AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Vil bare dele noe med dere som jeg ikke vil fortelle mine nære. Dette er noen år siden. Når sønnen min var nyfødt hadde jeg nok depresjon uten at jeg eller andre rundt meg skjønte det. Jeg har tenkt over alt det rare jeg gjorde. Dårlig søvn urolig unge, far som egentlig ikke var tildstede. Det verste som skjedde var at ungen skulle bades og svigermor ville være med. Jeg fortalte henne at vannet måtte være varmere enn huden på albuen og hun var helt med. Det var jeg som badet ham, hun såg på. Når ungen kom i vannet kom han faktisk i sjokk og skrek. Det er så jævlig å skrive dette for jeg reagerte ikke da men flere år etterpå.. jeg visste ikke at det var derfor han skrek. Svigermor er alltid fryktelig hønemor og pirker på alt, redd for alt og hun likte nok ikke meg da, det ligger mye annet bak også, men det var bare dette jeg ville ut med. Det er så rart når jeg var så nedfor at ingen skjønte at jeg trengte mer hjelp enn litt klapp på skuldra og ingen sier i fra. Jeg ble nok sett på som litt gal istedet. Anonymkode: 14006...f77
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Så du mener svigermor visste at vannet var for varmt og lot deg legge din nyfødte baby oppi det? Hvorfor sjekket du ikke vannet selv? Kjente du det ikke når du la barnet ned? Jeg regner jo med du holdt det hele tiden? Hva har dette med depresjonen å gjøre? Anonymkode: ba7bb...b67 24
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 Ble barnet skadd? Var det pga temperaturen på vannet at barnet skrek? Hvorfor sjekket du ikke temperaturen selv? Anonymkode: eedda...e56 11
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 Jeg skjønner heller ikke helt. Hvis du badet babyen må du vel ha merket temperaturen? Anonymkode: 4f945...d60 7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #5 Skrevet 13. september 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Vil bare dele noe med dere som jeg ikke vil fortelle mine nære. Dette er noen år siden. Når sønnen min var nyfødt hadde jeg nok depresjon uten at jeg eller andre rundt meg skjønte det. Jeg har tenkt over alt det rare jeg gjorde. Dårlig søvn urolig unge, far som egentlig ikke var tildstede. Det verste som skjedde var at ungen skulle bades og svigermor ville være med. Jeg fortalte henne at vannet måtte være varmere enn huden på albuen og hun var helt med. Det var jeg som badet ham, hun såg på. Når ungen kom i vannet kom han faktisk i sjokk og skrek. Det er så jævlig å skrive dette for jeg reagerte ikke da men flere år etterpå.. jeg visste ikke at det var derfor han skrek. Svigermor er alltid fryktelig hønemor og pirker på alt, redd for alt og hun likte nok ikke meg da, det ligger mye annet bak også, men det var bare dette jeg ville ut med. Det er så rart når jeg var så nedfor at ingen skjønte at jeg trengte mer hjelp enn litt klapp på skuldra og ingen sier i fra. Jeg ble nok sett på som litt gal istedet. Anonymkode: 14006...f77 Hæ? Anonymkode: 49d3a...d96 7
Silva Pluvialis Skrevet 13. september 2021 #6 Skrevet 13. september 2021 Merket du ikke selv at vannet var for varmt? Hvis ikke svigermor kjente oppi vannet så kunne vel ikke hun vite temperaturen? 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #7 Skrevet 13. september 2021 Det virker nesten som at du prøver å skylde på svigermor for at vannet var for varmt, og at hun gjor det med vilje for å være slem? Anonymkode: b34d0...10b 24
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #8 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner heller ikke helt. Hvis du badet babyen må du vel ha merket temperaturen? Anonymkode: 4f945...d60 Ikke hvis hun bare dumpet ungen i vannet Anonymkode: b24b6...223 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #9 Skrevet 13. september 2021 Du kan ikke legge skylden på svigermor for at din fødselsdepresjon ikke ble oppdaget. Det er fagfolk sin oppgave å utrede og tenke tre ganger på, ikke svigermor. Anonymkode: ccc22...ea1 17
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #10 Skrevet 13. september 2021 Åh, herregud! Er det ikke mulig for noen å ta ansvar for egne handlinger??? Jeg blir helt matt. Anonymkode: 3f48f...52a 12
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #11 Skrevet 13. september 2021 Jeg tror ikke det er badevannet som er hovedproblemet for TS her, men at de nærmeste rundt henne ikke oppdaget at hun slet med depresjon. Anonymkode: ac856...248 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #12 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Så du mener svigermor visste at vannet var for varmt og lot deg legge din nyfødte baby oppi det? Hvorfor sjekket du ikke vannet selv? Kjente du det ikke når du la barnet ned? Jeg regner jo med du holdt det hele tiden? Hva har dette med depresjonen å gjøre? Anonymkode: ba7bb...b67 Jeg sa jo at jeg fortalte at vannet skulle være altfor varmt! Man skal jo ikke bruke så varmt vann på nyfødt.. varmere enn albuen er for varmt!! Anonymkode: 14006...f77 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #13 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sa jo at jeg fortalte at vannet skulle være altfor varmt! Man skal jo ikke bruke så varmt vann på nyfødt.. varmere enn albuen er for varmt!! Anonymkode: 14006...f77 Hun tenkte vel at du hadde oppdatert, riktig informasjon? Finnes nok av tråder om svigermødre som ikke respekterer mors måte å gjøre ting på... Anonymkode: 21a26...aea 22
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #14 Skrevet 13. september 2021 Men hva hadde badevannet med depresjonen å gjøre? Anonymkode: 9218d...054 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #15 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg sa jo at jeg fortalte at vannet skulle være altfor varmt! Man skal jo ikke bruke så varmt vann på nyfødt.. varmere enn albuen er for varmt!! Anonymkode: 14006...f77 Fikk barnet varige mèn? Nei? Da er det ikke noe å tenke på. Anonymkode: 4f945...d60 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #16 Skrevet 13. september 2021 Jeg visste heller ikke at varmere enn huden var for varmt å bade i og jeg har to barn. Trodde det var regelen at de ikke skulle drikke morsmelkerstatning som var varmere enn hudtemperatur. Blir jo litt annet med badevann. Så lenge ungen sa ifra med å skrike at det var for varmt og man tok den ut så gjorde det ikke akkurat noe skade, man rekker ikke å få forbrenning på 41 grader vs 37 på noen sekunder. Da slår jo bare smertereseptorene inn. For hennes del er det jo enda lengre siden hun hadde små og husket slike nyanser. Hadde vært en annen ting om svigermor tvang barnet ned i det varme vannet og nektet å ta unge opp selv om han hylte av smerte. Var det det som skjedde? Anonymkode: 157d3...e0f 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #17 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror ikke det er badevannet som er hovedproblemet for TS her, men at de nærmeste rundt henne ikke oppdaget at hun slet med depresjon. Anonymkode: ac856...248 Yess endelig noen som skjønte det. Takk! Jeg skjønte jo ikle at han ble kokt🙈 Anonymkode: 14006...f77
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #18 Skrevet 13. september 2021 Men du kan ikke skylde på svigermor for at depresjonen ikke ble oppdaget tidligere. Ta deg sammen. At du klønet med badevannet på din førstefødte er din egen feil. Anonymkode: cd41c...4db 7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #19 Skrevet 13. september 2021 Unnskyld meg , men du virker ikke helt i vater? Å teksten din har ingen sammenheng og gir ingen mening. Det må jo du også skjønne når det er 10-15 stk som sier «HÆ?» Anonymkode: c590a...1b4 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #20 Skrevet 13. september 2021 Jeg legger ikke skylda på svigermor!! Gurimaala. Jeg skulle bare si at jeg hadde fødselsdepresjon. Det var bare 2 som skjønte hva jeg mente🙊🙈 jeg kokte ungen min uten at jeg skjønte det. Jeg sjekka med albuen og det var varmere enn min hud noe d IKKE SKAL VÆRE!! DET TRODDE JEG! DOM SOM JEG VAR! HAN HAR FÅTT VARIGE MEN FORDI JEG GJORDE MYE RART UTEN Å FORSTÅ. heldigvis har vi NÅ fått hjelp og han er en fin og normal unge Anonymkode: 14006...f77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå