AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #1 Skrevet 14. september 2021 Pga ny regjering.. Anonymkode: f4295...946
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #2 Skrevet 14. september 2021 Ja, la oss håpe det. Anonymkode: 64ba9...1bd 44
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #3 Skrevet 14. september 2021 Høyst sannsynlig, men ikke over natten Anonymkode: b2dcd...50d 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #4 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, la oss håpe det. Anonymkode: 64ba9...1bd Hvorfor håper du det? Jeg fikk barn i mars, og får mest sannsynlig ikke bhg-plass før neste høst.. Anonymkode: f4295...946 9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #5 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor håper du det? Jeg fikk barn i mars, og får mest sannsynlig ikke bhg-plass før neste høst.. Anonymkode: f4295...946 Dersom du ikke får barnehageplass får du ventestønad. Men du kan ikke takke nei til plass dersom det er ledig. Anonymkode: 1f664...9b0 40
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #6 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ja, la oss håpe det. Anonymkode: 64ba9...1bd Barn har det best med primærpersonen sin de første åra. 1 åringer hører ikke hjemme i en barnehage .. ved å fjerne kontantstøtten skapes ett klasseskille der bare de rike kan gi barna en god start... ja og de uføretrygdede ... men for «arbeiderklassen» gjør det det. Trist dag for Norge som skal rotne i 4 år med AP ved makta... flagger på halv stang i dag.. Anonymkode: a6157...071 35
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #7 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barn har det best med primærpersonen sin de første åra. 1 åringer hører ikke hjemme i en barnehage .. ved å fjerne kontantstøtten skapes ett klasseskille der bare de rike kan gi barna en god start... ja og de uføretrygdede ... men for «arbeiderklassen» gjør det det. Trist dag for Norge som skal rotne i 4 år med AP ved makta... flagger på halv stang i dag.. Anonymkode: a6157...071 Kjempetrist for barna ja Anonymkode: f4295...946 16
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #8 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Barn har det best med primærpersonen sin de første åra. 1 åringer hører ikke hjemme i en barnehage .. ved å fjerne kontantstøtten skapes ett klasseskille der bare de rike kan gi barna en god start... ja og de uføretrygdede ... men for «arbeiderklassen» gjør det det. Trist dag for Norge som skal rotne i 4 år med AP ved makta... flagger på halv stang i dag.. Anonymkode: a6157...071 Helt utrolig å baserer meningene dine på denne ene tingen. Jeg syns det er heidundrende at vi har rød makt igjen. Bort med midlertidige kontrakter, homoterapi, abortnemd, fillete karakterkrav for lærere, ja takk til billigere barnehageplass, forsterket bemanning på fødeavdelinger og jordmorstyrte fødestuer, rask psykisk helsehjelp uten henvisning, gratis SFO for 1. klassinger og søskenmoderasjon på tvers av barnehage og Sfo. Ja, så må kanskje kontantstøtten erstattes med ventestøtte og det er litt surt for meg som venter Januarbaby i 2022 og kan måtte vente i 7 mnd på barnehageplass - men det er 7 mnd av livet. Anonymkode: b9e9e...cc0 42
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #9 Skrevet 14. september 2021 Kontantstøtten forsvinner nok desverre ja. Alle skal tvinges til å sende babyer i barnehagen. For oss vil det bety at minste skal starte ved 9-10 måneders alder. Det er helt uaktuelt så her blir det 1 års ulønnet permisjon fra og med neste sommer. Gleder meg til masse kos og flotte dager. Jeg liker å ta vare på egne barn. Anonymkode: 236a6...ba1 19
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #10 Skrevet 14. september 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Helt utrolig å baserer meningene dine på denne ene tingen. Jeg syns det er heidundrende at vi har rød makt igjen. Bort med midlertidige kontrakter, homoterapi, abortnemd, fillete karakterkrav for lærere, ja takk til billigere barnehageplass, forsterket bemanning på fødeavdelinger og jordmorstyrte fødestuer, rask psykisk helsehjelp uten henvisning, gratis SFO for 1. klassinger og søskenmoderasjon på tvers av barnehage og Sfo. Anonymkode: b9e9e...cc0 Når skal dere lære? Valgflesk kalles sånt. Om det der skjer, time will show. Anonymkode: 5d350...bf8 14
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #11 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Helt utrolig å baserer meningene dine på denne ene tingen. Jeg syns det er heidundrende at vi har rød makt igjen. Bort med midlertidige kontrakter, homoterapi, abortnemd, fillete karakterkrav for lærere, ja takk til billigere barnehageplass, forsterket bemanning på fødeavdelinger og jordmorstyrte fødestuer, rask psykisk helsehjelp uten henvisning, gratis SFO for 1. klassinger og søskenmoderasjon på tvers av barnehage og Sfo. Ja, så må kanskje kontantstøtten erstattes med ventestøtte og det er litt surt for meg som venter Januarbaby i 2022 og kan måtte vente i 7 mnd på barnehageplass - men det er 7 mnd av livet. Anonymkode: b9e9e...cc0 Å få 4 i den enkle matten på videregående er ikke vanskelig. Og det bør en hver oppegående person som gidder å legge litt arbeid i det klare.... å mene noe annet er skremmende. du får jo nå ventestønad. Eller enda bedre, en barnehage plass et annet sted enn der du bor som du må takke ja til.... Anonymkode: 37f96...e55 14
Gjest 123 eller noe Skrevet 14. september 2021 #12 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barn har det best med primærpersonen sin de første åra. 1 åringer hører ikke hjemme i en barnehage .. ved å fjerne kontantstøtten skapes ett klasseskille der bare de rike kan gi barna en god start... ja og de uføretrygdede ... men for «arbeiderklassen» gjør det det. Anonymkode: a6157...071 Enig!
Amatariel Skrevet 14. september 2021 #13 Skrevet 14. september 2021 Håper og tror ikke dette skjer så raskt i så fall... erfaringer viser vel at endringer tar tid. Men skulle den forsvinne innen kort tid så er det vel snakk om en ventestønad mens man venter på august og barnehageplass. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #14 Skrevet 14. september 2021 Synes det er utrolig synd at de fratar foreldre til å være hjemme lengre med så små barn. Synes de begynner tidlig nok i bhgen…. Anonymkode: 32a08...fc9 19
Millimani Skrevet 14. september 2021 #15 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Pga ny regjering.. Anonymkode: f4295...946 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor håper du det? Jeg fikk barn i mars, og får mest sannsynlig ikke bhg-plass før neste høst.. Anonymkode: f4295...946 Neste års statsbudsjett legges fram av regjeringen Solberg 😢 Dermed er det ikke sikkert kontantstøtten forsvinner helt enda. Jeg griner ikke for kontantstøtte eller ei, jeg griner for neste statsbudsjett hvordan enn det blir. Årene med Solberg-regjeringen har ikke gjort meg godt. Men jeg tror du kan slappe av i forhold til kontantstøtten
L'Eau D'Issey Skrevet 14. september 2021 #16 Skrevet 14. september 2021 Hvorfor har folk plutselig fått full panikk for dette og om uføretrygden blir strammet inn? Ville folk ha pustet lettere ut om Erna forsatt satt med makta? 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #17 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Synes det er utrolig synd at de fratar foreldre til å være hjemme lengre med så små barn. Synes de begynner tidlig nok i bhgen…. Anonymkode: 32a08...fc9 Det er ingen som tar fra deg noe som helst. Det er fritt frem å være hjemme med ungene så lenge man ønsker. Anonymkode: 699f3...892 26
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #18 Skrevet 14. september 2021 Kontantstøtten holder kvinner, og spesielt innvandrerkvinner, utenfor arbeidslivet. Den er hemsko for likestilling og integrering. Vi har nå hatt hundretusener av barn i barnehage opp gjennom årene. De har klart seg helt fint. Anonymkode: 94dca...cde 26
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #19 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kontantstøtten forsvinner nok desverre ja. Alle skal tvinges til å sende babyer i barnehagen. For oss vil det bety at minste skal starte ved 9-10 måneders alder. Det er helt uaktuelt så her blir det 1 års ulønnet permisjon fra og med neste sommer. Gleder meg til masse kos og flotte dager. Jeg liker å ta vare på egne barn. Anonymkode: 236a6...ba1 Nei, ingen tvinger deg til å sende 1-åringen i barnehage. Du kan være hjemme så mye du bare orker. Men det blir ca 7k mindre å rutte med i måneden, så man må spare opp penger på forhånd dersom det er noe man ønsker. Anonymkode: 699f3...892 18
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #20 Skrevet 14. september 2021 Håper det. Folk må gjerne være hjemme lenge med barna, men jeg vil ikke betale for det. Anonymkode: 311e6...214 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå