Gå til innhold

Hvis du ser skjeggkre på dagtid, er det et tegn på at det er MANGE av dem i huset??

Anbefalte innlegg

Skrevet

🤔

Anonymkode: abab0...745

Skrevet

I min leilighet var det ihvertfall det.. I løpet av én time klarte vi å fange 35 stykker, og det var mange flere der også. Så jeg vil si at det var et tegn på at det var mange der, ja. 

Anonymkode: 5abf6...e6b

Skrevet

Mja, de sier så - men jeg merket ikke det her.

Vi hadde feller og sanering i bygget, fellene var i alle etasjer og overalt.

Kom en edderkopp 😅😂

Pluss et par i felles inne hos oss. Ellers så jeg aldri noen på natta, kun på dagtid. 

Anonymkode: 7bf37...2b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I min leilighet var det ihvertfall det.. I løpet av én time klarte vi å fange 35 stykker, og det var mange flere der også. Så jeg vil si at det var et tegn på at det var mange der, ja. 

Krøp de 35 rundtomkring? Eller fjernet dere lister osv? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mja, de sier så - men jeg merket ikke det her.

Vi hadde feller og sanering i bygget, fellene var i alle etasjer og overalt.

Kom en edderkopp 😅😂

Pluss et par i felles inne hos oss. Ellers så jeg aldri noen på natta, kun på dagtid. 

Det er rart. Det sies jo at de er nattaktive. 

Skrevet

Tja. Jeg så skjeggkre to ganger på dagtid et sted jeg bodde tidligere. Friket helt ut og satte ut så mye feller at det var vanskelig å gå rundt. Tok bare ett dyr iløpet av et par uker. Så det kan ikke ha vært så voldsomt.

Anonymkode: ff872...526

• Liker 1
Skrevet

Tja. Jeg så skjeggkre to ganger på dagtid et sted jeg bodde tidligere. Friket helt ut og satte ut så mye feller at det var vanskelig å gå rundt. Tok bare ett dyr iløpet av et par uker. Så det kan ikke ha vært så voldsomt.

Anonymkode: ff872...526

Jeg friker ut og det blir nesten sånn at jeg ikke ønsker å gå hjem etter jobb :( 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Krøp de 35 rundtomkring? Eller fjernet dere lister osv? 

Vi fjernet ingen lister eller lignende, de løp rundt midt på veggene, gulvet og benker... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi fjernet ingen lister eller lignende, de løp rundt midt på veggene, gulvet og benker... 

Hvordan påvirket det deg psykisk? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan påvirket det deg psykisk? 

Ekstremt negativt! Jeg har veldig sterk fobi for insekter, og når det var på det verste med skjeggkre (og sølvkre) turte jeg nesten ikke å være alene i leiligheten. Fikk helt panikk og følte at de var over alt. En gang når jeg var på badet så hoppet (eller falt?) det en fra taket og ned på skulderen min og løp videre nedover ryggen... Var helt grusomt! 😣 Det var samme dagen som vi fanget 35 stk. Etter det gikk jeg aldri inn i et eneste rom i leiligheten før tak, vegger og gulv var sjekket. Har også hatt en i sengen.. Hele situasjonen med skjeggkre gjorde meg rett og slett skikkelig dårlig og syk. Angst nesten konstant, panikkanfall mange ganger daglig, og som nevnte at jeg ble livredd for å være alene.

• Liker 3
Skrevet

Ser de nesten bare om natten og de holder kun til på badet heldigvis. De er ekle, men har gitt opp å få de vekk. Dette er dyr som har eksistert på Jorda i millioner av år så det er umulig å bli kvitt dem.

I min gamle leilighet (kjellerleilighet) var de overalt. Kunne våkne om morgenen og se de fare rundt i sengen og oppå dynen, det var ekkelt.

Anonymkode: 0a0a6...d7e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ekstremt negativt! Jeg har veldig sterk fobi for insekter, og når det var på det verste med skjeggkre (og sølvkre) turte jeg nesten ikke å være alene i leiligheten. Fikk helt panikk og følte at de var over alt. En gang når jeg var på badet så hoppet (eller falt?) det en fra taket og ned på skulderen min og løp videre nedover ryggen... Var helt grusomt! 😣 Det var samme dagen som vi fanget 35 stk. Etter det gikk jeg aldri inn i et eneste rom i leiligheten før tak, vegger og gulv var sjekket. Har også hatt en i sengen.. Hele situasjonen med skjeggkre gjorde meg rett og slett skikkelig dårlig og syk. Angst nesten konstant, panikkanfall mange ganger daglig, og som nevnte at jeg ble livredd for å være alene.

Har dere flyttet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser de nesten bare om natten og de holder kun til på badet heldigvis. De er ekle, men har gitt opp å få de vekk. Dette er dyr som har eksistert på Jorda i millioner av år så det er umulig å bli kvitt dem.

I min gamle leilighet (kjellerleilighet) var de overalt. Kunne våkne om morgenen og se de fare rundt i sengen og oppå dynen, det var ekkelt.

Anonymkode: 0a0a6...d7e

Brukte dere ingen limfeller / åte? 

Skrevet

Nei. Vi fant to/tre i leiligheten vår på ca. Et halvt år(den ene var SVÆR). Så fikk alle leilighetene her sånne limfeller. Vi fanget 0 og har aldri sett noen siden(2 år senere).

Anonymkode: 87ed8...e9c

• Liker 3
Skrevet

Nei. Vi fant to/tre i leiligheten vår på ca. Et halvt år(den ene var SVÆR). Så fikk alle leilighetene her sånne limfeller. Vi fanget 0 og har aldri sett noen siden(2 år senere).

Anonymkode: 87ed8...e9c

Men hva om du ser 1 stk. hver dag? 

Annonse
Skrevet

Sanering! Funket veldig bra hos meg. Fant vel mellom 5-10 kre på dagtid i løpet av noen mnd. Etter sanering har jeg ikke sett noen. Sjekk om du har det på innboforsikringen din. Da er det bare en liten egenandel.

• Liker 4
Skrevet

Vi har hatt skjeggkre i bygget.

Jeg har hatt sett to, begge på dagtid. (Ca 5 mnd) Ble sanert, og så sjekket med feller. Fellene som lå ute én mnd, fanget 1. Så nei, ikke nødvendigvis.

Anonymkode: b7561...a7b

• Liker 1
Skrevet
Snedig skrev (6 timer siden):

Sanering! Funket veldig bra hos meg. Fant vel mellom 5-10 kre på dagtid i løpet av noen mnd. Etter sanering har jeg ikke sett noen. Sjekk om du har det på innboforsikringen din. Da er det bare en liten egenandel.

Redd for denne giftig åte, jeg. Den sprer seg sikkert fra listene til hele gulvet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Redd for denne giftig åte, jeg. Den sprer seg sikkert fra listene til hele gulvet 

Det er små harde kuler, så du ser det. Hvis noe løsner fra listene støvsuger du det opp ved neste rengjøring. Skjønner ikke hva du er redd for egentlig? Det skal ikke være farlig hverken for husdyr eller barn. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg ser ett i ny og ne, det varierer på døgnet. Noen mistenker jeg har falt ned ved en taklampe, så de har kanskje surret rundt i mørket, krøpet ned langs en ledning for så å falle ut i lyse dagen.

Anonymkode: 19757...8ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...