Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Har planer om en times husarbeide etter crisis cleaning-modellen. Skal bare sove ut etter å ha vært på jobb i natt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyttårsforsett: Komme igang med rutinene og ukesrengjøring regelmessig. Men ikke alt på en gang, BABYSTEPS selvsagt :)

Og ikke noe strt på dette før 5. januar, for enn så lenge er jeg "mammas lille pike" herhjemme, og har ikke ansvar for hverken klesvask, vask av bad eller støvsuging, så lenge jeg hjelper til med å dekke bordet, og tømme oppvaskmaskina anses jeg visst som flink...

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Godt nytt år alle sammen!

Jeg har ingen spesielle nyttårsforsett, men skal prøve å jobbe litt mer seriøst med månedens rutine.

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Noen som vet hva månedens rutine er?

Idag har jeg bare gjort ingenting, men nå har jeg tatt oppvasken fra ifjor. Kalkun restemiddag senere, skal bare lage Waldorfsalat først. :sikle:

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Har swiffet over de åpne delene av gulvene. Det er kjempedeilig å endelig ha skjønt at ikke huset må være prikkfritt før jeg går over gulvene (Noen som husker "Too dirty to clean"-testemonimailen i høst?) :ler:

Beste "plei meg selv"-trikset i julen har vært å tenne juletreet og bare se på det. Jeg tør nemlig ikke la treet stå tent når jeg ikke er hjemme. Jeg fant et fint (men ikke perfekt) tre, og selv om jeg ikke fant den andre esken min med julepynt, så er treet pent pyntet likevel. Men jeg ser at smaken min har endret seg. Skal nok "decluttere" litt i den kjøpte julepynten! Dumt å levere det til Fretex i januar, men jeg gidder nok ikke spare det til neste førjul for å gi det bort.

Skrevet

Jeg beholder årets pynt en sesong til, ungene er fortsatt små og ivrige med å redekorere treet. Jeg har funnet ut at det ikke er farlig å bare ha pynt på en side også. Juleroen skal beholdes så lenge som mulig, forhåpentligvis helt til neste jul.

Gjest Gjest med sko
Skrevet

:ler: Syns jeg ser juletreet deres, Qlio! Men er helt enig med deg i at pynt på en side er godt nok!

Jeg samler på gammel juletrepynt (60 år eller eldre) og det er en del av den jeg ikke fant før jul. Det er de nyere innkjøpene som ikke lenger faller i smak.

Hvis jeg skal se meg tilbake på ifjor, så må jeg si at jeg har klart å kvitte meg med mye perfeksjonisme. Jeg gleder meg til å begynne det nye året og få til ennå mer, og sannsynligvis gå inn i ny jobb også. I'm flying!

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Okay, jeg har visst et nyttårsforsett likevel: Peile bilen for olje hver fredag før jeg rydder bilen :rodme:

Fylte en liter olje på bilen idag og peilet den, og da var nivået kommet opp til minimumsstreken.Noen som vet om motoren har gått til h... av for lite olje?

Fylte på nesten en liter til så den skulle ha litt en stund.

:sjenert:

Skrevet

Nå holder vi på med siste del av opprydding etter nyttårsfesten. Tok jo selvfølgelig det meste i går, men i dag gjør vi sånn som å vaske de glassene som må vaskes for hånd, vaske sengetøy og håndklær etter overnattingsgjester, rydde ned det av julepynt som vi er for lei av (det meste, unntaket er adventslysene), plukke kjøtt av kalkunskrogene og koke kraft og rydde kjøleskapet for julemat.

Etter ei jul med mye besøk og sosialt samvær og en heftig nyttårsfest (bra fest, men det er jo ikke akkurat ryddig når vi avslutter), så er det veldig deilig når huset begynner å komme tilbake til normalen igjen. Det er rart med det, jeg merker hvor avhengig jeg har blitt av den roen jeg føler i huset når alt er på plass, ryddig og ordentlig. Og så snart noe forstyrrer freden lengter jeg etter at ting skal komme i orden igjen.

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, Fakse :)

Månedens rutine er å shine vasken. I can do that! Er du med, Malama?

Og slagord for året er "Fremskritt - ikke perfeksjonisme - i 2007"

Skrevet

Ren vask, og de mikrofiberklutene fra Kid er fantastiske til den bruken!

40 kr for 4 stk, om jeg ikke husker feil.

Skrevet
Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, Fakse :)

Månedens rutine er å shine vasken. I can do that! Er du med, Malama?

Og slagord for året er "Fremskritt - ikke perfeksjonisme - i 2007"

Jeg er med! Vasken min var skinnende da jeg la meg i går kveld :)

Malama er sikkert med når hun er tilbake etter bestefaren sin begravelse mot slutten av uka.

Skrevet

Tilbake fra juleferie hos svigers og nyttårsfeiring på fjellet.

Da vi kom tilbake fra fjellet på mandag, fikk vi pakket ut og faktisk tatt ukesrengjøringen etter at Snupi hadde lagt seg.

I går var Snupi hjemme med farmor siden både jeg og sambo nå er tilbake på jobb igjen. Hun ble syk og kastet opp, jeg måtte til tannlegen og trekke en tann etter jobb og da jeg kom hjem var Snupi fremdeles syk og klengete, kastet opp igjen. Kvelden gikk dermed med til klesvask.......

Men vasken var blank da jeg gikk og la meg. :klappe:

Denne uken er det gangen som står for tur og følgende MÅ gjøres:

Rydde eska med julegaver som står der

Vaske gulvteppene

Rydde skuffa med ytterklærne til Snupi

Rydde skoskapene

I tillegg må all julepynten ryddes bort. Får prøve å sortere litt i år, ikke bare gryte alt ned i en eske. Jeg tenkte å legge adventsting ett sted og andre ting et annet sted. Da blir det lettere når alt ska finnes frem igjen til neste jul.

I dag skal jeg skrive handleliste for den neste uken.

Skrevet

Vi har arvet mange klær til ungene, og vi har ikke plass til alt.

Jeg tror jeg skal ha som mål å ta ett skikkelig røsk, klær og sko er ikke så himla dyrt, bare beholde det jeg tror blir brukt. Skoene er egentlig bare kast, fordi jeg tror veldig på at små barneføtter ikke har godt av å arve sko... vi kjøper jo uansett nye, har kun ett par gummistøvler ekstra som var så godt som nye.

Hva tror dere?

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Idag har jeg fått levert bøker på biblioteket og unngått gebyr, og jeg har vasket opp og shina vasken. Akkurat det holdt litt hardt, men nå er det gjort!

Har klart å holde meg unna januarsalgene sålangt, med unntak av to telysestaker til samlet sum av 12 kroner...

"I don't need to go shopping to find myself". Først må huset være fritt for overflødig, før jeg vurderer å kjøpe mere ting. Jeg har jo i grunnen alt jeg trenger allerede.

Qlio: Gi bort alt (inkl. sko) som du ikke tror du kommer til å bruke! De som leter etter barnetøy/sko på Fretex har nok ikke råd til å mene at sko skal være ubrukte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...