AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Jeg leser dette i SÅ mange sammenhenger blant gravide og mødre. «jeg føler meg som en mislykket mamma fordi jeg ikke koser meg i barseltiden» «Jeg føler meg mislykket som ikke klarer stå på som andre gravide» «Jeg føler meg så mislykket som ikke klarte føde uten vakuum» «Jeg føler meg mislykket som ikke føler det jeg burde for barnet mitt» »jeg føler meg mislykket som ikke kommer meg på café og shopping med nyfødt» «Føler meg så mislykket fordi jeg ikke føler sterk tilknytning til babyen i magen enda» Altså... hvor har dere alt dette fra? Mislykket i forhold til HVEM? Flere som føler seg mislykket fordi de ikke FØLER som de tror de burde. Men man kan jo ikke føle noe annet enn det man gjør?! Man er som man er, det ble som det ble og man føler som man gjør. Hvorfor er dere så kjipe med dere selv? Har ALDRI hørt en mann si «jeg føler meg som en mislykket pappa» Anonymkode: dc37e...c27
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Men det er jo fordi ingen forventer noe av fedre. Anonymkode: 5ff6d...f3b 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det er jo fordi ingen forventer noe av fedre. Anonymkode: 5ff6d...f3b Haha! Ja, pluss at menn er ikke i nærheten av å være så selvkritiske som kvinner. Anonymkode: 40538...0b2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 Det er så mange steder her i livet man skal prestere, føler jeg… Anonymkode: d0c50...1a2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #5 Skrevet 13. september 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg leser dette i SÅ mange sammenhenger blant gravide og mødre. «jeg føler meg som en mislykket mamma fordi jeg ikke koser meg i barseltiden» «Jeg føler meg mislykket som ikke klarer stå på som andre gravide» «Jeg føler meg så mislykket som ikke klarte føde uten vakuum» «Jeg føler meg mislykket som ikke føler det jeg burde for barnet mitt» »jeg føler meg mislykket som ikke kommer meg på café og shopping med nyfødt» «Føler meg så mislykket fordi jeg ikke føler sterk tilknytning til babyen i magen enda» Altså... hvor har dere alt dette fra? Mislykket i forhold til HVEM? Flere som føler seg mislykket fordi de ikke FØLER som de tror de burde. Men man kan jo ikke føle noe annet enn det man gjør?! Man er som man er, det ble som det ble og man føler som man gjør. Hvorfor er dere så kjipe med dere selv? Har ALDRI hørt en mann si «jeg føler meg som en mislykket pappa» Anonymkode: dc37e...c27 Min mann sier dette ofte. Han er ofte lei seg fordi han føler han ikke strekker til. Jeg syntes han er kjempeflink men han stiller høye krav til seg selv. Tror ikke dette er uvanlig i dag. Syntes det er veldig rart at du aldri har hørt en mann føle seg mislykket som pappa, da kan du jo ikke ha snakket med mange pappaer. Jeg kunne sikkert vært en bedre mamma, men gidder ikke å bruke tid på å tenke så mye på det. 🤷 Anonymkode: d4491...fec 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #6 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Haha! Ja, pluss at menn er ikke i nærheten av å være så selvkritiske som kvinner. Anonymkode: 40538...0b2 Fordi det forventes mye mer av kvinner, det er ikke rart vi føler oss mislykka med krav ingen mennesker kan oppfylle. Anonymkode: 5ff6d...f3b
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #7 Skrevet 13. september 2021 Det er nok veldig personlighetsavhengig også. Noen er jo ofte veldig avhengige av responsen man får fra andre, og måler dette i egen verdi. Jeg er i alle fall litt slik, og egentlig ikke så glad for det. For jeg kjenner mye på dårlig samvittighet. Anonymkode: d0c50...1a2 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #8 Skrevet 13. september 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Men det er jo fordi ingen forventer noe av fedre. Anonymkode: 5ff6d...f3b Da får du begynne å forvente noe da. Jeg forventer noe av min mann og fedrene til elevene jeg er lærer form 2 hours ago, AnonymBruker said: Haha! Ja, pluss at menn er ikke i nærheten av å være så selvkritiske som kvinner. Anonymkode: 40538...0b2 Jeg kjenner veldig mange menn og gutter som er mer selvkritiske enn meg. Anonymkode: d4491...fec
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #9 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (På 13.9.2021 den 21.33): Fordi det forventes mye mer av kvinner, det er ikke rart vi føler oss mislykka med krav ingen mennesker kan oppfylle. Anonymkode: 5ff6d...f3b Hvilke krav? De fleste kravene kommer jo fra en selv...?? Anonymkode: dc37e...c27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå