AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Nå er jeg så langt nede. Livet er bare dritt og vondt.merker at jeg er på vei til å fullstendig miste kontroll. Vandrer i mine foreldres fotspor. Har begynnt å drikke hverdag, tar meg noen slurker for å takle å gå ut. Er jeg alene, finner jeg fram flaska. Jeg drikker meg ikke full, men brisen. Lengter etter tilstanden når jeg er edru. Ser ingen utvei ut av mørket, og trenger alkoholen for å ikke gå fullstendig under. Det er ikke alkoholen som er problemet. Alkoholen er et symptom på problemet. Jeg ser ingen utvei ut av dette drittlivet. Bitter drittkjerring er jeg blitt. Jeg hater meg selv og mitt verdiløse taper liv. Anonymkode: 4851e...b98
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Huff, så leit å høre du har det sånn har du noe formening om grunner til hvorfor det har blitt slik? Hvis det er en trøst har ganske mange vært i samme situasjon, inkludert meg. Du er ikke alene. Det viktigste nå er at du prater med noen du stoler på og kanskje kommer deg til lege. Det er første steg! Finnes alltid en vei ut av mørket selvom det ikke er lett å se akkurat nå. Du må forsøke å kjenne på følelsene dine, prøve å komme deg ut, finne en venn å henge med og ha et trygt nettverk rundt deg du kan dele dette med. Høres ut som klisjeer men er veldig sant. Hjalp meg. Trodde aldri jeg skulle komme meg ut… Anonymkode: 3bfc8...463 1
Målvakt Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 Vet ikke hvorfor du føler alt er så mørkt nå, men du er virkelig ikke alene om å ty til alkohol. Alt ordner seg, selv om det kan være veldig vanskelig å se det nå❤️
Lykkelia Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 Kjære deg. Jeg vet ikke hva jeg skal skrive, for det virker så vondt å være der du er. Mitt beste tips er å komme deg ut i naturen. Pust, se, hør, føl, lytt. La det vonde ligge, ta inn det gode. Gå turer. Frisk luft er godt for kroppen, frie tanker er godt for hodet, bevegelse er godt for helse og energinivå. Snakk med noen om hvordan du har det, enten det er med Kirkens SOS eller venner. Alkohol gjør noen øyeblikk bedre, men de fleste verre. Og det er tydelig at det ikke gjør deg godt innerst inne. Det er ellers vanskelig å svare deg når jeg vet så lite om livet ditt, men jeg håper du får det bedre snart. Prøv å skrive ned tre fine ting som har skjedd hver dag, om det så er at naboen sa hei eller at sola skinner. Når det er mørkt, gjelder det å trekke fram lysglimtene som er. Kanskje blir de flere for hver dag som går? 1
Christina82 Skrevet 14. september 2021 #5 Skrevet 14. september 2021 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilken kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Rustelefonen på 08588 eller på deres nettsider http://www.rustelefonen.no/. Du kan også be om hjelp til dette fra fastlegen, og be om henvisning videre. Moonshine, mod
Anbefalte innlegg