litt crazy ut, det er da folk som ikke har bil. Hva skal de gjøre da, tenkte de?

Sykle, ta med bilstol på buss eller ta taxi er løsningen deres 🤣

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sykle, ta med bilstol på buss eller ta taxi er løsningen deres 🤣

Ta med bilstol på buss?? Ja, den er enkel å drasse på når man f.eks. skal handle matvarer! 

• Liker 18
Skrevet

Meldte meg fort ut der gitt. Unger som skal sitte bakovervendt til de er omtrent ti år og klin gærne mødre som hakker på alt og alle. 

Anonymkode: 4b973...462

• Liker 45
Skrevet

Ja, det er den drøyeste hønsegården som finnes🙈 var innom en tur for noen år siden, men det var jo umulig å få et enkelt svar på spørsmål. 🙄 ungene skal sitte bakovervendt til de er ti og nåde den som bruker bussens egen bilpute🙈 galskap. Men det er bare å glede seg. Noen av de er her inne også. Det er bare å søke opp bilstolspørsmål, så dukker de opp 😅

Anonymkode: 29e1e...19c

• Liker 23
Skrevet

De hadde sikkert meldt meg til barnevernet, som sendte ungene med skolebuss 20 km hver vei fra de var 6 år.

Anonymkode: 53758...181

• Liker 9
Skrevet

Jeg er delt! Er for at barn sikres godt i bil, så godt som mulig og så lenge som mulig. Det er god omsorg. 

Når det er sagt så må man jo bruke sunn fornuft. Ikke alle kan kjøre med barn i topp sikringsutstyr. Noen har problemer med barna sine, og må tørke spy etc. Det som provoserer meg mest i den gruppen, er at alle bare overkjører andre sine problemer/utfordringer. " Bedre å tørke spy, enn å få halshugget unge" Osv. 

Ikke alle kan dra med seg ekstra sete når de skal ta buss. 

Og det er det som er problemet. De vil ikke gå med på at noen ganger er det kun mulig å få til "nesten godt nok".

Vi vet jo alle at amming er best for barna, men vi tvinger jo ikke mødrene til å amme for det om. Noen får det rett og slett ikke til. Og det må man bare akseptere. 

Anonymkode: bde6c...c03

• Liker 22
Skrevet

Jeg syns tråder som dette er mer tullete enn bilstolgruppene på facebook. For det første er man anonym her inne, så himla latterlig, og dermed flyr det ut påstander som ikke har hold. Ber man om dokumentasjon blir man hetset. 

Holder man på slik som her inne, på disse facebookgruppene, blir man kastet ut. 

Jeg er enig i at noen har dårlig språk og formidlingsevne, men igjen - har du sett KG? For eksempel gravid-forumet, hvor gravide som har bmi over normalvektig blir kjeppjaget for å ha blitt gravid uten å ha gått ned i vekt før, og hvis du spiser skinke av en pakke som var åpnet for 5 dager siden er du Judas i kvinnelig form. Barn skal så absolutt ikke ha smaksprøver før de er 6 mnd, og å sovne på sofaen om natten med babyen på brystet - fy skamme seg! Og så har vi denne delen igjen da, hvis barnet har uhell etter bleieslutt så er man en dårlig mor. Barnet var for ung, må vite. I neste tråd er barnet alt for gammelt og man skulle begynt tidligere, men det var vel for komfortabelt for mor og far i huset å bruke bleie, si. 

Så kommer det til bilsikkerhet, da. Snakk om forovervendt va bakovervendt og det faktumet at det er over 50% sikrere å sitte bakover - uansett alder, og enda høyere for små barn med skjøre skjelett. Men kjære vene, stakkars Lavrans kan jo ikke sitte med bøyde knær, det er ubehagelig! Han foretrekker nemlig å sitte pent rett opp og ned i en stol hjemme når han bygger togbane, leker med bilgarasjen og lager sandslott i sandkassa. Stol og beina rett ned! 

Hysteriske mødre som leser statistikk, plus-tester og hvilken bil de faktisk får plass til bilstoler i før barnet blir født, grøss og gru, det er virkelig den verste typen! 

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er delt! Er for at barn sikres godt i bil, så godt som mulig og så lenge som mulig. Det er god omsorg. 

Når det er sagt så må man jo bruke sunn fornuft. Ikke alle kan kjøre med barn i topp sikringsutstyr. Noen har problemer med barna sine, og må tørke spy etc. Det som provoserer meg mest i den gruppen, er at alle bare overkjører andre sine problemer/utfordringer. " Bedre å tørke spy, enn å få halshugget unge" Osv. 

Ikke alle kan dra med seg ekstra sete når de skal ta buss. 

Og det er det som er problemet. De vil ikke gå med på at noen ganger er det kun mulig å få til "nesten godt nok".

Vi vet jo alle at amming er best for barna, men vi tvinger jo ikke mødrene til å amme for det om. Noen får det rett og slett ikke til. Og det må man bare akseptere. 

Anonymkode: bde6c...c03

Hehe, ja der har vi de med den fantastiske formidlingsevnen sin. Pinlig. Men i det minste skrives det under ekte navn, og det betyr mye i ekle debatter som det kan utvikle seg til å bli når man snakker om barnas beste. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, BunnyChester said:

Så kommer det til bilsikkerhet, da. Snakk om forovervendt va bakovervendt og det faktumet at det er over 50% sikrere å sitte bakover - uansett alder, og enda høyere for små barn med skjøre skjelett. Men kjære vene, stakkars Lavrans kan jo ikke sitte med bøyde knær, det er ubehagelig! Han foretrekker nemlig å sitte pent rett opp og ned i en stol hjemme når han bygger togbane, leker med bilgarasjen og lager sandslott i sandkassa. Stol og beina rett ned! 

Hysteriske mødre som leser statistikk, plus-tester og hvilken bil de faktisk får plass til bilstoler i før barnet blir født, grøss og gru, det er virkelig den verste typen! 

Vi VET jo godt at bakovervendt er best! Noen ganger går det bare ikke. Er det så himla vanskelig å skjønne? vi byttet til fremovervendt tidligere enn anbefalt, alternativet var en unge som vred seg ut av setet, skalv, skrek , spydde var kvalm etc. 

• Liker 23
Skrevet
Tanuki skrev (3 minutter siden):

Vi VET jo godt at bakovervendt er best! Noen ganger går det bare ikke. Er det så himla vanskelig å skjønne? vi byttet til fremovervendt tidligere enn anbefalt, alternativet var en unge som vred seg ut av setet, skalv, skrek , spydde var kvalm etc. 

Okei? Jeg har aldri sagt at absolutt alle kan sitte bakovervendt. 

• Liker 1
Skrevet
BunnyChester skrev (36 minutter siden):

I bilstolgruppen sier de det hele tiden. Så en stakkars mor med en unge med to gipsede ben få beskjed om at det at barnet ikke fysisk kunne bøye bena ikke var noen unskyldning😳

Anonymkode: 39324...0a8

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I bilstolgruppen sier de det hele tiden. Så en stakkars mor med en unge med to gipsede ben få beskjed om at det at barnet ikke fysisk kunne bøye bena ikke var noen unskyldning😳

Der er slike påstander jeg syns fordummer KG. Når så du dette, og har du dokumentasjon? Det var et innlegg i august om et barn som har gips opp til lysken, der var det kun råd om stoler som faktisk kunne passe, både bakover og fremover.

Tidligere i år var det også en tråd om en baby som måtte bruke gips, og der var det også kun gode råd. Og naturligvis ingen som anbefalte forover, utenom hjelpemiddelsentralen, men kun fordi det var det setet de hadde å låne ut. Babyer skal aldri sitte forovervendt. 

Anonymkode: 34182...a90

• Liker 6
Skrevet

Den gruppen der høres ut som KG på en normal dag. :) 

Anonymkode: 0578f...7a4

• Liker 9
Skrevet
1 hour ago, BunnyChester said:

ehh nei, du SA ikke ordrett det, men tydelig hva du mener ut i fra inlegget ditt.

• Liker 6
Skrevet

Synes det er veldig mye god info i gruppen en kan søke frem. F.eks bilstolkombinasjoner som passer sammen, og i hvilke biler, og hvilke stoler en har god erfaring med. 

Men ja, mange som halshugges for bilder/meninger som ikke følger gruppens «ideal», og det er jo ufint og burde være unødvendig. 

Samtidig er det jo et poeng at det er viktig med sikring i bil, og at bakovervendt til 4 år (minst) er anbefalt av bl.a. Trygg Trafikk, som jo tross alt ikke er en ekstrem organisasjon.

• Liker 3
Skrevet
Tanuki skrev (1 time siden):

ehh nei, du SA ikke ordrett det, men tydelig hva du mener ut i fra inlegget ditt.

Nei, det var det ikke. At du følte deg truffet kan jeg ikke gjøre så mye med, men innlegget mitt sa aldri noe om at man skal ha barna bakovervendt tross alle odds. Jeg satte ting på spissen for å fremme et poeng, men jeg har aldri insinuert eller ment at alle barn kan og bør sitte bakovervendt uansett hva. Selv om det er over dobbelt så sikkert som fremovervendt. 

• Liker 3
Skrevet

Hadde blitt halshugget der jeg. Her ble minsten sitt sete snudd før han var et år. Hvorfor? Jo fordi han hadde så lange bein og spente seg og sete ut av stilling. Var trafikkfarlig om jeg skulle kjøre og følge med på han. Vi hadde nettopp kjøpt ny stor bil og der var det ikke støtte til sete i ryggen foran. Selen var heller ikke lang nok. Er ikke alle som har økonomi til å kjøpe nye biler i tide og u tide. Jeg var hjemme med tre barn og mannen jobbet. 

Anonymkode: 5ce81...e37

• Liker 5
Skrevet

Ref. En av de øverste trådene der inne nå hvor en bastant påstår at man ikke kan stole på Forbrukerrådets tester. Ja det er nok bedre å høre på fremmed dame på Internett🙄😳😆

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...