Perleugla Skrevet 14. september 2021 Forfatter #81 Skrevet 14. september 2021 Imariuz skrev (1 minutt siden): Det handler om tilpasning av den eksisterende loven om selvbestemt abort, ikke noe forsøk på å avvikle den. KRF har sittet i regjering i 8 år og administrert dagens lover og har ikke nevnt retten til liv siden. De skal bare gjøre det litt vanskeligere hele tiden. Innenfor eksisterende lov. 2
rips & vaniljesaus Skrevet 15. september 2021 #82 Skrevet 15. september 2021 Imariuz skrev (20 timer siden): Om det var KRF du siktet til sitter de fortsatt på Stortinget med 3 mandater. Hadde alle som stemte på Partiet De Kristne stemt på KRF hadde KRF hatt 8-10 mandater. 1
Gjest Tamsi Skrevet 15. september 2021 #83 Skrevet 15. september 2021 Er veldig glad for dette. Beroligende at de som ønsker å røre abortloven ikke har noe særlig støtte i befolkningen. Den utviklingen som foregår i USA for tiden er skremmende, og jeg er så glad vi ikke er i nærheten av å bevege oss i samme retning. Måtte det aldri forandre seg.
maskineple Skrevet 15. september 2021 #85 Skrevet 15. september 2021 rips & vaniljesaus skrev (52 minutter siden): Hadde alle som stemte på Partiet De Kristne stemt på KRF hadde KRF hatt 8-10 mandater. De borgerlige er veldig veldig splittet, om du ser på kategorien "andre" partier, jeg tror dette vil fikses til neste valg. Sammenslåing av små partier er nødvendig. Det kan faktisk argumenteres at SP er et borgerlig parti. Spesielt mtp næringsliv politikk og viktigheten av Norsk industri, eiendomsrett osv. Dette valget var faktisk ikke så fælt som man skulle tro, SP og AP er stort sett ansvarlige.
Imariuz Skrevet 15. september 2021 #86 Skrevet 15. september 2021 rips & vaniljesaus skrev (3 timer siden): Hadde alle som stemte på Partiet De Kristne stemt på KRF hadde KRF hatt 8-10 mandater. Ingen grunn for oss å stemme på KRF som ikke kjemper for retten til liv og andre tradisjonelle verdier lengre.
Menchit Skrevet 17. september 2021 #87 Skrevet 17. september 2021 Da KRF gikk i regjering stemte de for de katastrofale endringene i aap reglene, sammen med en mengde smålige og usosiale kutt. Ufattelig å høre dem snakke om å ta vare på utsatte grupper samtidig som de er ansvarlig for å ha kastet 1000 vis an syke arbeidsuføre ut i fattigdom. De nye reglene har ført til flere uføre, still motsatt av "intensjonen", om noen skulle tro på den i utgangspunktet. KRF lovet den gang å følge situasjonen nøye. Det viser seg de at de har ikke løftet en finger for å følge opp. Det minste de kunne gjort hadde vært å sørge for at det fantes pålitelig statistikk så de nye reglene kunne evalueres skikkelig, ikke engang det har de giddet. Noe må vi ofre sa Fru Bollestad, rimer dårlig for et såkalt "verdparti" Tror KRF har mistet mange velgere her 3
Slowpoke Skrevet 17. september 2021 #88 Skrevet 17. september 2021 Fra vg: Aftenposten har tidligere avslørt at partileder Kjell Ingolf Ropstad (KrF) var folkeregistrert hos foreldrene på gutterommet i Agder, og på den måten fikk gratis pendlerbolig i Oslo. Nå avslører avisen at han også unngikk å betale skatt ved å oppgi at han hadde boutgifter til foreldrenes hus. – Jeg avtalte med mine foreldre at jeg skulle dekke faste utgifter for dem, fordi jeg da ville falle inn under skattefritaket. Det var en dårlig vurdering, sier Ropstad til avisen. For å slippe å betale skatt av pendlerboliger, må stortingsrepresentanter og statsråder ha utgifter til egen bolig på hjemstedet. Ifølge avisen hadde Ropstad en avtale med foreldrene sine om at de skulle sende ham en regning for boutgifter for gutterommet for 2020. De skriver videre at han skulle betalt 175.000 kroner i skatt. På spørsmål fra Aftenposten om hvorvidt det var en skattetilpasning, svarer han: – På det tidspunktet vurderte jeg at det var bedre å betale en del av de utgiftene for at pendlerboligen ikke skulle være skattepliktig. – Det var en dårlig vurdering som jeg beklager og ikke skulle gjort. Og jeg skjønner at det er mange som er skuffet over at jeg gjorde den vurderingen, sier Ropstad til Aftenposten. Han innrømmer overfor avisen at han oppnådde en skattemessig fordel. – Jeg har hatt fri pendlerleilighet og ikke hatt utgifter på mitt hjemsted. Derfor skal jeg betale skatt. Det er nå blitt presisert, og jeg er i dialog med Skatteetaten for å betale det de kommer frem til at jeg skal betale. ———————————————- For en fyr! Jeg tar av hatten og bøyer meg ned for Roppen! Snakk om å snylte på felleskapet! Hadde mannen i gata gjort noe lignende hadde forholdet vært anmeldt og pengene tilbakebetalt med renter og forsinkelserenter! Nå bør han kjenne sin besøkelsestid og gå av før han sender partiet ned i varmen.. 2
Okapi Skrevet 17. september 2021 #89 Skrevet 17. september 2021 (endret) 4 hours ago, Menchit said: Da KRF gikk i regjering stemte de for de katastrofale endringene i aap reglene, sammen med en mengde smålige og usosiale kutt. Ufattelig å høre dem snakke om å ta vare på utsatte grupper samtidig som de er ansvarlig for å ha kastet 1000 vis an syke arbeidsuføre ut i fattigdom. De nye reglene har ført til flere uføre, still motsatt av "intensjonen", om noen skulle tro på den i utgangspunktet. Tror KRF har mistet mange velgere her Dette er ærlig talt hovedgrunnen til at jeg mener det var på tide med et regjeringsskifte. Alle, fra Rødt til FrP, er enige om at vi bør jobbe for å få flest mulig nordmenn ut i arbeid. Problemet er bare at høyresiden ser ut til å ha landet på sine verktøy for å få til dette, og tviholder på dem selv om det blir stadig mer tydelig at de rett og slett ikke funker. De ser ut til å tenke at om man plager de syke og de ledige nok, med stadig flere asosiale kutt, avkorting av ytelser, tungrodd byråkrati, fengsling (!) og ubrukelige obligatoriske kurs, blir de motivert til å søke jobb. Og selvsagt, siden hovedproblemet med ledighet er de lediges manglende vilje til å jobbe, vil de jo lett få jobb når de endelig får somlet seg til å søke. Skulle likt å se dem prøve en tilsvarende hard linje mot arbeidsgivere, med krav om straffeskatt med mindre en prosentandel av arbeidstakere var tidligere uføre eller AAP-mottakere. Endret 17. september 2021 av Okapi 2
delias Skrevet 21. september 2021 #90 Skrevet 21. september 2021 ABM skrev (På 14.9.2021 den 16.11): Ateister som stemmer Krf?? I så fall ateister med rimelig ferske hjerneslag!! Litt sent ute med svar her, men de ateistene som er aktive i KrF, av de jeg vet om, kritiserer KrF ganske mye selv. Det er ikke sånn at vi løper rundt og elsker alt med partiet vårt. Det gjør få i de fleste partier. Det handler om alt fra hjertesaker til den dagligdagse politikken som påvirker hver familie. I de tilfellene her i KrF som jeg kjenner så går det altså på eldrepolitikk, familiepolitikk og mer slikt. Men jeg vil garantere deg at de kritiserer KrF for mye. Et av det jeg hører mest er hvordan KrF burde bytte navn til kristendemokratene. Av de mange, mange menneskene jeg kjenner er det heller ingen andre enn krf’ere selv som vil gjøre om partiet til noe mer moderne og annerledes. Ikke tro at alle krf’ere er homomotstandere i sølibat akkurat… (tvert i mot for min del😅)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå