AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Var på legevakta i jula pga. hodepine som hadde vart i over 3 dager. Fikk med meg tramadol, men tok de ikke da. Men nå har jeg hatt to uker med veldig lite søvn, å nå har jeg fått tilsvarende hodepine. Er nok spenningshodepine. Vil bare gråte, for det er så invalidiserende med hodepine. Har det ofte (10- 12 dager i mnd.), men ikke alltid den er så intens som nå. Samt at jeg har sovet veldig dårlig lenge nå, å tenker det er derfor jeg har fått det igjen. Men jeg er så redd for sterke, nye smertestillende. Men har tatt ibux 600 mg. og paracet 1 gr. x to i dag, uten effekt. Nå vil jeg bare legge meg. Men veldig redd for enda en natt uten søvn, å hodepine som blir forverret eller ikke forsvinner til i morgen heller. Noen her med erfaring, hjelper tramadol godt mot hodepine? Anonymkode: 97dff...a92
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Du får foreskrevet hjelpemidler av en lege, men velger og ikke ta dem? Hva mener du KG skal gjøre? Du vil jo ikke motta hjelp? Anonymkode: 4780b...64a 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 Ta nå bare det du fikk på legevakten. Var det ikke derfor du gikk dit? Hvorfor gikk du egentlig dit?? Anonymkode: 71ef8...bdf 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 Jeg bruker tramadol nesten hver dag mot hodepine. Som oftest hjelper det, mens andre ganger ikke i det hele tatt. Det er jo bare å prøve hvis du har det liggende. Vil anbefale å spise mat først! Og kanskje ikke ta det så sent for da kan der være vanskelig å sove ordentlig. Jeg kan ikke ta det senere enn kl 16 ca for å få en god natts søvn. Men det må du jo avgjøre selv da. Ikke lett å sove alltid heller med så vondt i hodet. Anonymkode: bdf65...e3a
Elysion Skrevet 13. september 2021 #5 Skrevet 13. september 2021 Når skal folk på dette forumet lære seg til at høyst få her inne er helsepersonell? Ting som har med medisiner å gjøre bør du snakke med helsepersonell om. 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #6 Skrevet 13. september 2021 Wednesday Addams skrev (Akkurat nå): Når skal folk på dette forumet lære seg til at høyst få her inne er helsepersonell? Ting som har med medisiner å gjøre bør du snakke med helsepersonell om. Om hun tar medisin etter råd fra kg, men ikke vil ta dem etter råd fra legen... da syntes jeg hun har temmelig spesiell prioriteringsevne. Anonymkode: 71ef8...bdf 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #7 Skrevet 13. september 2021 Ikke ta tramadol før du skal sove i alle fall, det kan jeg si etter egen erfaring, ellers må du snakke med legen. Anonymkode: 4e245...8c6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #8 Skrevet 13. september 2021 Jeg spurte om erfaring, ikke om jeg skulle ta de eller ikke. Nå er det 9 mnd. siden jeg fikk de, å jeg ville bare forhøre meg om andre har hatt effekt mot spenningshodepine. For det er ikke så mange medisiner som hjelper mot akkurat det. Derfor tenkte jeg bare høre andres erfaringer. Å takk til de som skrev nettopp det! Hvordan dere kan snu sånn til de grader på det skjønner jeg ikke. Det er jo erfaringer folk flest henter her inne. På alt mulig. Anonymkode: 97dff...a92 1
robot91 Skrevet 13. september 2021 #9 Skrevet 13. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Var på legevakta i jula pga. hodepine som hadde vart i over 3 dager. Fikk med meg tramadol, men tok de ikke da. Men nå har jeg hatt to uker med veldig lite søvn, å nå har jeg fått tilsvarende hodepine. Er nok spenningshodepine. Vil bare gråte, for det er så invalidiserende med hodepine. Har det ofte (10- 12 dager i mnd.), men ikke alltid den er så intens som nå. Samt at jeg har sovet veldig dårlig lenge nå, å tenker det er derfor jeg har fått det igjen. Men jeg er så redd for sterke, nye smertestillende. Men har tatt ibux 600 mg. og paracet 1 gr. x to i dag, uten effekt. Nå vil jeg bare legge meg. Men veldig redd for enda en natt uten søvn, å hodepine som blir forverret eller ikke forsvinner til i morgen heller. Noen her med erfaring, hjelper tramadol godt mot hodepine? Anonymkode: 97dff...a92 Hadde samme opplevelse i mars. Aldri hatt så vondt i hode før. Det gikk til og med ned over nakken. Fikk Paralgin forte av legen. Det hjalp. Endret 13. september 2021 av robot91
Miranda Bailey Skrevet 13. september 2021 #10 Skrevet 13. september 2021 Om legen skrev ut disse medisinene mot hodepine så er det vel rimelig å anta at de kan ha en effekt mot det? Om det er noe som er individuelt så vil ikke andres erfaringer hjelpe deg heller. Eneste måten å finne ut om de fungerer for deg er å ta de.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #11 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg spurte om erfaring, ikke om jeg skulle ta de eller ikke. Nå er det 9 mnd. siden jeg fikk de, å jeg ville bare forhøre meg om andre har hatt effekt mot spenningshodepine. For det er ikke så mange medisiner som hjelper mot akkurat det. Derfor tenkte jeg bare høre andres erfaringer. Å takk til de som skrev nettopp det! Hvordan dere kan snu sånn til de grader på det skjønner jeg ikke. Det er jo erfaringer folk flest henter her inne. På alt mulig. Anonymkode: 97dff...a92 Funker ikke for meg, foretrekker paracet og aktivitet. Anonymkode: 493ac...69e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #12 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): jeg ville bare forhøre meg om andre har hatt effekt mot spenningshodepine. For det er ikke så mange medisiner som hjelper mot akkurat det. For min del hjelper Voltarol gel. Det er reseptfritt. Smører det på nakke, skuldre, hodebunn, der jeg har vondt. Det hjelper godt mot min spenningshodepine. Anonymkode: 2f871...be1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #13 Skrevet 13. september 2021 Tusen hjertelig takk for gode tips og råd! Bare det at jeg virkelig ikke ønsker så mye smertestillende. Har hatt noen veldig fine uker nå uten hodepine, tross lite søvn. Derfor ble jeg litt frustrert i dag. Har hatt relativt god kontroll siste 4- 5 ukene, da jeg har gått jevnlig til kiropraktor, å massert kjeveleddene som var ganske stramme. Er aktiv, trener og drikker mye vann. Mistenker derfor at det er den dårlige nattesøvnen de siste ukene som har utløst det akkurat nå. Stressende når man ikke får sove. Men gel, det kan jeg prøve! Samt ikke la smertene sette seg for godt, det er nok sant. Merker det, at hvis hodepinen får satt seg, da sitter den gjerne 2- 3 dager. Takk! Anonymkode: 97dff...a92
Anneofgreengables Skrevet 13. september 2021 #14 Skrevet 13. september 2021 Sikker på at du ikke har migrene? Veldig mange som blir feildiagnostisert med spenningshodepine når det er migrene. I sp fall hjelper ikke smertestillende, da må du ta triptaner. Ville hørt med fastlegen neste gang om du kan prøve det. 1
powerpuffen Skrevet 14. september 2021 #15 Skrevet 14. september 2021 Tramadol mot hodepine? Trodde det var noe man fikk etter operasjoner? Tramadol er sterke saker..
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #16 Skrevet 14. september 2021 Kan ikke si noe ang tramadol. Men jeg anbefaler deg å føre hodepinedagbok. Det er mange apper tilgjengelig for det. Er du sikker på at det spenningshodepine? Hvor sitter den? Jeg ville bedt om henvisning til nevrolog, fastleger er generelt dårlige på hodepine. Det er ingen som har hørt om min hodepine, den har vært her i 7 år og ingen medisin tar den 😝 Anonymkode: 1dae6...602
_popcorn_ Skrevet 14. september 2021 #17 Skrevet 14. september 2021 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Tråden er ryddet for diskusjon om medisindosering, avsporing og helseskadelig råd. Med vennlig hilsen, _popcorn_, mod
Anbefalte innlegg