AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Hvordan holder dere styr på alt som skjer i hverdagen, barnas avtaler, jobb, trening, merkedager og timeavtaler? Vi er bare 3 stykker, men synes det er kjempevanskelig å ha oversikt over alt som vi skal i løpet av en uke. Mannen jobber turnus og den endrer seg fra uke til uke, jeg har en "vanlig" 8-16 jobb, og barnet går i barnehage. Del gjerne tips, bruker dere familiekalender? Planlegger på mobil eller hva er hemmeligheten? Anonymkode: 452df...e2f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Bruker google-kalender vi deler. Da ser vi hverandres planer og legger inn barnas treninger ol Anonymkode: 5b2e4...4d8 6
Mille1992 Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 Eg bruker vell mest almanakkbok. Men har langt ifra kontroll på alt hele tiden 😅 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 Bruker kalenderen på mobilen og kommuniserer oss imellom 😊 har mann I forsvaret med en heidundranes uforutsigbar arbeidsplan, 1 barn på 3 og en på 11. Funker greit, lite hokus pokus med det. Alt går inn i kalenderen på mobilen. Anonymkode: 8c16a...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #5 Skrevet 13. september 2021 familiekalender! Anonymkode: 7399f...9e1 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #6 Skrevet 13. september 2021 Vi har tavle på kjøleskapet fra sjarmtroll.no. Har månedsplan, ikke uke. Der skriver vi ned alt. Anonymkode: 072ae...87a 1
SkjultBruker Skrevet 13. september 2021 #7 Skrevet 13. september 2021 Vi bruker appen Tody for å holde styr på husarbeidet og hvilke oppgaver som skal gjøres når. Den minner oss på hvilke oppgaver som skal utføres når, så alt fra gulvvask til skift av sengetøy til vedlikeholdsoppgaver blir gjort i rimelig tid. Ungene har sine oppgaver de utfører for å få ukelønn (hente post, gå ut med søppel osv) og kvitterer for sine utførte oppgaver. Jeg har årsturnus, og legger inn alle mine vakter for året i familiekalender på mobilen når jeg har den tilgjengelig. Mannen jobber 8-4-jobb. Vi legger inn alle avtaler i kalenderen, fra tannlegetimer til bursdager, konfirmasjoner eller foreldremøter, så alle har oversikt over hva som skjer når. Vi har et "planleggingsmøte" ca 1 gang per uke hvor vi planlegger kommende uke. Vi går igjennom kalenderen og supplerer med annen informasjon. Hvem skal i bursdag, hvem ordner gave? Hvem kjører hvem når? Hvem skal på hvilke aktiviteter/har planer resten av familien bør vite om? Hva har barna av lekser, hva trenger de på skolen/SFO? Hva vil vi ha til middag kommende uke? Etter planleggingsmøtet handler en av oss matvarene for kommende uke, og så er store deler av organiseringen i boks i løpet av en times tid per uke. Dukker det opp andre ting i løpet av uken kommuniserer vi etter hvert som det dukker opp. 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #8 Skrevet 13. september 2021 Legger alt inn i kalender på mobil som deles mellom oss. Der legges absolutt alt inn, skoleferier, planleggingsdager, bursdagsselskaper, jobbturnuser, fritidsaktiviteter osv. Synes dette fungerer veldig bra. Anonymkode: 05547...ce0 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #9 Skrevet 13. september 2021 Kalender på mobilen Anonymkode: 741e6...3ca
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #10 Skrevet 13. september 2021 Som de fleste andre - en delt kalender på mobilen. Alt stort og smått legges inn fortløpende. Anonymkode: 0d6e8...356
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #11 Skrevet 13. september 2021 Hvordan opprette felles familiekalender på mobil? Anonymkode: 9b80b...6a5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #12 Skrevet 13. september 2021 Vi er 5, bruker familiekalender på mobil pluss ukes kalender på kjøleskapet hvor alt også noteres opp. Alt fra jobbturnus, kamper, legebesøk osv. på den måten kan de eldste barna også følge med samt notere opp hvis de lager seg avtaler. Anonymkode: c3ecb...df7 1
SkjultBruker Skrevet 13. september 2021 #13 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan opprette felles familiekalender på mobil? Anonymkode: 9b80b...6a5 Å dele Google kalender er ganske greit å få til: https://support.google.com/calendar/answer/37082?hl=no
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #14 Skrevet 14. september 2021 Vi bruker den vanlige iphone-kalenderen, jeg og mannen min deler, og er nøye med å legge inn ALT der. Veldig kjekt og lettvint. Anonymkode: 21c24...4a6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #15 Skrevet 14. september 2021 Jeg har tre barn i alderen 7-14 år. Vi har skrevet ned ungenes treningstider på kalenderen på iPhonen (de trenes 14 ganger i uken). Ellers må jeg faktisk si at resten er inni hodet mitt. Går fint, husker 99%. Jeg ordner familielogistikken, og om jeg er vekke så får mannen beskjed om hva som må fikses. Også vasker vi når det er skittent eller når vi får tid. Anonymkode: 23a38...6ed
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #16 Skrevet 14. september 2021 Delt google kalender, og google keep (lister). I kalenderen ligger absolutt alle merkedager, avtaler, ferier, avtaler, overtid, trening..... I keep har vi handlelister og huskelister. Hver søndag bruker jeg og mannen en liten halvtime på å se over uka, fordele oppgaver, sette opp matplan og andre ting som må handles inn for uka (en av oss ukeshandler hver mandag). Gjør alt klart kvelden før, inkludert lunsjbokser, slik at ingenting blir glemt om morgenen. Og så har vi faste oppgaver. Jeg lager mat, han holder badene rene og støvsuger. Vi kan selvfølgelig ta over oppgaver, men når en har hovedansvaret vet man alltid hvor det ligger. Anonymkode: 6bf36...a58
Prelunia Skrevet 14. september 2021 #17 Skrevet 14. september 2021 (endret) Vi er 5 stk , måtte gå til innkjøp av en kalender til å henge på veggen. Liker å ha det synlig, og ikke bare på tlf. Da ser jeg det ofte , og barna kan også se. En kolonne pr person , så skriver jeg alle avtaler på den. https://www.smartphoto.no/fotokalendere/familiekalender?gclid=Cj0KCQjwkIGKBhCxARIsAINMioIhwCtkWrMcm0B05-rY7C6PaZW4eLFviqRyFkzy20flwxyFgCqBBMoaAqntEALw_wcB Har denne. Koselig med bilder også 😊 Endret 14. september 2021 av Prelunia 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #18 Skrevet 14. september 2021 Jeg er en voksen og to barn. Jeg legger det inn i Google kalender. Sørger for å sjekke lekse/ skoleplanen til den yngste osv. Anonymkode: 497c8...190
Mango Skrevet 14. september 2021 #19 Skrevet 14. september 2021 Vi er straks en familie på 4, og rent praksis så er det vel jeg som har kontroll på alt som skal skje, samboer får ikke med seg noenting. Jeg jobber turnus og han har dagjobb. Har forsøkt kalender, men blir ikke fulgt opp av han.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #20 Skrevet 14. september 2021 Forstår ikke problemstillingen. Vi snakker sammen 🤷♀️ Anonymkode: e2f44...295 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå