Gå til innhold

Har deres noen "visdomsord" el dere håper barna tar med seg videre I livet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg mener, men når de blir voksen, så har de fått med seg noen visdomsord eller annet fra dere?

Jeg tenkte på det her en dag, for jeg føler datter og jeg bare "fjaser", vi tuller og prater om det meste, men jeg tror liksom ikke jeg har "lært" henne noe🙈😅 Det jeg har vært mest tydelig på, er at hun skal følge magefølelsen, og om noe kjennes feil ut, så er det sikkert feil. Og jeg, og mannen, har vært veldig opptatt av at hennes kropp er hennes kropp og at hun må sette grenser for seg selv. Hun er snart 16 år. 

Anonymkode: 1a17e...96a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"En hver er sin egen lykkes smed"

Anonymkode: 27f3e...251

Skrevet

"Vær ikke redd om det går langsomt fremover, vær bare redd for å stå på stedet hvil!"

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det jeg har vært mest tydelig på, er at hun skal følge magefølelsen, og om noe kjennes feil ut, så er det sikkert feil. 

Jeg håper det ikke gjelder alt for det å "følge magefølelsen" fremfor å følge vitenskap når det gjelder behandling av sykdommer ol er stort sett galskap.

Hvis det gjelder livsvalg som hvilken utdanning de skal velge er det selvfølgelig noe annet. 

Skrevet

Jeg vil at mine barn skal vite at alle opplever motgang i perioder, at det er helt normalt å være lei seg og deprimert innimellom, og at det finnes mange som kan hjelpe dem når de trenger hjelp, både i familien og utenfor.

Anonymkode: 0760c...385

• Liker 2
Skrevet (endret)

"Ikke skaff deg kredittkort og ikke ta forbrukslån!" 

Det har jeg sagt så mange ganger nå at han er temmelig lei :fnise: og avbryter meg hvis jeg begynner på den regla igjen. Han er 21. Jeg håper han har lært av meg, og ikke av farens slepphendte holdning og bruk av slike ting.

Tillegg:

også har jeg lært han å snakke uten og banne, selv om han er sint. Jeg lærte han dette allerede fra han var veldig liten. Det er kanskje flaks, men han har altså tatt etter meg på det området, og ikke sin far, som banner som en bryggesjauer i blant.   

Endret av Million
Skrevet

"Rettferdighet er ikke at alt er likt, men at man får like muligheter ut fra de forutsetningene man har!" 

"En diagnose er aldri en unnskyldning, men en forklaring" 

"Det er ingen unger det er så synd på, at de ikke fortjener å lære folkeskikk"

"Samme pokker hva du roter deg opp i, så lover jeg å ikke bli hysterisk, sint eller urasjonell når dere kommer til meg. Da finner vi en løsning, og tar alvorspraten når ting har roet seg"

"Å gjøre så godt man kan, er bra nok" 

Også mange greier som går under "oppføre seg som folk". Vær hyggelig og imøtekommende, raus og inkluderende. Ikke bann. Bruk ordene dine. Problemer kan alltid løses. Blir du sint, ro deg ned, også ta opp saken. Osv osv.

Skrevet

«Er du i tvil er du ikke i tvil»  ;) 

Anonymkode: 0230f...f7c

Skrevet

"If you can quote the rules, you can obey the rules."

"Those who want respect, give respect"

"Nesten skyter ingen mann av hesten."

"Don't procrastinate. Plan your life. Don't make enemies."  Denne er viktig for meg, ble sagt av noen jeg ser veldig opp til.

Skrevet
Kristin70 skrev (2 timer siden):

Jeg håper det ikke gjelder alt for det å "følge magefølelsen" fremfor å følge vitenskap når det gjelder behandling av sykdommer ol er stort sett galskap.

Hvis det gjelder livsvalg som hvilken utdanning de skal velge er det selvfølgelig noe annet. 

Nei, det er mer snakk om etiske og menneskelige ting. Om jeg kan si det på den måten. Altså være snill og grei, inkludere, si nei når noe føles feil ol.

Vi har forresten alltid vært tydelig på at hun alltid kan komme til oss om det er noe, også om hun har tabbet seg ut. For vi sier alle gjør det innimellom og det er en del av det å vokse opp. 

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke helt hva jeg mener, men når de blir voksen, så har de fått med seg noen visdomsord eller annet fra dere?

Jeg tenkte på det her en dag, for jeg føler datter og jeg bare "fjaser", vi tuller og prater om det meste, men jeg tror liksom ikke jeg har "lært" henne noe🙈😅 Det jeg har vært mest tydelig på, er at hun skal følge magefølelsen, og om noe kjennes feil ut, så er det sikkert feil. Og jeg, og mannen, har vært veldig opptatt av at hennes kropp er hennes kropp og at hun må sette grenser for seg selv. Hun er snart 16 år. 

Min datter skal lære at hun må kunne forsørge seg selv, og aldri satse på å bli forsørger av en mann. 
«Å være snill betyr ikke å si ja til alt»

Anonymkode: 6d531...f6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...