AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Hei Jeg har eget foretak og driver hjemmesalong. Trivdes egentlig kjempe godt med det, men opplever dessverre litt for ofte at kundene ikke respekterer tiden min. Kunden får feks time kl 14:00, men kan finne på å dukke opp kl 13:00 eller sende meg en sms 5 min før timen og skrive «skal bare ta klesvasken, så kommer jeg». Selvom jeg jobber hjemmefra, så betyr det ikke at jeg jobber fra 08-16. Arbeidstiden min avhenger av når bookingene er og mellom timene kan jeg finne på å enten handle eller gjøre annet som jeg må få gjort i løpet av dagen. Alle kundene er klar over at jeg ikke har drop in. Jeg har en egen side for businessen min på Instagram og ønsker å skrive noe rundt dette, men er ikke så flink til å formulere meg. Er det noen som kunne vært så snill å hjulpet meg litt? Hadde satt utrolig stor pris på det. Takk Anonymkode: 215dd...ddb
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #2 Skrevet 14. september 2021 Her ville jeg trådd veldig varsomt, du kan fort ende opp med å miste eller skremme vekk kunder! Jeg ville ikke skrevet noe eget innlegg om dette, men kanskje føyd til "husk å møte til oppsatt tid" der man booker eller noe? Og så må du bare være konsekvent og holde deg til tidene. Om noen vil bruke tid av timen sin til å ta klesvasken, så må de jo bare det. Men om timen er fra 14-15 (eller hva slags tider du opererer med) så må du jo bare si at du har en ny kunde kl 15, så du kan dessverre ikke holde på lenger enn det timen er satt opp (med en høflig tone og et smil 😊) Anonymkode: beefe...5ff 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #3 Skrevet 14. september 2021 Dette ble jeg fortalt når jeg gikk på skolen: Man driver ikke bedrift for å være snill! Ja, du skal være høflig og imøtekommende til kundene, men på en annen side har du tidsfrister du må forholde seg til. Hvis du har gjengangere på dette, så send de melding (gjerne dagen før) hvor du minner om at de må møte til avtalt tid. Dette er ikke uvanlig. Tror ikke tannlegen syns det er greit heller om noen ringer å sier "jeg skal bare ta klesvasken, så kommer jeg". Frisøren jeg går til sender bookingbekreftelse med "om man ikke møter til avtalt tid, kan du risikere at timen blir gitt bort" e.l. Anonymkode: 80a80...f66 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #4 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette ble jeg fortalt når jeg gikk på skolen: Man driver ikke bedrift for å være snill! Ja, du skal være høflig og imøtekommende til kundene, men på en annen side har du tidsfrister du må forholde seg til. Hvis du har gjengangere på dette, så send de melding (gjerne dagen før) hvor du minner om at de må møte til avtalt tid. Dette er ikke uvanlig. Tror ikke tannlegen syns det er greit heller om noen ringer å sier "jeg skal bare ta klesvasken, så kommer jeg". Frisøren jeg går til sender bookingbekreftelse med "om man ikke møter til avtalt tid, kan du risikere at timen blir gitt bort" e.l. Anonymkode: 80a80...f66 Enig!!!🙌🏻🙌🏻🙌🏻🙌🏻Folk er bare helt utrolige…Skulle tatt seg ut om jeg hadde holdt på sånn med tannlege, frisør mm🥺 Anonymkode: 1aec6...482 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #5 Skrevet 14. september 2021 Nb ts, snakk det eneste språket alle mennesker forstår: pengespråket! svir det økonomisk tenker jeg respekten for din til vil tiltre fort😅 Anonymkode: 1aec6...482 2
Taluno Skrevet 14. september 2021 #6 Skrevet 14. september 2021 om kunden kommer kl 13: "oj, du kom veldig tidlig, har desverre ikke mulighet for å slippe deg inn før timen din, men du kan sikkert gå deg en tur i nabolaget." om kunden bare skal ta klesvaksen først: "ok, har satt opp tid til det vi skal gjøre, og ved forsinkelser er det ikke ikke sikkert vi rekker bli ferdig. Er du mer enn x minutter forsinket vil timen bli kansellert og må betales for i sin helhet". Men på instagramsiden din kan du skrive at du ber om at kunder respekterer timeavtalene, og kommer presis til timene. At du på grunn av blant annet smittevern og hensyn til andre kunder ikke har mulighet til å slippe noen inn før tiden, og at forsinkelser medfører at du ikke alltid har tid til å utføre planlagt jobb, og det i såfall vil bli kansellert. Avtaler som blir avlyst av kunden uten tidsnok varsel, eller hvor kunden er så forsinket at du ikke rekker gjennomføre planlagt behandling vil bli fakturert i sin helhet (eller avbestillingsgebyr) 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå