AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Kjenner til en alvorlig situasjon hvor jeg (og flere involverte) synes barnevernet gjør en ekstremt slett jobb. Finnes det noe sted man kan melde fra om sånt? Begynner å bli svært alvorlig for barna det gjelder…. Anonymkode: f3937...741
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Det er statsforvalteren som fører oppsyn med barnevernet. Når det er sagt har jeg selv vært i samme situasjon ved at barnevernet ikke gjorde noe for barna det gjaldt, og de kunne blitt tatt fra flere år tidligere, så barna er blitt skadet for livet fordi barnevernet dreit i mine bekymringsmeldinger som privatperson (selv om jeg til og med hadde bildebevis på merker barna hadde fått hjemme som de ikke var interessert i å se engang) og gjorde først noe når barna selv turte å si det på skolen hva som foregikk hjemme hos dem. Anonymkode: 8300d...362 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er statsforvalteren som fører oppsyn med barnevernet. Når det er sagt har jeg selv vært i samme situasjon ved at barnevernet ikke gjorde noe for barna det gjaldt, og de kunne blitt tatt fra flere år tidligere, så barna er blitt skadet for livet fordi barnevernet dreit i mine bekymringsmeldinger som privatperson (selv om jeg til og med hadde bildebevis på merker barna hadde fått hjemme som de ikke var interessert i å se engang) og gjorde først noe når barna selv turte å si det på skolen hva som foregikk hjemme hos dem. Anonymkode: 8300d...362 Huff, tragisk at det går så langt. Da skal jeg jammen meg prøve meg hos statsforvalteren, jeg klarer bare ikke gi opp disse ungene. Absolutt alt skal i alle fall prøves. Anonymkode: f3937...741 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 Det skader ikke å prøve, for da blir det i hvertfall journalført Du bør også sende en ny bekymringsmelding, slik at denne også kommer i mappen. Men helt ærlig, så tror jeg lite skjer. Statsforvalteren bryr seg bare om de har vurdert. Om vurderingen er helt ræva bryr de seg ikke om Anonymkode: 36567...e14
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #5 Skrevet 13. september 2021 Statsforvalteren, men det skal en del til. Dersom det er vold e.l involvert kan du også politianmelde. Anonymkode: efa4c...167
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #6 Skrevet 13. september 2021 Hva gjelder saken? Anonymkode: 3c1ba...fd4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #7 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det skader ikke å prøve, for da blir det i hvertfall journalført Du bør også sende en ny bekymringsmelding, slik at denne også kommer i mappen. Men helt ærlig, så tror jeg lite skjer. Statsforvalteren bryr seg bare om de har vurdert. Om vurderingen er helt ræva bryr de seg ikke om Anonymkode: 36567...e14 Huff, føler meg så hjelpesløs! Her sitter et helt lokalsamfunn og vet at disse ungene har det jævlig, uten å kunne gjøre noe 😢 Jeg skal i allefall prøve statsforvalteren, selv om det er «a long shot». Vi (meg, og flere andre her i bygda) har sendt bekymringsmelding utallige ganger. Samme har regner jeg med barnehagen har. Ingenting skjer 😩 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva gjelder saken? Anonymkode: 3c1ba...fd4 Rus. Anonymkode: f3937...741
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #8 Skrevet 13. september 2021 Selv om du har levert bekymringsmelding tidligere betyr det ikke at du ikke kan gjøre det igjen. Du kan nevne at det er blitt sendt tidligere bekymringsmeldinger, og at det er tydelig at det ikke blir tatt tak i skikkelig. Og det kan du gjøre igjen, og igjen. Og oppfordre andre til å gjøre det samme, fremfor å kun drive med bygdesladder etc. Når disse barna en dag blir voksne vil det være veldig fint for de å ha all form for dokumentasjon som kan hjelpe de i søksmål, og for å få erstatning. Anonymkode: 702b6...9a5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #9 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selv om du har levert bekymringsmelding tidligere betyr det ikke at du ikke kan gjøre det igjen. Du kan nevne at det er blitt sendt tidligere bekymringsmeldinger, og at det er tydelig at det ikke blir tatt tak i skikkelig. Og det kan du gjøre igjen, og igjen. Og oppfordre andre til å gjøre det samme, fremfor å kun drive med bygdesladder etc. Når disse barna en dag blir voksne vil det være veldig fint for de å ha all form for dokumentasjon som kan hjelpe de i søksmål, og for å få erstatning. Anonymkode: 702b6...9a5 Vi driver ikke «bygdesladder», vi leverer faktiske bekymringsmeldinger gang på gang. Bare jeg har levert 5 stk til nå, og jeg er ikke den eneste. Helt sykt at de ikke tar mer tak her, for det er helt åpenbart at barna lider. Anonymkode: f3937...741
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #10 Skrevet 13. september 2021 Tillegg til forrige: vi prøver jo også å ta oss av barna så godt det lar seg gjøre. Vi er et lite og transparent samfunn heldigvis (i denne sammenheng) så alle kjenner alle. Barna spiser middag og/eller overnatter hos noen andre her flere ganger i uka - men foreldrene nekter for det og barnevernet tror dem. Anonymkode: f3937...741
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #11 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Huff, føler meg så hjelpesløs! Her sitter et helt lokalsamfunn og vet at disse ungene har det jævlig, uten å kunne gjøre noe 😢 Jeg skal i allefall prøve statsforvalteren, selv om det er «a long shot». Vi (meg, og flere andre her i bygda) har sendt bekymringsmelding utallige ganger. Samme har regner jeg med barnehagen har. Ingenting skjer 😩 Rus. Anonymkode: f3937...741 Hvor gamle er barna? Anonymkode: 3c1ba...fd4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #12 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tillegg til forrige: vi prøver jo også å ta oss av barna så godt det lar seg gjøre. Vi er et lite og transparent samfunn heldigvis (i denne sammenheng) så alle kjenner alle. Barna spiser middag og/eller overnatter hos noen andre her flere ganger i uka - men foreldrene nekter for det og barnevernet tror dem. Anonymkode: f3937...741 Ei jeg kjente til mistet barna først da hun tok overdose med barna i hus. Det skal for mye til, alt annet så kan foreldre nekte. Det må finnes sterke bevis. Her visste lege og psykolog om rus og hadde også meldt henne til barnevernet Anonymkode: 3c1ba...fd4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #13 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor gamle er barna? Anonymkode: 3c1ba...fd4 Barnehage og barneskolealder. Vil ikke gi for mange detaljer. Er flere barn. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ei jeg kjente til mistet barna først da hun tok overdose med barna i hus. Det skal for mye til, alt annet så kan foreldre nekte. Det må finnes sterke bevis. Her visste lege og psykolog om rus og hadde også meldt henne til barnevernet Anonymkode: 3c1ba...fd4 Grusomt. Helt grusomt😢 Her hadde barnevernet komt langt med et uanmeldt besøk. Men de varsler jo alle besøkene lenge på forhånd sånn at foreldrene får «ordnet opp» før tilsyn🤯 Anonymkode: f3937...741
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #14 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tillegg til forrige: vi prøver jo også å ta oss av barna så godt det lar seg gjøre. Vi er et lite og transparent samfunn heldigvis (i denne sammenheng) så alle kjenner alle. Barna spiser middag og/eller overnatter hos noen andre her flere ganger i uka - men foreldrene nekter for det og barnevernet tror dem. Anonymkode: f3937...741 1. Er disse barna i slekt med noen som jobber i bv, eller har foreldrene venner/familie som jobber der? Ofte pleier folk som jobber i bv eller har nære som jobber i barnevernet å slippe unna hva gjelder grov forsømmelse mot barna sine og annet faenskap 🤮🤮 2. Hva slags rus er det snakk om og har det blitt levert bekymringsmeldinger basert på rykter i bygda? Ofte vet barnevernet mer om hva som skjer innad fire vegger og handler utifra det - enn enkelte andre som bekymrer seg. Det kan da være grunnen til at det virker som om de ikke gjør mye når de faktisk vet mer om familien og har allerede satt i gang forskjellige kontroll-tiltak. Anonymkode: 00ca1...f6c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå