Perleugla Skrevet 14. september 2021 #1 Skrevet 14. september 2021 Endelig! Det lille fillepartiet har hatt alt for mye makt i for mange år. Dette var morgenens gladnyhet! 41
Blomsterpotta Skrevet 14. september 2021 #2 Skrevet 14. september 2021 Mdg og KrF er under sperregrensa og det er jeg vanvittig glad for. Møkkapartier begge to 32
- Brian Skrevet 14. september 2021 #3 Skrevet 14. september 2021 (endret) 30 minutter siden, Blomsterpotta said: Mdg og KrF er under sperregrensa og det er jeg vanvittig glad for. Møkkapartier begge to Synes det virkelig er trist med MDG. Tenk på alle de flotte miljøavgiftene Norge går glipp av - fordi velgerne dessverre ikke var intelligente nok til å forstå at det er nettopp dette verden trenger. Hadde Norge donert oljefondet til klimatiltak, hadde vi sikkert reddet hele kloden. Slik det er nå, kommer jo verden til å gå under snart på grunn av global oppvarming og manglende avgifter. Sukk. Endret 14. september 2021 av - Brian 18
Lurium Skrevet 14. september 2021 #4 Skrevet 14. september 2021 Blomsterpotta skrev (18 minutter siden): Mdg og KrF er under sperregrensa og det er jeg vanvittig glad for. Møkkapartier begge to At MdG greide å havne under sperregrensa med den betimelige gavepakken de fikk fra FN's klimaråd for noen uker siden bekrefter jo hvor inkompetente politikerne i partiet er. Effektivt var deres løsning for Norges befolkning sentralisering. Det hjelper heller ikke at en vesentlig del av politikken deres er føleri om dyrevelferd, og rusflørting. Er personlig for både dyrevelferd (at dyr ikke skal lide unødvendig) og tiltak mot klima, men krever at parti har rasjonelle, gjennomtenkte løsninger, Når det gjelder Ropstad's KrF, good riddance. 19
Million Skrevet 14. september 2021 #5 Skrevet 14. september 2021 Jeg er sjeleglad for at MDG havnet under sperregrensen også! Maken til dusteparti. 22
Bag Skrevet 14. september 2021 #6 Skrevet 14. september 2021 52 minutter siden, - Brian said: Synes det virkelig er trist med MDG. Tenk på alle de flotte miljøavgiftene Norge går glipp av - fordi velgerne dessverre ikke var intelligente nok til å forstå at det er nettopp dette verden trenger. Det er nok ikke manglende inteligens men heller egoisme. Kaster noen søppel på gata slik at andre må rydde opp er det rimelig at de betaler for det. Når noen klimaforurenser slik at andre må rydde opp er det også rimelig at folk betaler for det. Avgifter er dermed viktig og riktig for å styre folk vekk fra å plage andre. I steden fortsetter vi å forurense fordi det gavner oss selv - på samme måte som eierne av en tobaksfabrikk unnskylder seg med at de skaper arbeidsplasser. 6
Michaelhe Skrevet 14. september 2021 #7 Skrevet 14. september 2021 Gud må ha straffet Krf hardt! Etter bråket rundt den ulovlige boligen til Ropstad i VG ringte han til sine foreldre og klaget: "Far, tilgi dem, fordi de vet ikke hva de gjør!". 5
Dusten Skrevet 14. september 2021 #8 Skrevet 14. september 2021 (endret) For meg som KrF-velger var det veldig trist at KrF havnet under sperregrensen, men jeg kan forstå det. Retningen partiet har valgt i det siste er for snever, og ved å være utydelige på endel viktige spørsmål gjør man det vanskelig å nå nye velgere. Det første KrF bør gjøre er å vrake motstanden mot abortloven. Det må kunne være lov å si at man er mot abort, men for abortloven slik jeg ser det. KrF bør være mer pragmatiske og si at i den ideelle verden er det ingen aborter, men den ideelle verden finnes ikke, derfor må det jobbes med å få ned antall aborter så mye som mulig innenfor dagens regelverk. Et annet punkt er symbolpolitikk som KRLE-faget. KrF må innse at det ikke er noe trekkplaster, heller motstandsskapende. Jeg er jo enig i at kristendommen skal ha stor plass i KRLE-faget, siden vårt samfunn i stor grad er bygd opp rundt kristendom. For å forstå dagens samfunn er det da innlysende at kristendom er en viktig del av et religionsfag. Likevel er det slik at kommunikasjonen til KrF rundt dette er for dårlig. Det blir oppfattet som innprenting og overstyring av fag. KrF burde jobbe mer for å få fram de viktige sakene deres på familie og eldreomsorg. Valgfrihet og det å legge til rette for å kunne ta individuelle valg på disse områdene er viktig. Dette har ikke vært tema i denne valgkampen i det hele tatt. Dette er saker KrF prøver å profilere seg på, men som har vist seg vanskelig å få gjennom i valgkampen. I det store og det hele er det nok litt for få saker KrF har vist engasjement i. Det er ikke noe folkeparti lenger. Ikke fordi politikken på mange områder som klima, bistand, økonomi osv er dårlig, men fordi partiledelsen har hatt ett for snevert fokus på hva som skal være de viktigste sakene. Derfor synes jeg nåværende leder skal ta hatten sin og gå, og slippe til fornyende krefter. Endret 14. september 2021 av Dusten 28
Brutex Skrevet 14. september 2021 #9 Skrevet 14. september 2021 KrF er en forkjemper for en styrket bistandspolitikk. Det er en veldig viktig sak. Ellers kommer jeg vel ikke til å savne KrF (men jeg likte Hareide.) 4
Slowpoke Skrevet 14. september 2021 #10 Skrevet 14. september 2021 (endret) Ropstad sparte 5 millioner på gutterom og pendlerboligsaken, men kostet KRF sperregrensen. Vel verdt pengene Roppen! Endret 14. september 2021 av Slowpoke 15
Drizzt Skrevet 14. september 2021 #11 Skrevet 14. september 2021 At MDG og Krf er under sperregrensen er virkelig plasteret på såret over at de rødgrønne vant. Det ville vært katastrofalt for Norge med MDG over sperregrensen eller i vippeposisjon. Likevel klarer de å kapre 3 stortingsplasser - 2 fra Oslo og 1 fra Akershus og det er trist, men det kunne vært mye mye verre. Fornuften seiret til slutt. Det er iallefall klart at MDG er et lokaltparti for Oslo (spesielt Oslo sentrum) og er irrelevant i nasjonal sammenheng. Krf har også markert seg som et lokaltparti, men med en utdøende velgermasse. 4
jabx Skrevet 14. september 2021 #12 Skrevet 14. september 2021 Brutex skrev (58 minutter siden): KrF er en forkjemper for en styrket bistandspolitikk. Det er en veldig viktig sak. Ellers kommer jeg vel ikke til å savne KrF (men jeg likte Hareide.) En forkjemper for sløsing med penger. Bra det gikk dårlig for dem ved valget. 3
goho Skrevet 14. september 2021 #13 Skrevet 14. september 2021 Skulle gjerne sett MDG over sperregranse, men godt at KRF kom under. Håper de holder seg der. det er vel en del eldre som stemmer på de, som nå dør ut... 7
Heip Skrevet 14. september 2021 #14 Skrevet 14. september 2021 Synes det var kjempe trist med KrF.. de har fått igjennom mye bra de. 4
Tanuki Skrevet 14. september 2021 #15 Skrevet 14. september 2021 Har ingen sterke meninger om valget, men hurrah for at KRF er under sperregrensen! 5
Gjest Villfisker Skrevet 14. september 2021 #16 Skrevet 14. september 2021 Blomsterpotta skrev (3 timer siden): Mdg og KrF er under sperregrensa og det er jeg vanvittig glad for. Møkkapartier begge to Ja
Gjest Villfisker Skrevet 14. september 2021 #17 Skrevet 14. september 2021 jabx skrev (33 minutter siden): En forkjemper for sløsing med penger. Bra det gikk dårlig for dem ved valget. Helt enig
Anonio Skrevet 14. september 2021 #18 Skrevet 14. september 2021 Ropstad gikk for tre for tre. Stjal penger fra staten, dolket partilederen i ryggen og sist men ikke minst kjørte partiet i grøfta. Good riddance. 12
murray Skrevet 14. september 2021 #19 Skrevet 14. september 2021 Dusten skrev (1 time siden): KrF burde jobbe mer for å få fram de viktige sakene deres på familie De jobber kun for familier som består av en mor og en far. Så det nytter ikke det heller. De går baklengs inn i fremtiden. 13
Dusten Skrevet 14. september 2021 #20 Skrevet 14. september 2021 murray skrev (19 minutter siden): De jobber kun for familier som består av en mor og en far. Så det nytter ikke det heller. De går baklengs inn i fremtiden. Kan du begrunne dette med fakta? Dersom du ser på partiprogrammet så handler forslagene om familier uavhengig av familiekonstelasjon, ikke den og den familien. Du kan lese på linken under. Dersom jeg tar feil og du finner noe så vær snill å si i fra. https://krf.no/politikk/barn-og-familie/ 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå