Gå til innhold

Sjalu på karrieren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er advokat, han er lærer. Han er åpenbart sjalu på karrieren min, kritiserer jurister ved enhver anledning, kaller meg overbetalt og bruker det at jeg er advokat som et argument for at jeg er usympatisk i krangler. Jeg er bare meg, dette blir helt tullete. Han påstår jeg ser ned på han, at jeg ikke gjør noe nyttig osv. En helt meningsløs remse med kritikk. Hvordan få han til å slutte?

Anonymkode: 936bb...721

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den barnslige løsningen; gjør det samme tilbake 

den fornuftige løsningen; snakk med han, fortell hvordan dette føles for deg. Om ikke dette fungerer bør dere ta en runde med parterapi. Du skal ikke straffes for hans mindreverdighetskomplekser. 

Anonymkode: 6239f...e05

• Liker 7
Skrevet

Er vel noen menn som ikke tåler at kvinnen har bedre karriere enn dem. 

Har dere snakket om akkurat dette?

Anonymkode: 39573...60f

• Liker 3
Skrevet

Dette hadde jeg ikke giddet, tilfører han deg noe positivt i det hele tatt? Liker han deg overhodet?

Anonymkode: 1ecec...b25

• Liker 5
Skrevet

Å være usympatisk i en krangel er ikke sjarmerende, men jeg vet ikke om du kan legge det på yrker. Men når sant skal sies, forsvarsadvokater fremstår for meg som kalde mennesker.

Anonymkode: e39cd...8e2

• Liker 3
Skrevet

Hva med å prate med ham?

Anonymkode: fe34c...74a

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg er advokat, han er lærer. Han er åpenbart sjalu på karrieren min, kritiserer jurister ved enhver anledning, kaller meg overbetalt og bruker det at jeg er advokat som et argument for at jeg er usympatisk i krangler. Jeg er bare meg, dette blir helt tullete. Han påstår jeg ser ned på han, at jeg ikke gjør noe nyttig osv. En helt meningsløs remse med kritikk. Hvordan få han til å slutte?

Det er veldig respektløst mot deg. Hvor lenge vil du akseptere dette? Det burde jo holde å si til ham at det ikke er ok!

• Liker 1
Skrevet

Hvem er han? En date? 

Anonymkode: ac596...603

Skrevet

Dersom dette er en kjæreste, ta praten nå! Ikke legg opp til noen stor diskusjon men si rett ut at om dette forholdet skal vare må dere legge dette tilside - for alltid, så la oss få det ut og få det settlet en gang for alle.

Dersom det er en venn, si at denne diskjosjonen og disse stikkene er på vei å bli slitsomme, at du trives som venner men at det ikke er verdt alt maset - hva ser han for seg du skal gjøre? Slutte jobbe og ta en ny utdannelse? 

Er det en bekjent, si "gi faen, jeg gidder ikke denne igjen" og la det ligge, velg bort vedkommende om du kan. 

Er det familie be vedkommende bli voksen. 

Gjest Småbrukmann
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke noe å skryte av og være advokat.

Regner med du må forsvare en del kriminelle? Og er du kun forsvarer for ofrene, så hjelper jo ikke det. Da Norge er ganske skakk kjørt som rettsstat.  

Lærer gjør en samfunnsnyttig viktigere jobb i mine øyne.

Hadde nok fortalt han at han jobber med og utdanne fremtiden, mens du bidrar til å støtte en rettsstat som er så på bærtur.  🤪

Skrevet
Småbrukmann skrev (6 minutter siden):

Regner med du må forsvare en del kriminelle? Og er du kun forsvarer for ofrene, så hjelper jo ikke det. Da Norge er ganske skakk kjørt som rettsstat.  

Hadde nok fortalt han at han jobber med og utdanne fremtiden, mens du bidrar til å støtte en rettsstat som er så på bærtur.  🤪

Hvorfor skal man krangle med folk om hvem som gjør den viktigste jobben? 

• Liker 2
Gjest Småbrukmann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal man krangle med folk om hvem som gjør den viktigste jobben? 

Hvem krangler ? 
Om advokaten sier til læreren at hei. Du gjør en mere fornuftig samfunnsnyttig jobb. Du utdanner fremtiden i Norge. 
Så kanskje han tenker annerledes. 
å det blir ikke sjalusi ut av det. 

Skrevet
Småbrukmann skrev (22 minutter siden):

Nå sier ikke TS at hun er forsvarsadvokat, så hvorfor regner du med det? 

Nå sier du heller ikke om han er date, kjæreste, venn eller hvilket forhold dere har, TS. Han er rett og slett respektløs, og uansett hvilket forhold dere har så hadde jeg satt ned foten og hadde nok også avsluttet evt forholdet.

Anonymkode: 80633...463

• Liker 1
Gjest Småbrukmann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå sier ikke TS at hun er forsvarsadvokat, så hvorfor regner du med det? 

Nå sier du heller ikke om han er date, kjæreste, venn eller hvilket forhold dere har, TS. Han er rett og slett respektløs, og uansett hvilket forhold dere har så hadde jeg satt ned foten og hadde nok også avsluttet evt forholdet.

Anonymkode: 80633...463

Enten Aktor/Forsvarer. bedre for deg da. 

Hvorfor kan ikke hun være større og legge ballen død, ved og si noe som får han til å droppe all dritten. 
i utgangspunktet skulle det ikke vært nødvendig.  Men vi alle vet jo hvor mange forskjellige typer mennesker vi har i landet her.  Å beste er ikke alltid krangle/forsvare seg, men flytte fokus.  

Så får hun heller tenke over om hun trenger en sånn person i livet.  

Skrevet
Småbrukmann skrev (4 minutter siden):

Enten Aktor/Forsvarer. bedre for deg da. 

Hvorfor kan ikke hun være større og legge ballen død, ved og si noe som får han til å droppe all dritten. 
i utgangspunktet skulle det ikke vært nødvendig.  Men vi alle vet jo hvor mange forskjellige typer mennesker vi har i landet her.  Å beste er ikke alltid krangle/forsvare seg, men flytte fokus.  

Så får hun heller tenke over om hun trenger en sånn person i livet.  

Du vet at advokater kan jobbe med så mye mer enn straffesaker? 

Anonymkode: 3f81f...703

• Liker 2
Gjest Småbrukmann
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du vet at advokater kan jobbe med så mye mer enn straffesaker? 

Anonymkode: 3f81f...703

Burde hatt: Ikke heng deg opp i det uvesentlige emoji. 

Skrevet (endret)

Hvorfor gidder du være sammen med noen som bare kritiserer deg, TS? Og har han alltid gjort det? Det er virkelig ikke nødvendig å finne seg i slikt. Si fra på en tydelig måte at det der overhodet ikke er greit. Og hvis han ikke skjerper seg så bør du gå før det blir enda verre. Så kan  han finne seg en annen lærer eller noen fra et annet yrke som han aksepterer, og du kan finne en mann som liker deg akkurat som du er, inkludert yrkesvalg.

Endret av Engel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...