Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en 8 mnd gammel baby og har for det meste ammet barnet. Han har fått litt grøt innimellom. Mensen kom tilbake nå i går og lurer da på... Er den tilbake for godt nå eller kan feks noen økedøgn og opptrapping av ammingen gjøre at den forsvinner igjen? Når fikk dere andre mensen regelmessig tilbake etter fødsel og imens dere ammet?

Endret av Christinemor
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammet i nesten 2 år, men fikk mensen tilbake etter 4 mnd :(  Regelmessig etter første gang. Håpte at jeg skulle være en av de som slapp mensen mens jeg ammet, men tydeligvis ikke!

Anonymkode: bc8af...3ae

Skrevet

Her fikk jeg mensen allerede 6 uker etter fødsel, rett tilbake til regelmessig syklus… Ammer fullt og babyen er 5 mnd nå 😏 

Anonymkode: 2ce6d...8bb

Skrevet

Fikk etter ca 8 mnd jeg også, og gikk rett tilbake i regelmessig syklus på 28 dager. Ammet fortsatt mye da jeg fikk den tilbake.

Anonymkode: f3b18...6e0

Skrevet

Jeg fullammet begge ganger i over et halvt år. Med nr 1 kom mensen tilbake etter 9 måneder, med nr 2 etter 8 uker. Regelmessig syklus med en gang.

Det som jeg syns var verre var mensens intensitet. Klarte meg fint med de minste tamponger også etter nr 1 men etter nr 2 ble det jevnlig blodbad. Bruker digre tamponger som er like stor som tommelen min og disse er fulle etter et par timer. På natta bruker jeg bind som minner på en bleie. Skikkelig ekkelt. Eneste trøst var at jeg var 40 da minsten kom og det er bare få år igjen.

Anonymkode: 61678...93a

Skrevet

Etter 10-11 mnd. Nå er hun 15 mnd og fremdeles ikke regelmessig, og sinnsyke mengder :(  kan komme når som helst uten forvarsel, veldig stressende! Håper det roer seg snart. 

Anonymkode: cb993...890

Skrevet
Christinemor skrev (14 timer siden):

Jeg har en 8 mnd gammel baby og har for det meste ammet barnet. Han har fått litt grøt innimellom. Mensen kom tilbake nå i går og lurer da på... Er den tilbake for godt nå eller kan feks noen økedøgn og opptrapping av ammingen gjøre at den forsvinner igjen? Når fikk dere andre mensen regelmessig tilbake etter fødsel og imens dere ammet?

Min var regelmessig fra start, født tre kom rundt 10-11uker etter fødsel og kom hver mnd etter det.

Anonymkode: c2f2f...78b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...