Gå til innhold

Hvorfor er dette "provoserende"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsideoverskriften til denne + artikkelen er "Skjønner at det er provoserende".

Saken handler om en ung mann på 25 som har klart å kjøpe tre leiligheter og leier dem ut, for å tjene på det. Godt gjort, unge mann! tenker jeg. Så hvem er det som mener dette er "provoserende"? Hvorfor i all verden skulle det være provoserende at unge mennesker lykkes økonomisk og klarer seg? 

Han sier videre at planen er å eie ti leiligheter når han runder tredve år, og leve av leieinntektene. 

Jeg får ikke lest hele artikkelen pga plussartikkel, men jeg lurer altså på hvorfor det skal være så provoserende at noen enkeltpersoner kjøper leiligheter for å leie dem ut og leve av det? NOEN må jo kjøpe leilighetene som leietagere skal bo i, de som ikke har andre måter å bo på (som eie selv). Vi må jo ha utleieleiligheter til folk, så hvorfor er det liksom "provoserende"? Jeg spør fordi jeg lurer oppriktig på det, jeg ser ikke noe provoserende med det Andreas på 25 har gjort og har planer om.

https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/k68bak/andreas-25-eier-tre-leiligheter-slik-lyktes-han-med-boligdroemmen

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Forsideoverskriften til denne + artikkelen er "Skjønner at det er provoserende".

Saken handler om en ung mann på 25 som har klart å kjøpe tre leiligheter og leier dem ut, for å tjene på det. Godt gjort, unge mann! tenker jeg. Så hvem er det som mener dette er "provoserende"? Hvorfor i all verden skulle det være provoserende at unge mennesker lykkes økonomisk og klarer seg? 

Han sier videre at planen er å eie ti leiligheter når han runder tredve år, og leve av leieinntektene. 

Jeg får ikke lest hele artikkelen pga plussartikkel, men jeg lurer altså på hvorfor det skal være så provoserende at noen enkeltpersoner kjøper leiligheter for å leie dem ut og leve av det? NOEN må jo kjøpe leilighetene som leietagere skal bo i, de som ikke har andre måter å bo på (som eie selv). Vi må jo ha utleieleiligheter til folk, så hvorfor er det liksom "provoserende"? Jeg spør fordi jeg lurer oppriktig på det, jeg ser ikke noe provoserende med det Andreas på 25 har gjort og har planer om.

https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/k68bak/andreas-25-eier-tre-leiligheter-slik-lyktes-han-med-boligdroemmen

Overskriften er klick beat for få flere lesere til skaffe seg pluss abonnement for å kunne lese hele saken. Artikkelen selv finnes ikke provoserende. 

• Liker 1
Skrevet
L'Eau D'Issey skrev (Akkurat nå):

Overskriften er klick beat for få flere lesere til skaffe seg pluss abonnement for å kunne lese hele saken. Artikkelen selv finnes ikke provoserende. 

Nei, det er ikke artikkelen som er provoserende. Det er det Andreas gjør. Altså kjøper leiligheter og leier dem ut. Hvorfor er det "provoserende" at noen gjør det?

• Liker 1
Skrevet

Det er vel det at det føles urettferdig ut at enkelte aldri kommer seg på boligmarkedet, og at andre har såpass mye penger/får såpass mye hjelp at de kan plukke det ene gode kjøpet etter det andre. 

Prisene vil jo bli presset opp dersom flere personer skal ha flere boliger. 

Anonymkode: 20465...bba

• Liker 10
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

Nei, det er ikke artikkelen som er provoserende. Det er det Andreas gjør. Altså kjøper leiligheter og leier dem ut. Hvorfor er det "provoserende" at noen gjør det?

Hvorfor spør du om dette?

Det kan jo umulig være vanskelig å forstå?

Eller er det et forsøk på å spille dum for å få en diskusjon?

Anonymkode: 2ca94...60b

• Liker 4
Skrevet (endret)
Million skrev (32 minutter siden):

Nei si det. Finner ikke det provoserende i det hele tatt. Synes det er bra at noen bidrar på den måten også. Det er for mange gamle gretne gubber som utnytter leiemarkedet på groveste.

Endret av L'Eau D'Issey
  • Liker 2
Skrevet

Eiere som kjøper mange hus og leiligheter for å leie ut , og ikke bo i, er parasitter. De hoarder eiendommer. De er en stor grunn til at kjæledyr blir avlivet, siden flere og flere nekter folk å ha de i sine hus. Prisene blir presset opp. Folk som bor i ett område har ikke råd til hus, og når de har råd, har de ikke tid til å se på huset engang, fordi en rik fyr i en annen by kjøper det bare ved å se på annonsen på nett, for så å leie det ut til høy pris.  

Det er ofte de finner opp grunner til å ikke gi tilbake depositum. Man kan ikke gå på teppe, ikke ha fest. Og om du ikke betaler så er det på rumpa ut og være hjemløs.

Anonymkode: 8b9e0...50d

• Liker 12
Skrevet

Kan ikke si at det er provoserende. Alle må bo, men alle vil ikke eller har ikke muligheter for å kjøpe noe eget. 

Anonymkode: 7b7d2...43c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor spør du om dette?

Det kan jo umulig være vanskelig å forstå?

Eller er det et forsøk på å spille dum for å få en diskusjon?

Anonymkode: 2ca94...60b

Jeg lar meg ikke provosere av det han gjør, nei? Hvorfor skal jeg det? Eller hvorfor gjør andre det?

• Liker 2
Skrevet

Det er provoserende fordi bolig har veldig fordelaktige beskatning. Denne skatteformen var aldri ment å være en subsidie for folk som vil bruke det i næring. Det var ment for at folk skulle ha råd til å kjøpe seg et hjem.

I tillegg driver han boligprisene opp slik han holder på.

Medisiner er subisdiert i Norge. Det hadde vært veldig provoserende dersom noen kjøpte inn store mengder medisiner til rabattert pris i Norge og solgte det med profitt i Sverige. Det er ikke det ordningen var ment for.

Derfor er det provoserende.

Anonymkode: d9999...dc8

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eiere som kjøper mange hus og leiligheter for å leie ut , og ikke bo i, er parasitter. De hoarder eiendommer.

Men hvis de ikke leier ut så blir det vel færre leieleiligher? Og da blir det dyrere å leie?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er provoserende fordi bolig har veldig fordelaktige beskatning. Denne skatteformen var aldri ment å være en subsidie for folk som vil bruke det i næring. Det var ment for at folk skulle ha råd til å kjøpe seg et hjem.

Er det like fordelaktig beskatning på sekundærbolig?

Skrevet

Det er provoserende fordi folk som han ødelegger sjansene for førstegangskjøpere å komme seg inn på markedet. Selv har jeg ei bekjent som betaler nesten 11000 kr i leie for 19 kvadratmeter - og disse private leietakerne presser prisene mer og mer opp. Jeg synes iallfall ikke det er rettferdig - og absolutt ikke noe som bør hylles i noen som helst grad.

• Liker 7
Skrevet

Herlig med folk som sutrer og klager over at andre lykkes, fordi de har satt seg mål i livet og jobber hardt for å nå dem. Andreas sparer målbevisst for å kjøpe seg bolig og forsaker mye som mange tar for gitt. At han får det til viser bare at det er mulig. Sutrekoppene i tråden burde lære seg litt om hvordan økonomien virker…..sånn på ordentlig.

• Liker 3
Skrevet
Mr X skrev (1 time siden):

Herlig med folk som sutrer og klager over at andre lykkes, fordi de har satt seg mål i livet og jobber hardt for å nå dem. Andreas sparer målbevisst for å kjøpe seg bolig og forsaker mye som mange tar for gitt. At han får det til viser bare at det er mulig. Sutrekoppene i tråden burde lære seg litt om hvordan økonomien virker…..sånn på ordentlig.

Ja, sånn som Kjell Ingolf Ropstad. Han er en kløpper på økonomi og lærte seg hvordan reglene for pendlerbolig fungerte. En skikkelig kremmer som burde blitt hyllet. 

Anonymkode: 9814e...d90

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, sånn som Kjell Ingolf Ropstad. Han er en kløpper på økonomi og lærte seg hvordan reglene for pendlerbolig fungerte. En skikkelig kremmer som burde blitt hyllet. 

Anonymkode: 9814e...d90

Javel, og hva har han med 25 årige Anders å gjøre?

• Liker 2
Skrevet

Hei trådstarter! Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...