Gå til innhold

Barn/ungdommer som forstyrrer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene hjemme med to barn (3 mnd og 2 år). Den lille hadde akkurat sovna for dupp da det desperat ringte på døra her tidligere i dag. Så i vinduet at 5-6 gutter på 12-13 år løp fort herfra. Vet at en nabomann snakket til guttene for et par dager siden. De var veldig frekke i kjeften til han, ingen respekt. Tenker det kan gjøre det ekstra gøy for disse småpøblene at noen går ut og gir oppmerksomet på det. Så det vil jeg helst ikke gjøre.

Babyen våkna heldigvis ikke. Jeg kobla ut ringeklokka for sikkerhets skyld. Litt senere banka det hardt flere ganger på ytterdøra og det banka på et vindu her et par ganger. Så forsvant de.

Hva gjør man egentlig med sånt? Håper de ikke kommer tilbake, men om de gjør det?

Jeg og ringte på og stakk da jeg var barn. Men ikke så gammel som det så ut til at disse barna/ungdommene var. Aldri sett dem i området før nå nylig.

Anonymkode: 3d28d...e87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du snakker rolig til dem og forklarer at du har en liten baby. 

Anonymkode: 475a2...806

• Liker 4
Skrevet

Tenker at jo mer du gjør utav det jo større er sjansen for at de kommer tilbake. Hvis dette er et problem som vedvarer så prøver du å ta de på fersken og så kan du gi de en liten støkk. 

En venninne hengte opp en plakat ved siden av døra om at eiendommen var video overvåket og at eventuelle hendelser kom til å bli lagt ut på facebook siden for bydelen. :ler: Hun hadde jo verken kamera eller lagt ut noe altså men plakaten funket, småjentene ga fred. 

• Liker 8
Skrevet

Sånt må bare ignoreres. De er ute etter spenning 

Anonymkode: c1e14...1f5

• Liker 1
Skrevet

Samme problemet hos oss- prøvde å snakke med da vi har barn som til slutt ikke turte å være alene hjemme. Dersom vi koblet it ringeklokken banket de på døren og vinduene. Ringte på så sent som kl 23.30. Var umulig å få de til å skjønne alvoret i det de holdt på med. Eneste som hjalp var å ignorere en laaang periode.

Anonymkode: 6b20d...7b4

Skrevet

Om du gjør noe, så kommer de garantert tilbake. 

Anonymkode: c8a39...783

• Liker 3
Gjest DramaTheLama
Skrevet

Fortsetter de hadde jeg ringt politiet. De får ta en telefon hjem til foreldrene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du snakker rolig til dem og forklarer at du har en liten baby. 

Som nabomannen snakket til dem. (Bortsett fra at han ikke har en baby å nevne.) Det fungerte ikke. De var frekke, og viste ingen tegn på respekt for voksne.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånt må bare ignoreres. De er ute etter spenning

Må bare ignorere så lenge barna mine ikke vekkes ja. Håper de ikke kommer tilbake, men å ignorere i dagevis om barna plages av dette, går ikke. Mannen min kommer ikke hjem før fredag. Ville ikke fått han til å kjefte altså, men han driver jo med ting i garasjen og er generelt litt ute. Så det hadde nok holdt dem unna

Skrevet
DramaTheLama skrev (Akkurat nå):

Fortsetter de hadde jeg ringt politiet. De får ta en telefon hjem til foreldrene.

Aner dessverre ikke hvem guttene er. Tviler på at politiet rykker ut?

Men er det vanlig å kontakte politiet for sånne ting? Hadde jeg visst hvem denne gjengen var, hadde jeg kjapt ringt foreldrene selv, men vet altså ikke.

Skrevet

To av dem var veldig gjenkjennbare. En med knallrosa hår, og en veldig lang gutt med grønnblått hår. Regner med de går på en skole i nærheten og kunne blitt sporet opp på den måten kanskje?

Gjest DramaTheLama
Skrevet

Finnes det en Facebook-gruppe for området/byen? Ville lagt deg ut der. Får de litt lynsjestemning, kanskje foreldrene ser det og.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

To av dem var veldig gjenkjennbare. En med knallrosa hår, og en veldig lang gutt med grønnblått hår. Regner med de går på en skole i nærheten og kunne blitt sporet opp på den måten kanskje?

Du bor ikke på vestlandet?

Anonymkode: 4d2ea...386

Skrevet

Prøv først å ignorere. Husker jeg gjorde sånn selv da jeg var liten. Var gøy når vi hørte folk åpne døra og rope. Ikke så gøy når det ikke skjedde noe. 

Ellers en god idé som noen over skrev, heng opp lapper om at området er videoovervåket. Kanskje sette opp noe som ser ut som et kamera også 😆

Anonymkode: 0dd71...4bb

• Liker 5
Skrevet

Ta bilder av de og legg ut på nett.

Eventuelt huk tak i de og lær de at slik oppførsel ikke tolereres.

Anonymkode: 6a7e2...103

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Prøv først å ignorere. Husker jeg gjorde sånn selv da jeg var liten. Var gøy når vi hørte folk åpne døra og rope. Ikke så gøy når det ikke skjedde noe. 

Ellers en god idé som noen over skrev, heng opp lapper om at området er videoovervåket. Kanskje sette opp noe som ser ut som et kamera også 😆

Anonymkode: 0dd71...4bb

Husker det selv. Og gremmes av å tenke på den stakkars mannen som gikk ned trappa til døra si hver gang. Tok tid for han var ikke sprek. Og så ropte han "hallo??" mens vi gjemte oss i buskene. Karma!

Sånne lapper kan kanskje provosere? Var ikke småskolebarn dette. Minst 12-13 år

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta bilder av de og legg ut på nett.

Eventuelt huk tak i de og lær de at slik oppførsel ikke tolereres.

På nett..? Kunne ikke falt meg inn.

Men å ta bilde og vise ansatte på skolene her f.eks, for å finne ut hvem de er/hvem foreldrene er kunne gått an. Håper det ikke blir nødvendig.

Skrevet

Du kan ringe ungdomsskolen du tenker de hører til og be de om å snakke med elevene om sånt. Kanskje de kjenner igjen barna når du beskriver dem.
Når det er sagt må jeg si det er litt gøy å høre at det fremdeles finnes ungdom som holder på sånn. 😅

Anonymkode: 71fd2...990

• Liker 1
Skrevet

De er nok bare ute etter oppmerksomhet siden de ikke har noe bedre å gjøre, ignorer dem- til slutt gidder de ikke mer..

Anonymkode: 6b562...894

• Liker 1
Skrevet

Men altså. Hvem har ikke gjort det da? Jeg skjønner at det er irriterende, men ikke gi dem oppmerksomhet. 

Anonymkode: 2faad...564

• Liker 3
Skrevet

Vi bor slik til at vi er det enkleste offeret for ring på og stikk av. Det ytterste huset med kortest vei til gjemmestedet; de går aldri lengre inn i rekken for å plage naboene, for da er det jo lengre rømningsvei.

Har vært plaget med dette å årevis. Når noen unger blir for gamle, vokser det nye unger til og historien gjentar seg.

Utrolig irriterende, men ikke noe å gjøre noe med.

Et par ganger har jeg snakket til de i etterkant, men det gjør som regel vondt verre.

En gang truet jeg to jenter med at jeg skulle ringe politiet og anmelde de, og de var så små at de faktisk ble litt skremt. De sluttet å ringe på, men jeg fryktet jo at jeg skulle få foreldrene på døren og skjelle meg ut pga trusler....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...