Vilje Skrevet 27. september 2005 #1 Skrevet 27. september 2005 med kremer opptil 4000 kroner for literen, kremer som ofte produseres på samme fabrikker som dagligvarehudkremene, med produksjonskostnader ned til 20 kroner literen mener dr fyrand at vi kvinner blir grrrrundig lurt og at vi villedes av reklame. L'oreal f.eks bruker mye mer penger på reklame enn på forskning.... *svelg* Til en viss grad tror jeg han har rett....all verdens fiffige ingredienser i kremene gir ikke nødvendigvis huden like mye skjønnhet som et sunt kosthold, lite røyk, nok søvn og gode gener....? Eller hva mener dere?
Gjest Gjesta Skrevet 27. september 2005 #2 Skrevet 27. september 2005 Jeg er delvis enig. Gener, solbeskyttelse og et sunt kosthold har aller mest å si for hvordan huden oppfører seg og hvordan den eldes. Det finnes selvsagt effektive ingredienser som kan hjelpe mot ditt og datt, men de finnes gjerne ikke hos de store parfymerimerkene (som er aggressive i markedsføring), men innenfor det såkalte "cosmoceuticals"-segmentet.
Gjest Sukkerert Skrevet 27. september 2005 #3 Skrevet 27. september 2005 Han har rett. Det finnes ingen krem som det er vitenskapelig bevist at f eks. fjerner rynker, eller 'utsetter aldringsprosessen' som reklamen liker aa kalle det. Og det er ulogisk. -At noe en paafoerer huden utenpaa skal forandre strukturen inni. Det eneste kremer kan gjoere er aa gi fuktighet til huden.
Gjest gjest1 Skrevet 27. september 2005 #4 Skrevet 27. september 2005 Jeg er enig med han, og synes det er bra at han avliver noen seige myter. Men. Jeg ser ikke helt problemet med å kjøpe drømmer på boks heller Spenol funker sikkert bra, men ser ikke akkurat bra ut på baderomshyllen. Jeg har samme innstilling til velvære-produkter som til klær, jeg kunne kjøpt alle klærne på Cubus..
Gjest Gjesta Skrevet 27. september 2005 #5 Skrevet 27. september 2005 Av og til lurer jeg på om de som selger produktene faktisk tror på det de hevder i reklamen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå