AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Det finnes jo folk som bare elsker babytiden og alt som har med den å gjøre, men tror også vi er mange som misliker deler av eller hele perioden. Hva hater du mest? Jeg kan begynne: jeg haaater alt som har med søvn å gjøre! Følte hele livet handlet om å få den uvillige ungen til å sove. Fikk nesten fysisk vondt hver gang jeg trodde han hadde sovnet men bare lurte meg. Søvnmangel ass😅 Anonymkode: 729a0...535 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Søvnmangel, amming, samsoving, å være fanget i hjemmet, trilleturer. Anonymkode: 53f66...7bf 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 Har også en unge med lakenskrekk 😅. Dei 6 første mnd gikk hele dagen i få den ungen til å sove og når først sovna startet kampen om å få han til å sove mer en 10 min. Plutselig løste alt seg når han bikket 6 mnd. Anonymkode: 4bda9...5ba 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 Jeg hadde en klistremerkebaby, så det syntes jeg var utrolig slitsomt. Følelsen av å ikke ha kroppen for meg selv. Hvor kjedelig en baby faktisk er. Jeg elsket datteren min fra dag 1, men jeg syntes babytiden var kjedelig. Mange intense lykkeøyeblikk inni der, men enda mer kjedsomhet. Var så glad da hun bikket året. Oppgulp overalt. Bleier som renner over av sprutbæsj når man er ute. Fremmede som føler seg berettiget til å dele sine meninger om absolutt alt til deg. At alt blir slitsomt og ingenting er gøy. Det er ikke gøy å ha familiebesøk når man må være SÅ på babyen. Heldigvis er de ikke babyer for alltid 🥰 Elsker å ha BARN Anonymkode: 5b4f1...66f 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #5 Skrevet 13. september 2021 At svigers kommer oftere på besøk. De bidrar ikke med noe avlastning når de overnatter her. Kan sitte foran tv hele dagen. Gidder ikke engang lese en bok eller pusle et puslespill med eldstemann. Forventer kun oppvartning. Misliker også alt maset fra Helsestasjonen om f.els. amming og deltakelse i Barselgruppe. Anonymkode: 06f8f...b68 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #6 Skrevet 13. september 2021 Hatet også alt stresset med søvn, og alt ble SÅ mye bedre når jeg bare godtok at barnet var en powernaper. Når jeg sluttet å prøve å trykke ham inn i en "fasit" med "maks våkentid", "overstimulering" og "den ene duppen bør være lang" og bare godtok hans søvnmønster (også kalt lese babyen og se babyens behov), så fikk vi mye mer harmoniske dager! Da ble vi mye mer fleksible, og vi brukte dagene mye på farten. Men glad den permisjonen er over, holdt på å bli sprø av mangelen på stimuli og voksenkontakt. Anonymkode: 16119...fce 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #7 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hatet også alt stresset med søvn, og alt ble SÅ mye bedre når jeg bare godtok at barnet var en powernaper. Når jeg sluttet å prøve å trykke ham inn i en "fasit" med "maks våkentid", "overstimulering" og "den ene duppen bør være lang" og bare godtok hans søvnmønster (også kalt lese babyen og se babyens behov), så fikk vi mye mer harmoniske dager! Da ble vi mye mer fleksible, og vi brukte dagene mye på farten. Men glad den permisjonen er over, holdt på å bli sprø av mangelen på stimuli og voksenkontakt. Anonymkode: 16119...fce Ja, har akseptert at det er litt drit på dagtid. Verre med alt tullet om natta, for da får jo ikke jeg nok søvn heller😴 Anonymkode: 729a0...535 1
Chomsky89 Skrevet 13. september 2021 #8 Skrevet 13. september 2021 At jeg Ikke hadde sterke nok nakkemuskler til å holde hodet mitt oppe var fryktelig irriterende. Ingen muligheter for å kommunisere, eller i det hele tatt tenke, da jeg ikke behersket noe språk, å man bruker språk til å tenke. Mat og drikke var også veldig ensformig. Veldig ekkelt å bære på egen avføring. 8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #9 Skrevet 13. september 2021 Chomsky89 skrev (2 minutter siden): At jeg Ikke hadde sterke nok nakkemuskler til å holde hodet mitt oppe var fryktelig irriterende. Ingen muligheter for å kommunisere, eller i det hele tatt tenke, da jeg ikke behersket noe språk, å man bruker språk til å tenke. Mat og drikke var også veldig ensformig. Veldig ekkelt å bære på egen avføring. Hehe ja, det er tøft å være baby også. Smertefullt å bli født og derfra går det bare nedover. Anonymkode: 729a0...535
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #10 Skrevet 13. september 2021 Jeg hater også alt som har med søvn å gjøre. Og hver natt så sier jeg til mannen min hvor mye jeg hater amming. Det er kjempepraktisk men jeg er så sykt touched out på kvelden. Anonymkode: 41575...e39 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #11 Skrevet 13. september 2021 Søvn uten tvil, hadde jeg sovet godt hadde babytiden vært veldig koselig, men uten søvn blir alt så fryktelig tungt og slitsomt. Anonymkode: 05055...de7 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #12 Skrevet 13. september 2021 Hatet egentlig det meste av babytiden. Den var kjedelig, slitsom, hadde vondt i kroppen (ryggen var helt sykt vond, brakk halebein under fødsel, brystbetennelse x100 osv), evig kamp om å få ungen til å sove mer enn 30 min, søvnmangel. Anonymkode: d1faa...5be 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #13 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg hater også alt som har med søvn å gjøre. Og hver natt så sier jeg til mannen min hvor mye jeg hater amming. Det er kjempepraktisk men jeg er så sykt touched out på kvelden. Anonymkode: 41575...e39 Som om jeg skulle skrevet det selv🙈 Anonymkode: 4a718...34e 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #14 Skrevet 13. september 2021 Amming, søvn og svigers/mine foreldre som kommenterer ALT jeg gjør. Anonymkode: 4a718...34e 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #15 Skrevet 13. september 2021 Jeg hadde ekstrem underskudd på søvn, utviklet lav stoffskifte, gikk opp 16 kg etter fødsel og fant ut at mannen er en egoist. Anonymkode: 1d7ef...48c 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #16 Skrevet 13. september 2021 Søvnmangel, familie tett innpå (svigers, mine foreldre..), total frarøvelse av frihet og stimuli Anonymkode: 28040...b34
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #17 Skrevet 13. september 2021 Mangel på respekt over min avgjørelse om å slutte å amme. Anonymkode: b3d71...577 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #18 Skrevet 13. september 2021 Ensomhet på dagtid når alle er på jobb. Hvor mange ganger kan man lissom synge Lille petter edderkopp? Ellers så er jeg så heldig sammenlignet med mange av dere. Ja hun er klistermerke baby, men legger henne kl 19 og hun sover til morgen (avbrutt av to spisepauser) Anonymkode: 4c030...791 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #19 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mangel på respekt over min avgjørelse om å slutte å amme. Anonymkode: b3d71...577 Åh, ja... Har lyst til å slutte men føler meg som en dårlig mamma siden jeg ikke "må" slutte. Anonymkode: 729a0...535 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #20 Skrevet 14. september 2021 Mitt største problem var mangelen på sammenhengende søvn. Jeg trenger faktisk å sove mer enn tre timer sammenhengende for å føle meg uthvilt, selv om jeg kanskje får godt over 8 timer totalt. Anonymkode: 26e8f...139 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå