Gå til innhold

Er Dale of Norway turklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og ser på Dale of Norway gensere nå. Utrolig flotte gensere, noen av dem er himla dyre. Lurer på å kjøpe en av de som er billigst (selv om de er dyre de også, nesten 2000 kr), men kan ullgenserne brukes som turklær? 

Anonymkode: 781b4...0a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Selvfølgelig kan genserne brukes som turklær....  Sjekk Finn, kanskje du gjør et bruktkupp

Anonymkode: 0f59d...1d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja. Selvfølgelig kan genserne brukes som turklær....  Sjekk Finn, kanskje du gjør et bruktkupp

Anonymkode: 0f59d...1d8

Med tanke på prisen og hvor pene klærne var, ble jeg usikker på om det er ment som turklær eller ikke. Takk for tips og svar, skal sjekke Finn! 

Anonymkode: 781b4...0a2

Skrevet

De kan brukes som turklær, men jeg vil ikke si at alle Dale of Norway-genserne er typisk turtøy, selv om de er av ull og har tradisjonelle mønster. Mange av dem er strikket i mye tynnere ullgarn enn man ville brukt til hjemmestrikkede plagg/typiske turgensere og kofter. (Du ser det på hvor små maskene er/hvor detaljert mønsteret er.) På grunn av tykkelsen kan de gjerne brukes til mye annet enn turbruk. En del av genserne (og enda flere av jakkene) kunne jeg fint brukt i jobbsammenheng. Jeg jobber i et kontorbygg hvor det kan føles kjølig på vinteren. 

Skrevet

Vil vel og si at en del av dem er fingensere man bruker i solveggen i påska, gå søndagstur med kjæresten eller inne på hytta. Skal man på tur skifter man til noe grovere og varmere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...