Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et ønske om å føde alene, men det blir liksom ikke «akseptert» av de rundt meg. Har født før og vet hva det går i, men jeg blir så veldig opptatt av personen som er med meg. Klarer ikke slappe helt av. 
Mannen har vært med før, og det har jo gått fint. Men har alltid tenkt at jeg kunne tenkt meg å gjøre det alene , sammen med jordmor. Denne gangen er jeg også separert … 

Jeg har fått høre at dersom jeg reiser på føden alene , kommer de springene etter meg… Blir helt forferda når jeg nevner det. 

Her greia? 😜 Tenker dere at jeg er helt teit dersom jeg reiser å føder , og ringer familie og venner (som alle har tilbudt seg å være med) etterpå?

Anonymkode: 93eed...e6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er du som skal faktisk gjøre dette, så du bestemmer selv hva som er best for deg og hva du trenger.

Når ting starter, ikke ring noen, ta taxi til sykehuset, og ordne deg selv 💙

Det er mye som kanskje er tabu å si høyt, men dine følelser er det som teller akkurat i denne situasjonen 💙

Anonymkode: 48d8b...345

Skrevet

Jeg skal føde alene. 
Her vil ikke far være i bildet og syns det blir ubehagelig å ha med min mor eller noen andre. 

Anonymkode: a9d78...912

Skrevet

Jeg ville helst født alene sist, men hadde med mannen fordi han ønsket det. Jeg fokuserer innover i smerte, og under første fødselen når eksen var med ble det så mye styr pga han (og mora hans som han dro med) ikke evner oppføre seg eller ta hensyn til andre. Så jeg var redd det skulle bli slik igjen, hadde født alene om jeg måtte tatt med noen andre. 

Anonymkode: d982a...c26

Skrevet

Det er jo helt lov det, hvis det er det du ønsker. Jeg ville tenkt over at det da er mulig at du må tilbringe mye tid alene, både under fødselen og på barsel. De er jo ikke akkurat generøst bemannet, men håper de likevel bruker litt ekstra tid på de som føder alene. 

Anonymkode: 37b32...ae6

Skrevet (endret)

Om det er det du ønsker, så go for it! Du er ikke pliktig til å informere noen om hva som skjer med din kropp. Selv kunne jeg gjerne ha født alene, jeg er så innadvent når jeg føder likevel at jeg bare blir irritert om noen prater til meg eller i det hele tatt eksisterer i nærheten av meg. :Knegg:

Endret av Lorieen
Skrevet

Min mann kunne Ikke være med på siste fødsel paga covid retningslinjer og Fordi han måtte være hjemme med barna. Så det går fint og føde alene men Selv synes jeg at far har rett og være med på sykehuset, om mor ikke ønsker at han skal være med inn I selve den aktive fasen av fødsel kan han kanskje Heller sitte I gangen eller utenfor. der jo far sitt barn også så han bør være en av de første som får se barnet sitt det er et spesiellt øyeblikk og ha sammen som minne.

Anonymkode: 5b34e...476

Skrevet

Jeg syns man skal få velge fritt selv. Personlig så syns jeg far (Om han vil det) skal ha muligheten til å være med når ungen er på vei ut, sånn at han får sett barnet sitt for første gang sammen med deg.

Men at du skal måtte ha med deg mor, søster tante og oldemor bare fordi de mener det er feil å føde aleine? Nei vettu, det bestemmer du helt selv. Jeg ville ikke ha sagt noe til noen av de når fødsel er i gang.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har et ønske om å føde alene, men det blir liksom ikke «akseptert» av de rundt meg. Har født før og vet hva det går i, men jeg blir så veldig opptatt av personen som er med meg. Klarer ikke slappe helt av. 
Mannen har vært med før, og det har jo gått fint. Men har alltid tenkt at jeg kunne tenkt meg å gjøre det alene , sammen med jordmor. Denne gangen er jeg også separert … 

Jeg har fått høre at dersom jeg reiser på føden alene , kommer de springene etter meg… Blir helt forferda når jeg nevner det. 

Her greia? 😜 Tenker dere at jeg er helt teit dersom jeg reiser å føder , og ringer familie og venner (som alle har tilbudt seg å være med) etterpå?

Anonymkode: 93eed...e6a

Nei

Skrevet

Noen oppfører seg som om fødsel er underholdning på lik linje med TV og sirkus. 

Du gjør det du føler er best for deg, og om de så kommer løpende etter deg så vil de ansatte på sykehuset sørge for å holde dem ute av rommet. Jeg synes faktisk det er skikkelig frekt av dem å ikke respektere ditt ønske om å føde alene.

Anonymkode: 5ee11...14a

Skrevet

Jeg har født to barn sammen med partner, og to alene. Jeg var veldig klar på at annen familie var uaktuell å ha med meg. Det gikk helt fint. Det du risikerer, er å få reaksjoner fra jordmor. Selv om de forsøkte å skjule det var det tydelig at de reagerte negativt på at jeg var alene. Vet ikke helt hvorfor, for den eneste forskjellen jeg merket under fødselen var at de var mer tilstede i rommet. Rent praktisk gjorde de ingenting mer eller mindre sammenlignet med fødslene der far var med. For å være helt ærlig ignorerte de meg stort sett selv om de var i rommet.

Anonymkode: ee017...60a

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har født to barn sammen med partner, og to alene. Jeg var veldig klar på at annen familie var uaktuell å ha med meg. Det gikk helt fint. Det du risikerer, er å få reaksjoner fra jordmor. Selv om de forsøkte å skjule det var det tydelig at de reagerte negativt på at jeg var alene. Vet ikke helt hvorfor, for den eneste forskjellen jeg merket under fødselen var at de var mer tilstede i rommet. Rent praktisk gjorde de ingenting mer eller mindre sammenlignet med fødslene der far var med. For å være helt ærlig ignorerte de meg stort sett selv om de var i rommet.

Anonymkode: ee017...60a

Det å ha far/annen støtteperson tilstede avlaster de nok mye, så var sikkert derfor de reagerte negativt. Da må de jo innom og sjekke situasjonen din langt oftere.

Anonymkode: 37b32...ae6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...