Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Plan for helgen:

Skrive to nyttårsbrev som skulle vært julebrev :rodme:

Holde oppvasken i sjakk + "shining the sink" (høres kulere ut på amerikansk)

Crisis Cleaning 15 minutter decluttering: kjøkken, stue, gang, bad, soverom (med pauser).

Vanne planter (kan jeg forresten gjøre med det samme).

Ha en fortsatt fin helg dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har vi nesten fått rydda ut jula, treet står igjen, uten pynt, det ryker ut i morgen mens det er lyst. Alt jeg sa skulle gjøres i gangen, er gjort, sambo rydda og støvsugde skoskapene :)

I morgen blir det bare kosedag, med frokost hos svigers, ut og gå tur og så kaffeslaberas hos en venninne på ettermiddagen.

Nå i kveld har jeg en opprydning i Flyladypermen min, oppdaterer rutinene og sjekklistene. Må nok stramme inn litt skal jeg få tid til alt jeg vil ha tid til av venner og trening i tillegg til mann og barn og jobb og hus.....

Skrevet

I går fikk vi handlet for en uke, kjøpt to nye varmeovner og nytt PC-bord til oss begge. Har bare montert opp den ene varmeovnen, det er en del som må ryddes og flyttes for at den andre og skrivebordene skal kunne komme opp. Kvelden ble brukt til å slappe av, og det trengtes etter ei jul uten en eneste dag uten sosiale forpliktelser.

I dag har vi gått tur i finværet, besøkt bestemor, og nå står en brødeig og hever. Skal straks sette på en maskin med klær, holder på å ta unna litt av de ekstra skittenklærne jula førte med seg. Både duker og andre ting som ble lagt til vask da vil la på juleduker, juledukene og sånn som nå er lagt til vask, sengeklær og håndklær fra fem overnattingsgjester, det som har vært i bruk av penklær, og dessuten all vanlig klesvask som har blitt litt (men ikke helt) neglisjert i jula. Tar en maskin om dagen, og jeg ser at det minker smått om senn. Har en del stryketøy da, alle disse dukene har jo hopet seg opp siden det har sovet gjester på "strykerommet" mitt (altså gjesterommet), så nå er det snart på tide å gjøre en innsats der igjen. Oppdaget jo før jul at mannen har et skjult talent på å stryke duker, så kanskje jeg skal se om jeg klarer å overtale han til å ta en del :sjarmor:

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Ble ikke CC idag, får dele det ut over i uken som kommer. Har samlet sammen bibliotekbøker og DVDer. Kjøkkenet er neste sone.

Skrevet

Nå klar for ny uke. I kveld er det hjemmevelgjøringstiman som står på tapetet. I tillegg skal jeg ta en kastedans på kjøkkenet, det trengs virkelig.

ukas kjøkkenoppgaver sånn ellers:

- vaske brødmaskina

- olje den store skjærefjøla

- organisere oppskrifter

- vaske kjøleskap

- vaske fryser og få oversikt

- vaske gryteskapet

Skrevet

I dag har jeg ryddet i tre papirhauger på kjøkkenet + returpapiret, og fått satt ut papirsekk til innsamling. Kjøkkenuke passer bra, det trengs! Trenger seriøst en papirbeholder på kjøkkenet, nå blir alt samlet i en stabel i et hjørne, og det ser ikke bra ut.

Skuffen min trenger ikke å ryddes, så da ble det hotspotfjerning i stedet. Og litt håndklevask, pluss at jeg vasket doen for Donnie som har vond rygg.

Etter bare noen dager med flyvning ser det allerede mye bedre ut her. :)

Skrevet

Bare så jeg ikke misforstår noe... Den hjemmevelgjøringstimen, den er ment på hele huset og ikke bare i gjeldene sone, ikke sant?

Skrevet
Bare så jeg ikke misforstår noe... Den hjemmevelgjøringstimen, den er ment på hele huset og ikke bare i gjeldene sone, ikke sant?

Jepp. :)

Skrevet

I går kveld shinet jeg vasken så den var ren og pen da jeg sto opp i dag. Nå skal jeg gjøre det igjen, spise kveldsmat og labbe pent til sengs.

Litt, er da bedre enn ingenting. Noe velgjøringstime blir her ikke, men jeg shiner vasken min. Og spiser kveldsmat. Og legger meg forhåpentligvis i rimelig tid, om jeg klarer å komme meg fra pc'n...

Skrevet

Vasken skinner hver kveld hos oss også, og jeg får vaska en maskin klær hver dag (selv i går da jeg la meg klokka ni med migrene), så det går sakte nedover i fjellet av skittne klær. Ser bunnen i et par av kurvene nå, men det er nok en 5-6 vasker igjen før det er normaltilstand tenker jeg.

Huset fikk en kjapp homeblessing på fredag, da tok vi badene og gulvene i hele huset, så det var ikke nødvendig i går. Mannen var flink og monterte det ene nye skrivebordet vi hadde kjøpt, samt at han satte opp den nye printeren. Nå trenger vi å montere det andre skrivebordet, sette opp den siste av de to nye varmeovnene, og rydde bort de to gamle skrivebordene med alt som er på og rundt dem. Mye jobb, men vi får gjøre det litt og litt!

Skrevet

Status på ukens oppgaver

- vaske brødmaskina OK - mandag

- olje den store skjærefjøla

- organisere oppskrifter OK - tirsdag

- vaske kjøleskap OK - tirsdag

- vaske fryser og få oversikt

- vaske gryteskapet

I går fikk jeg bretta og lagt på plass en masse med klær. Jeg følger ikke helt Flylady på det med klesvasken. Jeg rydder den ikke unna med en gang, men den ender i en stor balje som dras inn i stua hver tirsdag til Grey's Anatomy. Så brettes det til den store gullmedaljen mens jeg ser TV. Og så blir alt lagt på plass etterpå. Det funker for meg....

Skrevet

Jeg har visst falt av lasset jeg. Får komme sterkere tilbake når jeg er ferdig med jobb og årsfest :)

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Er sykmeldt med beskjed om å holde meg i ro, så her er ikke mye gjort. Ukesrengjøringen utgikk så jeg får prøve å gjøre den neste uke kanskje.

Nå passer jeg på å lage middag hver dag, og en vaskemaskinladning er ikke noe problem å sette på. Har store forsetter om å ta bedre vare på meg selv. Startet med frisørbesøk og skal fortsette med hudpleie. Og selv om jeg ikke skal gå berserk i butikker på salg, så kanskje jeg skal se meg om etter et par basicplagg som jeg i grunnen trenger? Jeg vet jeg kan fjerne mer fra klesskap og hyller, og skal se over der i nærmeste fremtid.

Skrevet
Det funker for meg....

Det er jo det som er viktig, finne ting som funker for deg!

Skrevet
Det er jo det som er viktig, finne ting som funker for deg!

Ja ikke sant! Bare det er en rutine og det fungerer for den enkelte så er det jo det som egentlig er vitsen. Og når det tas hver tirsdag, så hoper det seg jo ikke opp til et uovervinnelig fjell, så da er jo alt i orden :)

Vasken skinner fortsatt her, og snart ser jeg bunnen på skittentøysdunkene :sjarmor:

Gjest Gjest med sko
Skrevet (endret)

Back in track! ;)

Endret av Gjest med sko
Gjest Gjest med sko
Skrevet

Jeg har ikke fått gjort noen Kellys eller noe denne uken. Idag legger jeg lista lavt og skal bare pakke ned all julepynt.

Hmmm; "bare" ? :forvirret:

Gjest Gjest med sko
Skrevet

En stor pose julepynt skal til fretex.

Helgens oppgaver:

Vaske gammel skittentøyskurv i plast og sett i garasjen (har kjøpt to små dunker i steden)

Begynne decluttering 15 minutter pr dag eller mer. Har fått godt øye til en mann, og det er god tid til å få fikset opp hjemme i tilfelle det skulle gå den rette veien... (optimist inntil det motsatte er bevist!)

Skrevet

Jeg har ryddet og ordnet i hele helgen og nå begynner det jo å ta form her. Noe er kastet, noe er gitt bort og masse er vasket og lagt på plass :) Sier meg fornøyd jeg, selv om man ikke skal jobbe i helger ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...