AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Okei her er greia… hvilke rettigheter har man når man har kjøpt to SEPERATE flybilletter å det første flyet er så forsinket at vedkommende ikke rekker det neste flyet. Det siste flyet er også det siste flyet dette flyselskapet har for dagen til vedkommendes reisemål. Får vedkommende nytt fly neste dag å dekket overnatting? Tenker det umulig er vedkommende sin feil at det første flyet er så forsinket som dette, så blir feil at denne personen sitter igjen som syndebukken… Når vedkommende bestillte fly så beregna jo vedkommende at det trengtes 2 timer på mellomlandings flyplassen for å he te baggasje å sjekke inn igjen, det er jo ikje denne personen sin feil at flyet ikje holder deres tidspunkter…. Anonymkode: 5d653...fc8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Man har ikke så mye rettigheter, men man kan kontakte flyselskap 1 og be om erstatning eller ta det på reiseforsikringen. Anonymkode: 1e8f3...170
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 Derfor bestiller jeg alltid gjennomgående billett. Anonymkode: 193d6...cec 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 I utgangspunktet ingen rettigheter. Ved lengre forsinkelser (er det 5 timer?) har man krav på pengene tilbake for billetten med det forsinkede selskapet. Anonymkode: ac5e7...ea9 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #5 Skrevet 13. september 2021 Og her er greia: en leser gjennom betingelsene før en godkjenner kjøp! En må lese ALT, ikke bare trykke godkjent! Anonymkode: f7343...686 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #6 Skrevet 13. september 2021 Sjekk reiseforsikringen, den kan dekke dette. Mener du må ha uttalelse fra flyselskap grunnen til forsinkelse Anonymkode: 17731...de0 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #7 Skrevet 13. september 2021 Dersom man ikke kjøper gjennomgående billett har man ingen rettigheter med mindre flyet er veldig forsinket (husker ikke antall timer, men en over her skriver 5 timer) Da er det fastsatte satser over hva man har krav på (med det kan være lettere sagt enn gjort å få det man har krav på fra flyselskapet. Har vært igjennom det en gang selv og måtte engasjere juridisk hjelp fra et firma som spesialiserer seg på dette) Anonymkode: a9af6...7f2
LeneXCII Skrevet 13. september 2021 #8 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Sjekk reiseforsikringen, den kan dekke dette. Mener du må ha uttalelse fra flyselskap grunnen til forsinkelse Anonymkode: 17731...de0 Reiseforsikring har vil ofte krav om 4t connection.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #9 Skrevet 14. september 2021 https://www.forbrukerradet.no/forside/reise/fly/forsinket/ Anonymkode: 013a3...562
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå