Gå til innhold

Hva driver menn med "telefonskrekk" egentlig med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine to siste menn har hatt "telefonskrekk". De sier de hater å snakke i telefonen. Jeg synes det høres ut som en merkelig hang up for menn mellom 40-50 år, uten noen psykiske lidelser. Jeg regner med de driver på med ett eller annet shady som lettere avsløres over telefon enn chat. Kan noen med erfaring avsløre hva dette er praktisk for? Jeg har andre menn jeg snakker med på telefon, som sier de elsker å ringe meg. Så jeg tror ikke jeg er "utrivelig" på noen måte.

Anonymkode: 227b8...836

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

. Jeg regner med de driver på med ett eller annet shady som lettere avsløres over telefon enn chat. Kan noen med erfaring avsløre hva dette er praktisk for?

Det var en veldig rar tankegang.  

For meg handler det om en slags sperre for å ta kontakt.  Jeg "hater" ingenting,  og kan snakke lenge med folk, hvis det først blir en samtale. Jeg er INFP, og jeg tror vi er mange innenfor introvertspekteret som har det sånn. På jobb skriver jeg heller eposter, og bruker chat. Mange av mine mine mer "fremoverlente" kolleger mener jeg bør ringe, og få svar med det samme, men det skjer nesten ikke.  Det har ingen diagnose, men er i høyeste grad psykisk betinget,  og jeg synes din mistenksomhet høres minst like rar ut. M53

Anonymkode: 6d343...676

Skrevet

Sitte å skravle via telefon gir meg ingenting, det er kun for å gi viktige korte beskjeder. Du ser det jo kun fra din side, alle andre som ikke liker det du liker er shady..? Rar logikk.

Anonymkode: c34c8...ccc

• Liker 1
Skrevet

Snakke i telefon er kjedelig. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er kvinne som hater å snakke i telefonen. Liker å snakke med folk jeg ser i virkeligheten slik at pausene kan være naturlige og det er mindre press på å fylle stillheten.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var en veldig rar tankegang.  

For meg handler det om en slags sperre for å ta kontakt.  Jeg "hater" ingenting,  og kan snakke lenge med folk, hvis det først blir en samtale. Jeg er INFP, og jeg tror vi er mange innenfor introvertspekteret som har det sånn. På jobb skriver jeg heller eposter, og bruker chat. Mange av mine mine mer "fremoverlente" kolleger mener jeg bør ringe, og få svar med det samme, men det skjer nesten ikke.  Det har ingen diagnose, men er i høyeste grad psykisk betinget,  og jeg synes din mistenksomhet høres minst like rar ut. M53

Anonymkode: 6d343...676

Enig her. Jeg er også en av de med telefonskrekk, men er dame. Får kjempe vondt i magen og gruer meg vanvittig hver gang jeg må ta en telefon. 

Ting trenger ikke være shady, selv om de er annerledes enn deg. 

Anonymkode: 9b48f...51f

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke glad i å prate i telefonen. Da får det heller bli en videosamtale en kveld med et glass vin til eller noe, når man først skal sette av mye tid til sånt. Da ser man hverandre i det minste. Jeg gjør det med ei venninne som bor et stykke unna, som jeg sjeldent får møtt. Bare telefonsamtale gir virkelig ingenting. Dessuten har jeg 1000 andre ting jeg gjør når jeg er hjemme, heller enn å sitte i telefonen. Nei, heller møtes. 

Anonymkode: 83d77...c23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...