Gå til innhold

Henting av barn etter brudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, ønsker andres meninger om dette da det tar opp mye av min hverdag. Kort fortalt ble jeg og barnefar gravide før vi ble sammen, men etter mye prat så bestemte vi oss får å flytte sammen og beholde den lille! Barnefar har 1 barn fra tidligere forhold som er her annenhver helg. Avstanden imellom far og mor er over 3timer med bil t/r og etter at de skilte lag så er det kun han som har hentet og levert igjen. Dette var aldri noe problem imens lille enda var i magen.. Nå som vår felles er 1,5år merker jeg at de lange kjøreturene blir litt vell lange til tider. Han ser ikke noe til vår felles de fredagene siden han drar på jobb, og ikke kommer hjem før 22 tiden siden han må kjøre direkte å hente jenta. Moren kjører ikke bil, men det er masse bussmuligheter så jeg lurer på om det er mye å forvente at de skal møtes på halvveien? Jenta er 9år så hun kan ikke ta buss alene.. Nå har vi funnet ut at det kommer enda en på vei, så termin blir rundt Mai. Kjenner jeg gruer med allerede til nestemann kommer om det blir det samme som nå ang. disse helgene.. noen som er / har vært i samme situasjon? Barnefar sier at de ble enig på FVK om at han kunne hente, men det var jo før han fikk kjæreste å to små barn. 

Anonymkode: 1c956...c16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du ta med barnefar. 

Anonymkode: 1e39a...0a1

• Liker 7
Skrevet

Hvor ofte har han samvær? Hvis vi snakker om annenhver helg her så ser jeg ikke helt problemet,  to dager i løpet av 14 dager klarer du vel å være sammen med barna alene vel?

• Liker 48
Skrevet

Syns du det er vanskelig å være aleine med eget barn 12 timer per måned?? 

Anonymkode: 1de67...f3c

• Liker 29
Skrevet
Bettyspaghetti skrev (2 minutter siden):

Hvor ofte har han samvær? Hvis vi snakker om annenhver helg her så ser jeg ikke helt problemet,  to dager i løpet av 14 dager klarer du vel å være sammen med barna alene vel?

Ja, i hovedsak skal det ikke være noe problem. Men som nevnt så lure jeg på om det er mye å forlange etter 5 år med kjøring ( for hannes del) At de nå kan finne en løsning om å treffes på halvveien! Da vår felles ble født og jeg som førstegangsmor ble "etterlatt" bare 2dager etter fødsel pga henting, så ligger det dårlige minner som trigger dette

• Liker 1
Skrevet

Herregud

Anonymkode: 524f6...a38

• Liker 16
Skrevet

Ble etterlatt? Du ble sammen med en mann med barn fra før av, dette er noe du må tåle. 

Anonymkode: f1abc...0b7

• Liker 49
Skrevet

Kan dere flytte nærmere datteren? Skjønner at det sikkert er et idiotisk spørsmål og noe dere hadde gjort om det var mulig. Men likevel. Lurt å ta en ny runde på dette. 

Ellers må han vel bare kjøre så lenge mor ikke har lappen. Mor har datter mest. Det kan hende at for hennes del er en fin avlastning at far henter og bringer. 

Har ikke noen annen løsning egentlig. Ville tenkt mest på datteren. Det er langt for henne også å reise. Vet ikke når datter kan ta buss, men det kan vel ikke være så lenge til? 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, i hovedsak skal det ikke være noe problem. Men som nevnt så lure jeg på om det er mye å forlange etter 5 år med kjøring ( for hannes del) At de nå kan finne en løsning om å treffes på halvveien! Da vår felles ble født og jeg som førstegangsmor ble "etterlatt" bare 2dager etter fødsel pga henting, så ligger det dårlige minner som trigger dette

Ja, det er alt for mye å forvente, og veldig egoistisk.

Du ble ikke «etterlatt». Mannen din tok ansvar for sin datter. Han var borte i 3(?!) timer.

Anonymkode: 1f514...f06

• Liker 35
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså… Mannen er borte i 3.timer annen hver Fredag og Søndag?! For å tilbringe tid med sin datter. Og at datteren (ikke ex’en) skal få en mer behagelig reise. Det synes jeg du skal finne deg i! 

Og at han ikke ser deres barn noe særlig den ène fredagen har da ingen betydning. Den første datteren sin ser han ikke overhodet på 11 dager i strekk.

At datteren skal måtte styre med buss fordi du som voksen ikke kan være alene med babyene i 3 timer? 
Tror du hun føler seg elsket med beskjed om at Pappa ikke «gidder» å hente henne lenger, fordi han skal dikkedukke med babyen?

Jeg tipper de to får fin kvalitetstid alene sammen og har gode samtaler på disse bilturene. Det burde du unne både ham og henne.

Anonymkode: 1f514...f06

Håper iallfall de får fin kvalitetstid. Kan jo hende hun sitter med iPad også. Men det er uansett mer kjekt å bli hentet enn å sitte på en buss. 

TS: jeg forstår at du syns dette er belastende. Men tror nok du bør svelge denne kamelen. Det går nok bra. Evt at dere får hjelp til denne kjøringen i noen måneder? Har ikke eks noen ny mann som kan hjelpe til? Eller er det helt usannsynlig at dere to familiene stiller opp for hverandre? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår ikke dette, det er ikke lange stunden å være alene med baby på to dager, men jeg forstår at det av ulike var vanskelig for deg. 

Har du snakket med mannen om dette? Hva tenker han? Jeg gjetter at han kanskje synes det er hyggelig med den kjøreturen med barnet. Jeg har vertfall de fineste samtalene med barna når vi kjører en tur.

• Liker 5
Skrevet

Tenker at han bor med deres felles barn 100%, en kveld for å hente datter må gå bra. Om et par år kan hun ta buss alene. 

• Liker 10
Skrevet

Stakkars jente som må reise 3t annenhver helg for å ha samvær med pappa. Her burde dere jo prøve å flytte nærmere  

Anonymkode: cb953...34c

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Barnefar sier at de ble enig på FVK om at han kunne hente, men det var jo før han fikk kjæreste å to små barn. 

Det kan man jo veldig fort snu på og si at da visste du hva du gikk til... De har en avtale, og hans ansvar for sin eldste endres ikke av at han får flere barn. 

• Liker 25
Skrevet

Jeg ser egentlig ikke problemet, hvis det kun er snakk om annenhver helg. Beklager 🤷‍♀️

Anonymkode: 561b9...2ec

• Liker 7
Skrevet

Juridisk sett skal samværsforelder stå for henting og levering med mindre annet er avtalt, men kostnadene skal deles.

Anonymkode: a88f7...5c4

• Liker 8
Skrevet
Daria skrev (3 minutter siden):

Det kan man jo veldig fort snu på og si at da visste du hva du gikk til... De har en avtale, og hans ansvar for sin eldste endres ikke av at han får flere barn. 

Skulle ønske jeg kunne svare ja på dette.. men på den tiden vi bestemte oss for å bli sammen så var noe av det første han sa at han var lei den kjøringa, og at de skulle finne en annen løsning på dette ( møtes på halvveien) de har gjort det 2-3 ganger.. men pga at han fikk barn med meg så føler han for henne at han ikke kan spørre om det flere ganger 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Stakkars jente som må reise 3t annenhver helg for å ha samvær med pappa. Her burde dere jo prøve å flytte nærmere  

Anonymkode: cb953...34c

Det var jentas valg om å bo med mor i dette tilfellet.. mor gjorde det slutt, satt igjen med huset. Han tok tilbake odelen på gården, så derfor ble det lang avstand

Skrevet

Jeg tenker at han er en veldig snill pappa som gjør dette for datteren sin. De timene i bil er fin kvalitetstid for de to. Prøv å jobb med sjalusien din, datteren hans har ikke bedt om den situasjonen hun har havnet i. Jeg kan skjønne at du ønsker noe annet, men prøv å tenk at dette er det beste for barnet. Deres felles barn klarer seg bra, de har mer enn nok tid med begge foreldrene. Om du synes det er slitsom de timene du er alene med barna kan du kanskje prøve å få noen til å være med deg. 

Anonymkode: 54d1d...47e

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...