AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Jeg møtte endelig en fyr, helt ut av det blå, der det bare PANG. Det var vel «kjærlighet ved første blikk»! For begge. Det var helt spesielt, fordi før ham hadde jeg hatt kjærlighetssorg i flere år, og gitt TOTALT opp mannfolk. Mye trøbbel tidligere i (kjærlighets)livet mitt har sørget for tillitsproblemer og lavt selvbilde, selv om det siste nok ikke vises så godt. Vi har nå vært sammen i et par mnd. og han her var seriøs med meg fra første stund. Men vi er veldig forskjellige, og jeg sliter med at han fremstår «kald», laidback og klarer ikke vise meg det han sier: nemlig at han er glad i meg og vil ha meg. Vi er også en del adskilt pga jobb, og det tærer. Jeg blir konstant trigget og usikker. Synes det er vanskelig å finne ut av dette! Risikerer å la en bra fyr… og kanskje «den rette» gå, kommer til å bli enormt såret hvis dette skjærer seg. Men jeg lurer liksom på om det finnes noen god vei ut av situasjonen vi er i nå Noen som kan «se»? Evt gi råd? Er litt lei meg 😕 Anonymkode: e17d8...90e
Gjest Lawyam Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 (endret) Du trenger bekreftelser altså. Hele tiden fordi du er redd. Din redsel driver han fra deg. Vil du beholde han må du slutte med dette. Ellers driver du ham bort på sikt. Du har han og beholder ham om du roer deg. Han er glad i deg, men det er ikke for alle å vise det hele tiden. Du bør forstå at hvis han er sammen med deg er det ikke for annen grunn, ikke for å være din psykolog. Dess flere bekreftelser du får jo flere vil du behøve og da begynner han å slite. Jeg ville råde deg å kontakte en psykolog eller lignende i håp om å få behandjet frykten din. Det er du som må ta jobven her ikke han som skal forandre seg fordi du er redd og trenger stadige bekreftelser. Endret 13. september 2021 av Lawyam
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: klarer ikke vise meg det han sier: nemlig at han er glad i meg og vil ha meg. Det er ikke en match mellom ord og handling, sier du? Og hva er det du savner fra han så han kan bevise det? Anonymkode: bcd0a...ecc
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 Lawyam skrev (10 minutter siden): Du trenger bekreftelser altså. Hele tiden fordi du er redd. Din redsel driver han fra deg. Vil du beholde han må du slutte med dette. Ellers driver du ham bort på sikt. Du har han og beholder ham om du roer deg. Han er glad i deg, men det er ikke for alle å vise det hele tiden. Du bør forstå at hvis han er sammen med deg er det ikke for annen grunn, ikke for å være din psykolog. Dess flere bekreftelser du får jo flere vil du behøve og da begynner han å slite. Jeg ville råde deg å kontakte en psykolog eller lignende i håp om å få behandjet frykten din. Det er du som må ta jobven her ikke han som skal forandre seg fordi du er redd og trenger stadige bekreftelser. Oisann…. Takk! ja, her kan det være mye rett…. Jeg har «traumer» fra tidligere menn som fikk spille spill med meg og «bruke» meg, og jeg var veldig nedbrutt. Nå er jeg allergisk mot alt som ligner på noe toxic. Når noe han gjør/ikke gjør eller sier/ikke sier ligner fortiden, blir jeg veldig usikker og føler meg traumatisert og i sorg igjen. Han kan være dårlig på å ta hensyn til meg på visse ting, enda så godt jeg forklarer … og til å si ifra hva jeg kan forvente, og han har brutt ordet mot meg én gang før, selv om det ikke var noe alvorlig.. Det blir fort til at han styrer mengde kontakt når vi er adskilt, måten vi skal snakke på, osv.. ja ALT, hvis jeg ikke kan stille noen krav, på en måte. Men jeg må vel slappe av mer og kanskje stole på at han bryr seg så mye som han sier da.. Ts Anonymkode: e17d8...90e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #5 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er ikke en match mellom ord og handling, sier du? Og hva er det du savner fra han så han kan bevise det? Anonymkode: bcd0a...ecc Nei, det trenger ikke være det, nei. Og det er det jeg sliter med… Ts Anonymkode: e17d8...90e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #6 Skrevet 13. september 2021 Man trenger vel ikke klarsynthet for å forstå dette problemet. Du sier at du sliter med tillitsproblemer og det er jo nettopp derfor du føler at han er kald og laidback. Han har ikke tillitsproblemer og har ikke behov for samme bekreftelse. Han stoler på deg. Du stoler ikke på han, og det er ikke personlig, du hadde ikke stolt på noen, og hadde følt det samme for alle, om så du ikke var sammen med en desperat mann, og det bør du være glad for at du ikke er. Hvis du gir opp forholdet med han får du ihvertfall ingenting fra han. Er det ikke bedre med litt enn ingenting fra fyren du et så forelsket i ? Anonymkode: 2d865...c31 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #7 Skrevet 13. september 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det trenger ikke være det, nei. Og det er det jeg sliter med… Ts Anonymkode: e17d8...90e Om det ikke er match mellom ord og handling, så er det jo grunn til dårlig magefølelse - traume eller ikke Anonymkode: bcd0a...ecc
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #8 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om det ikke er match mellom ord og handling, så er det jo grunn til dårlig magefølelse - traume eller ikke Anonymkode: bcd0a...ecc Det er ikke snakk om alvorlige ting så langt. Er mer at han kan være mye opptatt, der jeg føler meg «glemt». Han er ikke så flink på de små tingene, som å vise oppmerksomhet, og på den måten jeg craver. Hvis vi er adskilt så kan han på en måte føles veldig fjern, og slik tror jeg delvis at han ER… som person. Når han sier at han skal skjerpe seg, så sklir det ofte ut igjen. For meg er det derimot lett og vanlig å vise mye kjærlighet i ord og oppmerksomhet, ikke mest fysisk. Så det kan være litt crash der ts Anonymkode: e17d8...90e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #9 Skrevet 14. september 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke snakk om alvorlige ting så langt. Er mer at han kan være mye opptatt, der jeg føler meg «glemt». Han er ikke så flink på de små tingene, som å vise oppmerksomhet, og på den måten jeg craver. Hvis vi er adskilt så kan han på en måte føles veldig fjern, og slik tror jeg delvis at han ER… som person. Når han sier at han skal skjerpe seg, så sklir det ofte ut igjen. For meg er det derimot lett og vanlig å vise mye kjærlighet i ord og oppmerksomhet, ikke mest fysisk. Så det kan være litt crash der ts Anonymkode: e17d8...90e Hva er hans kjærlighetsspråk? Har du lest noe om dette? Jeg er i et forhold med en mann som er langt mer "flat" enn meg, jeg er entusiastisk og deler ut kjærlighet i store ord og små handlinger, mens han er mer rasjonell og pragmatisk. Han er av typen som tenkte at "nå har vi sagt at vi elsker hverandre, så da vet vi begge to det og behøver ikke si det så ofte". Jeg måtte lære meg hva hans kjærlighetsspråk var før vi klarte å finne en måte å fungere godt sammen. Nå kan jeg lese kjærlighet og betryggelse i visse ting han gjør i hverdagen, slik som at han gir meg de beste matbitene fra tallerkenen hans, selv om han selv elsker akkurat det, fordi han vil jeg skal ha det beste. Han fikser bilen min og sørger for at den alltid er i tipp topp stand, fordi han bryr seg så om meg at han ikke vil jeg skal få noe stress med den, eller havne i en ulykke. Han spør meg om råd ved alle store avgjørelser og lytter til det jeg har å si, fordi han respekterer meg og mine verdier. Han holder meg i hånden og passer på meg når vi går på gata ved biler. Kanskje dere begge to må lese litt opp på hverandres love language? Anonymkode: 5da02...70e 3
Carrot Skrevet 14. september 2021 #10 Skrevet 14. september 2021 Du sier du forklarer, men er du sikker på at budskpet forstås selv om du forklarer? Jeg er kvinneo g jeg syns kvinner bruker for mange ord, de forklarer med jeg føler og sier ikke jeg trenger, de er komplisert og jeg skjønner at noen menn finner det vanskelig - speiselt når kvinner sier "neida, det går greit det" men det de egentlig mener er "jeg er dritsåret men orker ikke lage noe drama" Prøpv å si det du trenger som en beskjed, ikke som en forklaring: "jeg trenger at det er 100% match mellom det du sier og det du gjør, hvis ikke blir jeg usikker og jeg liker ikke være usikker" 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #11 Skrevet 14. september 2021 Så bare gi opp da. Se om det blir bedre!! Tror du vet svaret selv. Det er ikke bedre. Anonymkode: 2e87d...cf4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #12 Skrevet 14. september 2021 Så gode poeng dere har. Nei. Jeg skal ikke gi opp, håper det er det rette. Og tusen takk ❤️ ts Anonymkode: e17d8...90e 1
Conal Skrevet 14. september 2021 #13 Skrevet 14. september 2021 Eneste ekte kjærlighet er fra Gud, ubetinget og for alltid. Når du først får kjærlighet fra Gud, trenger du INGEN menneske. Keep chasing child's play baby 🐥
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #14 Skrevet 19. oktober 2021 Trådstarter her, kommer med en oppdatering: Her tok dere nok feil… tydeligvis. Han kom til meg og slo opp ganske kort tid etter jeg skrev her. Han sa at jeg ikke hadde gjort noe, men at det var han som ikke hadde følelser lenger 🤷♀️ Det kom ganske brått på meg, men hadde jo hatt en dårlig magefølelse og vært urolig. Det spørs om den magefølelsen min hadde rett, dessverre 😓 Anonymkode: e17d8...90e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå