AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #1 Skrevet 14. september 2021 Begynte i ny jobb for noen måneder siden etter å ha sagt opp forrige jobb grunnet mistrivsel og mye riv ruskende galt som skjedde. Var kun på forrige arbeidsplass ut prøvetiden. Jeg trives veldig godt med menneskene på den nye jobbben og oppgavene er helt greie. Så til problemet, jeg føler ofte at jeg har litt lite å gjør og at jeg ikke får noen utfordringer. Jeg har sagt ifra noen ganger, men det skjer ikke spesielt mye. Tenker ofte at jeg ikke får brukt mitt potensiale, samtidig som jeg også trives så godt at det kanskje veier opp for det «rolige» tempoet. Opplevde virkelig hva der var å ikke trives i forrige jobb. Er der for tidlig å trekke noen konklusjon nå etter bare noen måneder? Hvis jeg bytter igjen nå vil jeg ha to svært kort arbeidsforhold på cv-en og tenker at der ser dårlig ut. De rundt meg sier at jeg må slappe av og ikke stresse så mye. De mener at slik jeg har det på jobb i forhold til arbeidsmengde er ganske normalt og at jeg har et litt feil syn på hva en jobb skal være. Jeg har ingen ønske om å bygge stor karriere eller ha noen superjobb. Ønsker bare å føle at jeg får brukt det jeg kan. Noen tanker? Anonymkode: f5988...992
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #2 Skrevet 14. september 2021 Jeg ville gitt det litt mer tid. Tenker at du ikke har noe å tape på å bli værende ett år og se 😊 Anonymkode: a240e...ab3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #3 Skrevet 14. september 2021 Det kan bli litt dumt å ha det på cv-en at du dropper jobbene etter bare uker og måneder, så var jeg deg ville jeg gitt det ett år, i det minste. Kanskje to. Bruk god tid og se deg nøye rundt og spør mye om arbeidsoppgavene på intervju før du skifter jobb igjen, så du slipper å gå på en slik bom igjen. Anonymkode: 3c07f...771
Maranta Skrevet 14. september 2021 #4 Skrevet 14. september 2021 Enig med deg, tenker at det ikke ser positivt ut med flere korte arbeidsforhold på CV. Skjønner at det ikke frister å stå i jobben når det ikke interesserer deg, jeg har vært i situasjonen selv. Jeg valgte den gang å holde ut og gjorde det jeg kunne for å gjennomføre oppgavene mine over forventning, med hensyn til CV og referanse. Jobbet der 1,5 år. Tenk grundig over hva du vil gjøre og bruk tid på jobbsøking. Kan også være lurt å stille spørsmål til stillingens kontaktperson før du leverer søknad om du er usikker på stillingen, da vet du mer om hva som møter deg. Det koster dyrt for både søker og arbeidsgiver at feil person bli tilsatt i stillingen.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #5 Skrevet 14. september 2021 Gi det litt mer tid, men vær også litt lur og ta initiativer på jobben du har. Meld deg til nye oppgaver, vis interesse for nye prosjekter og innovasjon. Plutselig får du kanskje mer ansvar og andre oppgaver. Anonymkode: 69894...e18 1
Gjest Albbas Skrevet 14. september 2021 #6 Skrevet 14. september 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Det kan bli litt dumt å ha det på cv-en at du dropper jobbene etter bare uker og måneder, så var jeg deg ville jeg gitt det ett år, i det minste. Kanskje to. Bruk god tid og se deg nøye rundt og spør mye om arbeidsoppgavene på intervju før du skifter jobb igjen, så du slipper å gå på en slik bom igjen. Anonymkode: 3c07f...771 Problemet med å gi det SÅ lang tid er at man mister den indre driven, og ender opp som en mindre attraktiv arbeidssøker fordi man har surret i to år uten utfordringer. Søk nye jobber. Får du noe nytt betyr det jo at de ikke bryr seg om dine korte erfaringer. Du har ingenting å tape på å søke hvertfall! Så kan du jo være litt kresen på hva du eventuelt takker ja til. Å gå lenge med lite utfordringer er sååå destruktivt.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #7 Skrevet 14. september 2021 Har en venninne som bytter jobb oftere enn jeg bytter sokker. På hennes nåværende jobb er arbeidsoppgavene for kjedelig. Hun forventer å få utfordrende arbeidsoppgaver etter noen måneder 😳 Når hun får en jobb hun liker, er det alltid ulemper som gjør at hun må bytte jobb igjen. Man bør ikke gi opp for fort. Start heller et sted (selv om det er kjedelig) og jobb deg oppover til utfordrende arbeidsoppgaver. Ikke alltid man får drømmejobb med engang. Anonymkode: 7ddb2...6b8
Søgni Skrevet 19. september 2021 #9 Skrevet 19. september 2021 Jeg sier absolutt ikke at det gjelder deg eller andre her i tråden TS, men min erfaring er at mange som sier at de ikke får utfordringer i jobben, av ulike gunner ikke får ut potensialet i stillingen sin heller. Har bedriften din noen nye nettverk eller prosjekter på gang? Da tenker jeg på kompetanseheving, samarbeids-/samskapings-prosjekter eller andre ting? Er det noe nytt i fagfeltet ditt, som du syns virker som en spennende metodikk eller som du ser kan anvendes på din arbeidsplass? Trengs det noen nye ressurspersoner hos dere, som du kunne tenkt deg å bli (selv om dette betyr at du må tenke nytt)? Hva med ulike verv? Det som kjennetegner mange som opplever mange utfordringer i stillingen sin, er ofte at de aktivt oppsøker nye utfordringer, ikke bare at de har flere ting å gjøre. Det er forskjell på utfordringer og å ha det travelt. Kan du ta noen relevante deltidsstudier?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #10 Skrevet 19. september 2021 Da tar du noen frivillige verv på siden, eller får deg en gøy hobby. Samtidig som du forteller leder at du gjerne tar utfordringer. Poenget er nok litt at du er ny - ledere vil ofte se an kapasiteten din faglig før de gir større prosjekter de er veldig avhengig av levering på. Anonymkode: b569e...167
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #11 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-9-14 den 6.48): Jeg har ingen ønske om å bygge stor karriere eller ha noen superjobb. I så fall har du jo trukket vinnerloddet i livet der du er nå. Du hever lønn for å ikke gjøre stort. Gratulerer. Anonymkode: 9e4a7...1d5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #12 Skrevet 19. september 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: I så fall har du jo trukket vinnerloddet i livet der du er nå. Du hever lønn for å ikke gjøre stort. Gratulerer. Anonymkode: 9e4a7...1d5 TS her. Jeg mente det ikke på den måten. Men mer som at jeg ikke ønsker en lederstilling eller å jobbe døgnet rundt. Jeg har jo lyst å ha noe å gjøre når jeg er på jobben og jeg trenger å føle at det er bruk for meg. Anonymkode: f5988...992
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå