Gå til innhold

Hvor vanskelig er det å bare bestå med en 2 i Norsk skriftlig og nynorsk på privatist eksamen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skulle egentlig dra til utlandet for å studere, kom inn på skolen og alt, men fikk ikke støtte fra lånekassen på grunn av at jeg mangler karakter i Norsk og nynorsk. Det mener jeg blir for teit. Hvorfor skal de bry seg om hva karakterene mine er, når jeg kom meg inn på skolen som vurderer vitnemålet mitt... 

Har vært i kontakt med skolen, og fikk flytta påmeldingen til Januar, når neste semester begynner. Nå må jeg ta opp fagene som privatist, og trenger bare å bestå uten å tenke på noe høyere karakter enn 2, siden jeg har allerede blitt akseptert til skolen. Jeg skal ikke skjule at jeg brydde med aldeles ikke en ting om norsk og nynorsk mens jeg gikk på VG3, derfor endte jeg opp med ikke vurdert i begge fagene. Jeg sikter dermed bare for en 2er i begge fagene, og lurte på hvor mye, eller bedre sakt, hvor lite forberedelse jeg trenger å gjøre? Jeg legger bare også til at jeg alltid, fra begynnelsen av ungdomskolen, har hatt en gjennomsnitt karakter i Norsk på 4 til 5 og 3 til 4 i nynorsk. 

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du svarer på oppgaven du får, og gjør det riktig skal du ligge an til en 3-4! Så kommer det vell an på innhold og hvor strukturert du er. Jeg har noen gode notater for norsk skriftelig (og muntlig) hvis du er intr.

Anonymkode: 3af22...3f8

Skrevet

Mener du at du skal ta eksamen nå i november? Fristen for oppmelding til privatisteksamen var 15 september , sånn i tilfelle du ikke hadde gjort det enda

Anonymkode: 37949...75a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2021 den 14.58):

Så lenge du svarer på oppgaven du får, og gjør det riktig skal du ligge an til en 3-4! Så kommer det vell an på innhold og hvor strukturert du er. Jeg har noen gode notater for norsk skriftelig (og muntlig) hvis du er intr.

Anonymkode: 3af22...3f8

Ja! Jeg er interessert i notater og takker gjerne for all hjelp jeg kan få :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2021 den 15.05):

Mener du at du skal ta eksamen nå i november? Fristen for oppmelding til privatisteksamen var 15 september , sånn i tilfelle du ikke hadde gjort det enda

Anonymkode: 37949...75a

Jeg har rukket å melde meg opp til både norsk skriftlig og nynorsk, så det null problem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...