Gjest Gullhår1 Skrevet 14. september 2021 #61 Skrevet 14. september 2021 Liker at krf ville at foreldre skulle bestemme foreldrepermisjonen selv❤️
Antiviruset Skrevet 14. september 2021 #62 Skrevet 14. september 2021 Dusten skrev (Akkurat nå): Dette synes jeg er sprøyt. Gud velsignet ikke nasjoner men frelser enkeltpersoner fra synd. Slik tankegang som dette er med på å nedvurdere den individuelle menneskelige innsatsen, samt geografiske og politiske tilfeldigheter. Da har du ikke lest Bibelen Guds ord! Hva skjedde med Israel når de forkastet Gud? Velsignelsen forsvant med forkastelsen. Hva får deg til å tro at det vil forholde seg annerledes med Norge? Hva skjedde med Israel når de fulgte Guds ord ? Da ble de velsignet. Så det du sier er direkte feil, og det kommer av at du ikke har lest Bibelen Så kan man si at dette er overtro, dere om det. Men ikke utale dere om hva Gud gjør og ikke da 1
Dusten Skrevet 14. september 2021 #63 Skrevet 14. september 2021 Antiviruset skrev (2 minutter siden): PDK er jo helt urealistiske og vil stenge ned Norges største inntekt! Det er grunnen til at de "havarerer" Et kristen parti som står på de kristne grunnverdiene har bare positive sider ved seg. Legger til rette for familien som samfunnet sin hjørnestein, tar vare på sine medmennesker og lar de 10 bud være retningsgivende for hvordan samfunnet skal formes. Et kristen parti vil aldri kunne bli veldig stort, blir de det er det noe som er galt. For ikke troende mennesker har en konstant motvilje mot kristendommen og har alltid hatt det. De tåler bare ikke det lyset over livet sitt. Jeg tror i grunne vi er ganske enige om hvilke verdier og grunnholdninger vi har. Men vi er nok veldig forskjell i politisk tankegang. Jeg er pragmatisk anlagt og tenker man heller kan lempe i noen av sake e for å få gjennomslag i andre. Det syns jeg er bedre enn å være prinsipiell og ikke få noe gjennomslag. Vi må så hvilket storting vi skal være en del av. 2
Maleficenta Skrevet 14. september 2021 #64 Skrevet 14. september 2021 Imariuz skrev (8 timer siden): Det kan man gjøre, samtidig som man kjemper for å fjerne loven. Det er ikke selvmotsetninger. Nei, det er ikke det. Det er derfor man ikke tillater abort når som helst, og setter grenser. det er jo fordi krf kjemper for å fjerne loven om srlvbestemt abort at nedten ingen vil stemme på dem. Ingen vil stemme på et kvinnefiendtlig parti 3
Dusten Skrevet 14. september 2021 #65 Skrevet 14. september 2021 Antiviruset skrev (2 minutter siden): Da har du ikke lest Bibelen Guds ord! Hva skjedde med Israel når de forkastet Gud? Velsignelsen forsvant med forkastelsen. Hva får deg til å tro at det vil forholde seg annerledes med Norge? Hva skjedde med Israel når de fulgte Guds ord ? Da ble de velsignet. Så det du sier er direkte feil, og det kommer av at du ikke har lest Bibelen Så kan man si at dette er overtro, dere om det. Men ikke utale dere om hva Gud gjør og ikke da Nå tenker jeg dette er en tråd mer om krf og politikk enn teologi, men jeg tenker at bibelen forteller om ett utvalgt folk, Israelsfolket, ingen andre.
Pantoten Skrevet 14. september 2021 #66 Skrevet 14. september 2021 Antiviruset skrev (14 minutter siden): Dette er med respekt å melde bare tull! Gudstroen er helt avhengig av ordet! Om man ikke har dette på plass blir det en falsk tro. De evangeliske kristne har ikke mistet taket på noe som helst, de har sine tilhengere og det ligger konstant på rundt 10%. Problemet er at de er spredd utover det politiske landskapet og ikke står sammen. I alt fra Arbeiderpartiet, Krf, partiet de kristne, Høyre og Venstre. Krf ville omfavne alle og tynnet ut budskapet. Det endte opp med at ingen ville ha de. Hadde de stått på det kristne budskapet og et konservativt verdisyn ville de lagt konstant rundt 7% tipper jeg. Nå har de ingenting tilbake. I USA er de som skal vinne valget avhengig av å få med seg de kristne velgerne når de skal vinne valg. For det er ikke bare hvite som er kristne. Men når man får Trump og Biden og velge mellom er det omtrent som pest og kolera. Og motsetningene i USA er nå totalt ute av kontroll. Noen kristne stemmer Frp, ofte pga. deres standpunkt angående Israel.
Antiviruset Skrevet 14. september 2021 #67 Skrevet 14. september 2021 Dusten skrev (1 minutt siden): Jeg tror i grunne vi er ganske enige om hvilke verdier og grunnholdninger vi har. Men vi er nok veldig forskjell i politisk tankegang. Jeg er pragmatisk anlagt og tenker man heller kan lempe i noen av sake e for å få gjennomslag i andre. Det syns jeg er bedre enn å være prinsipiell og ikke få noe gjennomslag. Vi må så hvilket storting vi skal være en del av. Det er jeg enig i, men man kan ikke lempe på viktig kristne saker bare for å tekkes velgere som ikke har sympatier med den kristne troen, de har så mange andre partier å velge i at det er dømt til å mislykkes. Det er akkurat det som har skjedd med Krf. Når Krf blir så utvannet at de ligner på SV? Da er jo hele poenget med å stemme på de borte. 1
Antiviruset Skrevet 14. september 2021 #68 Skrevet 14. september 2021 Dusten skrev (1 minutt siden): Nå tenker jeg dette er en tråd mer om krf og politikk enn teologi, men jeg tenker at bibelen forteller om ett utvalgt folk, Israelsfolket, ingen andre. Hva skjedde med alle de andre ugudelige folkeslagene da ? Les "nasjonene" de forsvant ut av historien. Så du tar feil, velsignelsen gjelder ikke bare Israelfolket. Men dette får du ta en debatt med Gud om når du kommer så langt i livet ditt. Tror du ikke får støtte for synet ditt der
Maleficenta Skrevet 14. september 2021 #69 Skrevet 14. september 2021 Antiviruset skrev (Akkurat nå): Det er jeg enig i, men man kan ikke lempe på viktig kristne saker bare for å tekkes velgere som ikke har sympatier med den kristne troen, de har så mange andre partier å velge i at det er dømt til å mislykkes. Det er akkurat det som har skjedd med Krf. Når Krf blir så utvannet at de ligner på SV? Da er jo hele poenget med å stemme på de borte. hvis de vil være med i regjering så må de jo det om ikke kan de ikke sutre over at de havnet under sperregrensen. Synd. krf hadde ko en del bra også. Synd visse saker gjør at de ødelegger for seg selv
Gjest havrekaffe Skrevet 14. september 2021 #70 Skrevet 14. september 2021 19 minutter siden, Michaelhe said: Jeg tror du tar litt feil. Man ser et lignende fenomen i USA. De evangeliske kristne har mistet taket på de unge. De unge ønsker frihet, de liker ikke homofobi og de skjønner ikke hvorfor man skal pine og plage selg selv med pietistiske holdninger til alt mulig. Det er visse ting som er på vei ut. Tviholder man på disse gammelmannsholdningene, så fyker trolig gudstroen også ut med badevannet. KRF blir oppfattet som ekstreme og reaksjonære. Nedturen for KRF begynte når hun Inger Hansen sluttet etter modellbildene ble publisert og det var kroken på døra dagen Hareide sluttet og de valgte Høyre. Hvorfor skal unge folk på rundt 20 år stemme KRF? Hvorfor skal egentlig noen stemme på dem? Hadde de valgt retningen mot AP den gangen så hadde de antakelig vært over sperregrensen i dag.
Silva Pluvialis Skrevet 14. september 2021 #71 Skrevet 14. september 2021 Maleficenta skrev (5 minutter siden): det er jo fordi krf kjemper for å fjerne loven om srlvbestemt abort at nedten ingen vil stemme på dem. Ingen vil stemme på et kvinnefiendtlig parti Men folk vil stemme på barnefiendtlige partier? 2
Example Skrevet 14. september 2021 #72 Skrevet 14. september 2021 Antiviruset skrev (14 minutter siden): Igjen bare tull! kristne og muslimer har veldig lite tilfelles. Det er dessuten bare snakk om tid før det vil bli dannet egne muslimske partier eller parti. Om en stat skal være sekulær eller ikke er opp til velgerne å bestemme. Det kan endre seg over kort tid med en stadig større voksende muslimsk befolkning. Nå er ikke muslimer noen ensartet gruppe heller og det er mange motsetninger innad hos de også. Akkurat som det er blant de sekulære. Gud velsignet Norge som kristen nasjon, velsignelsen kan forsvinne når Norge forkaster Gud. Da vil mange lengte tilbake til det som bygget Norge over 1000 år. Bare vent å se. Det blir neste generasjon sitt problem. Jeg har gjort mitt, står i min tro. De andre får ta ansvar for sitt liv. Du har helt rett i at det er opp til velgerne å bestemme. KrF har i lang tid hatt mer makt enn velgerantallet skulle tilsi, men nå er det for få som ønsker slik politikk. Politikken til KrF favner for få velgere. Det er faktisk mulig for KrF å få flere muslimske velgere. Konservative muslimer og konservative kristne har mye til felles. Det ville dog sannsynligvis er en profilendring og mulig et navnebytte. 2
Antiviruset Skrevet 14. september 2021 #73 Skrevet 14. september 2021 Maleficenta skrev (4 minutter siden): det er jo fordi krf kjemper for å fjerne loven om srlvbestemt abort at nedten ingen vil stemme på dem. Ingen vil stemme på et kvinnefiendtlig parti Kvinnefiendtlig? Drepe barnet helt opp mot fødselen det er jo det virkelige kvinnefiendtlige. Samtidig ser vi at mange jordmødre betakker seg for å delta i dette, være samfunnets bøddel ovenfor disse barna. Mangelen på Jordmødre begynner å bli prekær. Vedtas abort frem til uke 22 så er det menneskelige barn man dreper og destruerer. Det er langt i fra bare Krf velgere som synes dette er helt vanvittig. Men alle lar ikke dette være avgjørende når de skal velge parti. 5
Ella Grisella Skrevet 14. september 2021 #74 Skrevet 14. september 2021 KrF har en fin familiepolitikk, og er gode på eldre, helse og omsorg. Synes ikke de er det verste småpartiet… 3
Imariuz Skrevet 14. september 2021 #75 Skrevet 14. september 2021 Maleficenta skrev (7 minutter siden): det er jo fordi krf kjemper for å fjerne loven om srlvbestemt abort at nedten ingen vil stemme på dem. Ingen vil stemme på et kvinnefiendtlig parti De er ikke kvinnefiendtlige, og mostanden mot abort snakker de ikke om lengre. Ihvertfall har det vært stilt om det de siste 8 årene. Så det handler nok om regjeringsslitasje, svak verdipolitikk og at andre politiske saker gjør dem upopulære slik som bistandspolitikken og deres liberale innvandringspolitikk. 2
Antiviruset Skrevet 14. september 2021 #76 Skrevet 14. september 2021 Example skrev (Akkurat nå): Du har helt rett i at det er opp til velgerne å bestemme. KrF har i lang tid hatt mer makt enn velgerantallet skulle tilsi, men nå er det for få som ønsker slik politikk. Politikken til KrF favner for få velgere. Kutt ut tullet ! Alle småpartier i et parlementaristisk system kan få makt. Det avhenger om hvilke koalisjoner som dannes. Venstre har også vært der, SV akkurat det samme. Slik er parlamentarismen som er vårt system. Kan også bli grunnlaget for en mindretallsregjering nå med støtte fra små partier fra sak til sak om ikke SP godtar SV med i regjering.
Example Skrevet 14. september 2021 #77 Skrevet 14. september 2021 Antiviruset skrev (Akkurat nå): Kutt ut tullet ! Alle småpartier i et parlementaristisk system kan få makt. Det avhenger om hvilke koalisjoner som dannes. Venstre har også vært der, SV akkurat det samme. Slik er parlamentarismen som er vårt system. Kan også bli grunnlaget for en mindretallsregjering nå med støtte fra små partier fra sak til sak om ikke SP godtar SV med i regjering. Absolutt. Samtidig tenker jeg det er fint at ikke for mange småpartier får for mye makt. KrF har vært en bremsekloss, og nå er det slutt. At et parti på knappe 4% skal avgjøre abortlovgivning osv. i Norge er ikke spesielt demokratisk, og en av bakdelene med så mange små partier. 3
Perleugla Skrevet 14. september 2021 Forfatter #78 Skrevet 14. september 2021 Antiviruset skrev (34 minutter siden): Kvinnefiendtlig? Drepe barnet helt opp mot fødselen det er jo det virkelige kvinnefiendtlige. Samtidig ser vi at mange jordmødre betakker seg for å delta i dette, være samfunnets bøddel ovenfor disse barna. Mangelen på Jordmødre begynner å bli prekær. Vedtas abort frem til uke 22 så er det menneskelige barn man dreper og destruerer. Det er langt i fra bare Krf velgere som synes dette er helt vanvittig. Men alle lar ikke dette være avgjørende når de skal velge parti. For det første, abort er ikke drap. For det andre, absolutte grense for abort er uke 22. Det er ikke «helt opp mot fødselen». Det er 18 uker, altså 4 måneder fra fødsel. Det er også svært svært få aborter så sent. De fleste av dem på grunn av alvorlig sykdom hos fosteret. Nå skal jeg ta meg en øl og feire KrFs manglende innflytelse på politikken i i hvert fall 4 år. Homofobi, abortmotstand og kvinner hjemme = verdiparti. Kyss meg i ræva. 5
Perleugla Skrevet 14. september 2021 Forfatter #79 Skrevet 14. september 2021 Imariuz skrev (40 minutter siden): De er ikke kvinnefiendtlige, og mostanden mot abort snakker de ikke om lengre. Ihvertfall har det vært stilt om det de siste 8 årene. Så det handler nok om regjeringsslitasje, svak verdipolitikk og at andre politiske saker gjør dem upopulære slik som bistandspolitikken og deres liberale innvandringspolitikk. Det har IKKE vært stilt om abortmotstanden de siste 8 årene. Det har vært diskutert troende fastlegers rett til å reservere seg mot å henvise til abort, det har vært snakk om «karenstid» og hvem kan glemme debatten rundt tvillingabort «klarer du en klarer du to». 3
Imariuz Skrevet 14. september 2021 #80 Skrevet 14. september 2021 Perleugla skrev (6 minutter siden): Det har IKKE vært stilt om abortmotstanden de siste 8 årene. Det har vært diskutert troende fastlegers rett til å reservere seg mot å henvise til abort, det har vært snakk om «karenstid» og hvem kan glemme debatten rundt tvillingabort «klarer du en klarer du to». Det handler om tilpasning av den eksisterende loven om selvbestemt abort, ikke noe forsøk på å avvikle den. KRF har sittet i regjering i 8 år og administrert dagens lover og har ikke nevnt retten til liv siden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå