AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Jeg fikk påvist herpes etter en voldtekt for 22 år siden. Hadde utbrudd da, og har hatt ett til utbrudd for rundt 12 år siden. Er nå ute av et langvarig forhold og i gang med dating. Når bør man fortelle om sykdommen? Anonymkode: c7337...1f5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Når som helst. Mange har herpes. Ikke noe å skamme seg over. Bare les om herpes så ser du hvor mange som har det. Anonymkode: 31a38...902
so_what Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 Dette er litt tricky. Selv om herpes er helt vanlig, er det ikke garantert at du møter forståelse fra uvitende mennesker dersom du er redelig om det før dere blir intime, og kanskje skremmer det bort en potensiell partner. Samtidig tror jeg ikke de som blir skremt av at du før sex er åpen om herpes vil ta lettere på det hvis det først kommer opp etter dere har hatt sex. For min del hadde jeg foretrukket å bli informert på forhånd. Det er mulig hadde vært litt skeptisk, men jeg håper og tror at jeg skulle klare å holde et åpent sinn selv om jeg hadde hatt tilnærmet null kunnskap om herpes. Om du treffer noen som trenger å utdannes kan du starte med å sende dem denne podcasten.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #4 Skrevet 14. september 2021 Jeg avviste en date på grunn av (manglende) informasjon om herpes. Han var høflig nok og informerte om det tidlig, at det var lenge siden utbrudd og at han alltid brukte kondom. Utover det siste han ikke mer da jeg spurte om muligheter og begrensninger. Dét gjorde meg skeptisk. Anonymkode: ac89e...67a
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #5 Skrevet 14. september 2021 Hva er egentlig greien med at alle har herpes? Jeg har ikke herpes, har hvertfall aldri hatt utbrudd... Anonymkode: 7dc0a...c9f
Antiviruset Skrevet 14. september 2021 #6 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva er egentlig greien med at alle har herpes? Jeg har ikke herpes, harhvertfall aldri hatt utbrudd... Anonymkode: 7dc0a...c9f Over 80% har herpes viruset i seg i Norge. Noen får utbrudd en gang i livet, noen flere ganger og mange aldri. Så med stor sannsynlighet har de fleste voksne mennesker dette viruset i seg, men for mange blir det aldri noen utbrudd og de vet derfor ikke om det. Du kan få det av å drikke av samme flaske blant annet fra en som har utbrudd. Så fører du det videre om du har utbrudd til andre seksuelt. Når så mange bærer dette viruset ser jeg bare ikke poenget med å tenke på det en gang. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå