Fakse Skrevet 19. desember 2006 #1841 Skrevet 19. desember 2006 Mye på timeplanen og seine kvelder men tidlige morgener de siste tre dagene, så i dag SKAL vi få lagt oss tidlig så vi ikke blir syke eller noe sånn før jul. Men to ting må vi få gjort i dag, og det er kjøp av juletre samt skriving av de siste syv julebrevene. Har "spart" de som skal sendes innenbys til sist, men nå må vi nesten få dem avgårde. Sendte de siste som går utenbys i morrest. Julegavene ble vi ferdige med i går, mangler bare en marsipangris som ekstragave til svigerfar (han er vill etter marsipan), og den kjøper vi når vi handler inn mat på fredag. Deilig. Men klesvask og husvask er neglisjert, og det står enda et par kakesorter igjen på bakelista (og en deig til peppernøtter i kjøleskapet...), så vi skal nok ikke kjede oss. Men høyest prioritert er altså å få ferdig julekort, samt få nok søvn kommende natt. Tror sannelig flylady har lært meg å stresse ned
Malama Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #1842 Skrevet 19. desember 2006 Søvn er nedprioritert. Til gjengjeld sover jeg faktisk natta i strekk. Det gjored jeg i natt, og jeg kan ikke huske sist jeg gjorde det (jeg våkner alltid minst en gang, som regle ialle fall to ganger mellom sovetid og vekkerklokketid. Når jeg sover dårlig er det kanskje en gang i timen eller mer) Så med hele atta i strekk, så er jeg mer uthvilt i dag enn ellers, selv om jeg altså la meg sent. Og sent blir det i dag også. Både fordi det er tirsdag (Grey's Anatomy) og fordi jeg har lang liste med gjøremål. Men kanskje aller mest fordi "sent" for meg begynner mye tidligere enn for folk flest. "tidelig" i seng er halv ti, normalt er mellom ti og halv 11, 11 er sent, og i går var den halv tolv. SEEEEENT for meg... Min plan for dagen er: Jobbe (forsøke å få gjort NOE i alle fall) Middag (hva?) Pakke konfekt i gråpapir, etter at de har fått til/fra-lapp Lage julekort Skrive julekort Sende konfektpakker (sendes som brev, men må på postkontoret) Sende julekort Jul i Valhal 19.30 Grey's Anatomy 21.40 Gjerne også: Pakke inn resten av gavene Finne "den perfekte julegave" til min forlovede. Det siste punktet er det desidert vanskligste. Jeg har ombestemt meg, og skal likevel sende julekort til min familie. Hadde ikke tenkt til det, pga morfar, men gjør det likevel, men skriver litt annet enn jeg hadde tenkt. Dermed må jeg til og lage flere julekort, jeg trodde jeg var ferdig. Men det er greit. Jeg måtte på posten også, og sende gaver som var kjøpt for å leveres (les, knuselige sjokoladefigurer, og frityrgryte som var litt stor pakke) for ettersom morfar mot alle odds fortsatt lever (86 år i dag! Ikke akkurat "happy birthday"....) så blir det neppe at vi skal oppover før jul (men overhengende fare for begravelse i romjula) og dermed ble det ikke levering av de pakkene... Så fire julegaver er sendt i posten, og tre julekort i den samme pakken (jeg demonterte litt esker og klarte å få det hele inn i den nest største smartposteska, som jeg har avklart med mamma at jeg sender til henne (pappa henter på posten) På posten i morges før jobb, for siste sendefrist for PAKKER fra meg til min familie er nettopp i dag (men jeg skulle jo ikke sende pakker, så det hadde jeg ikke stressa med) De to konfektjulegavene sendes som brev, så da er fristen torsdag, så de sender vi i ettermiddag. Og julekorta går selvsagt også som brev, når de etterhvert blir ferdige. Heldigvis er det ikke tidkrevende design jeg har valgt på julekorta i år, og jeg koser meg jo med å lage dem.
Gjest Qlio Skrevet 19. desember 2006 #1843 Skrevet 19. desember 2006 Jeg er syk i dag også, men takket være julecruise er jeg i boks. Jeg har droppet alt som ikke gir meg noe til fordel for de tingene som gjør det. Dette blir en fantastisk jul! *proppfull av juleglede* Alle gaver er klare. Alle kort er sendt. Julerengjøringen (den litt grundigere) er unnagjort. Skittentøyet er tomt. Julemat som kan lagret er kjøpt. Juletreet er pyntet. Og jeg er syk, og svetter ikke engang litt. For jeg er en flybaby, denne gangen med kontroll over julen! Takk for all inspirasjon, jenter!
Malama Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #1844 Skrevet 19. desember 2006 så flink du er. God bedring, og god jul!
Gjest Qlio Skrevet 19. desember 2006 #1845 Skrevet 19. desember 2006 I år føler jeg meg faktisk flink, ikke har jeg panikk, ikke er jeg sliten og jeg har julefreden. Jeg elsker meg selv, fordi jeg fortjener det. *i beste flylady-ånd* Takk enda en gang, Sessa, for at du skulle tipse meg om dette. Som jeg har sagt så mange ganger før, jeg skulle være med for å bevise Sessa at dette IKKE funket. Og gjett hvem som er superhektet? Kellys misson i dag er smykkeskrin og belter, det eneste som har skjedd siden sist jeg var i den delen var at jeg har fått 3 gullringer av Sessa, en til meg og ett til hver av mine barn. Slik er hun, vår Sessa...
Malama Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #1846 Skrevet 19. desember 2006 Hehe, ja, da tapte du det veddemålet, dette har virket det! Smykkeskrinet mitt, der er det ikke så mye å rydde. Uanset hva flylady sier, jeg kaster ikke gamle smykker jeg ikke bruker. Jeg har ikke MASSE smykker, og de jeg ikke bruker er altså personlige, for det meste barnesmykker. Ett litt "voksensmykke" som jeg fikk arve av mamma da jeg begynte å bli "stor jente", og da syntes det var kjempestort. Nå ser jeg jo hvorfor mamma ikke brukte det mer, men for en tidelig tenåring var (og er) det flott. Alle disse har jeg tenkt at om jeg får en datter eller to... ja, jeg sparer altså smykkene. I "brukssmykkeskrinet mitt" er den eneste ryddinge ar jeg burde PUTTE smykkene oppi der, det jeg bruker til hverdags flyter ellers lett på badet. Belter? Veldig lett å rydde mine belter. Jeg eier et rosa tøybelte som ligger i hylla mi på badet, det er ofte i bruk til jeans. Jeg eier et sort penbelte, det ligger i klesskapet på soverommet (eller, nei, det SKAL ligge der, det ligger sammen med noen klær som ikke er kommet i skapet etter flytting tror jeg) sammen med den ene buksa det brukes til. That's it. Jeg eide et sort lærbelte, helt standard, enkelt, klassisk belte, men det er utslitt og kastet. Malama trenger heller å KJØPE belter enn å RYDDE dem!
Fakse Skrevet 19. desember 2006 #1847 Skrevet 19. desember 2006 Jeg kan se om det er noen smykker jeg kan kaste, men jeg tror ikke det. Som Malama har jeg noen jeg ikke bruker, men som det ikke er aktuelt å kaste av diverse årsaker. Men jeg burde egentlig få meg et nytt smykkeskrin, for i det jeg har blir det så lett kaos. Ikke fordi det er så veldig mange smykker i det, men fordi "innmaten" i det egentlig er ganske dårlig. Og jeg har hatt det siden jeg ble konfirmert eller noe sånn, så da er det vel på tide med et nytt. Burde kanskje ønske meg det til jul, men jeg må nesten velge ut et selv tror jeg. Ønske meg penger til bursdagen i mars så jeg kan kjøpe da kanskje? Eller gå ut og se, for så å plukke et som jeg kan ønske meg. Men det blir IKKE før jul altså! Tror kanskje jeg har fire belter, og de henger alle på stumtjeneren på soverommet når de ikke er i bruk, så der er det ingenting å rydde. Tror heller jeg skal sette på en maskin klær i dag, det trengs altså mer enn å rydde i smykker og belter.
Gjest Qlio Skrevet 19. desember 2006 #1848 Skrevet 19. desember 2006 Vi har en sånn beltesamler i skapet, kleshenger med ring i som beltene kan tres på. Enkel og genial. Jeg ønsker meg smykkeskap, så smykkene kan henge istedet for å ligge krøllet sammen.
Gjest Asti Skrevet 19. desember 2006 #1849 Skrevet 19. desember 2006 (endret) . Endret 27. september 2017 av Asti
Gjest Asti Skrevet 19. desember 2006 #1850 Skrevet 19. desember 2006 (endret) . Endret 27. september 2017 av Asti
Sessa Skrevet 19. desember 2006 #1851 Skrevet 19. desember 2006 Jeg har ikke klart å henge med i det siste, men er nå ferdig med alle som skulle klippe seg før jul. Jeg blir forfremmet på jobben fra 2 januar (blir konstituert ped.leder!!!), så da tar jeg alt kommende husarbeid med et smil. Nå skal jeg i seng. I morgen skal vi levere nest siste ladning med gaver. Lille julaften går den aller siste på et kosebesøk til min tante, farmor og onkel!!! Qlio: Du må slutte å takke meg. Du hadde funnet veien til FlyLady selv før eller senere Men jeg er jo glad for at du liker noe jeg har vist deg så klart!!! Nå er det sengen. Starter kl 7 i morgen på jobb...
Sessa Skrevet 20. desember 2006 #1852 Skrevet 20. desember 2006 (endret) Og nå er jeg oppe og gråter ikke. Tvertimot... Jeg står her som en pyntet nissejente og er klar for nissefest i barnehagen (på jobb!) Endret 20. desember 2006 av Sessa
Gjest Qlio Skrevet 20. desember 2006 #1853 Skrevet 20. desember 2006 Gratulerer med forfremmelsen, Sessa, den har du jaggu i meg fortjent! Godt at de selv så hvilken ressurs du er! Og jeg skal snart slutte å takke deg... I dag skal alt som ikke hører soverommet til ut, hilsen Kelly!
Fakse Skrevet 20. desember 2006 #1854 Skrevet 20. desember 2006 Gratulerer med forfremmelsen Sessa, og kos deg som nissejente på barnehagefest i dag. Det høres ut som den ultimate opplading til å komme i julestemning For meg kom visst planen om å sove nok litt for seint, for i går ettermiddag var feberen og hodepina tilbake. Kan ikke tenke meg annet enn at det kom av for lite søvn de siste dagene. Men jeg fikk lagt meg tidlig, så i dag er jeg i fin form igjen. Før feberen slo til fikk jeg henta en pakke på posten, kjøpt inn juleblomster (tre forskjellige blomsterbutikker ja..) og krukker til de blomstene vi allerede har, for de sto i frokostskåler, vært på polet og kjøpt brente mandler (de som jeg lager selv blir aldri så gode som de på den lokale innvandrerbutikken). Vel hjemme fikk vi skrevet ferdig de siste julekortene som mannen poster i dag, og han kjørte ut en tur sammen med min bestemor for å kjøpe juletre til oss, henne og min søster. Han fikk også hentet noen magasinhyller fra IKEA som hadde kommet (endelig orden i magasinene mine!), men de rekker vi neppe å montere før jul. Jeg la meg tidlig, men mannen pakket inn noen julegaver som vi skal levere ut i dag. Han hold på så lenge, at til slutt måtte jeg stå opp og hente han for at ikke han også skal bli syk av for lite søvn. Flinke mannen min!
Bobsi Skrevet 20. desember 2006 #1855 Skrevet 20. desember 2006 I går hadde vi bursdagsselskap for Snupi. Hun feiret sin aller første bursdag. Så nå kan huset pyntes til jul, ville ikke ha julepynt til bursdagen, sånn blir det vel de neste årene også. Begynte såvidt å pynte i går kveld, da jeg hadde ryddet etter at gjestene hadde forlatt åstedet. Her er liste som må gjøres før jul: Lage julemat handleliste Handle mat til jul Kjøpe juletre Kjøpe juletrefot Kjøpe julegave til mamma og sambo og svoger Pynte til jul Pakke til overnatting på julaften hos svigers Kjøpe takboks til bilen Kjøpe perm til barnehageinfo Kjøpe bokser til leker Kjøpe body til Snupi under julekjolen Brette masser av klær Hjemmevelgjøringstimen på lille julaften
Sessa Skrevet 20. desember 2006 #1856 Skrevet 20. desember 2006 Takk for gratulasjoner! I morgen blir det faktisk offisielt på jobb Nå starter vi juleryddesjau
Gjest Asti Skrevet 21. desember 2006 #1857 Skrevet 21. desember 2006 'Jeg blir forfremmet på jobben fra 2 januar (blir konstituert ped.leder!!!)...← Gratulerer!
Malama Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #1858 Skrevet 21. desember 2006 Tror jeg har glemt å skrive det, men i så fall: Gratulerer, Sessa!
Fakse Skrevet 21. desember 2006 #1859 Skrevet 21. desember 2006 Nå er alle kakene ferdigbakt, untatt kvite kakemenn som jeg skal bake med lille niese på fredag. Innimellom brettene i går fikk jeg pakket inn noen julegaver, så nå har vi bare igjen å pakke inn til de vi feirer sammen med. Mens jeg og min venn bakte (vi baker alltid sammen, veldig koselig) var mannen ute på kjørerunde. Han leverte alle gavene som skulle leveres her i byen, og handlet inn det meste av det vi trengte til jul. Tror han var innom tre matbutikker stakkars, og han var ikke hjemme før etter klokka ti på kvelden. Godt å ha det gjort
Malama Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #1860 Skrevet 21. desember 2006 Nå håper jeg det som skal kjøpes er kjøpt, for i morgen tidelig skal vi etter planen starte på ferien. I kveld skal vi pakke. Pakke klær, og pakke gaver (jepp, det har blitt utsatt, de er ikke pakket inn enda dessverre, men det er jo koselig å pakke julegaver, så det skal jeg ta meg tid til å KOSE meg med mens jeg gjør det i kveld.) Det som skal sendes er sendt, bortsett fra et julekort, jeg fikk adressa på sms nå nettopp (ei venninne som har flytta) så det skal i posten i lunsjen tenker jeg. Vi må pakke klær til juleferie (22-27 des) og vi må pakke klær til evt begravelse i romjula, dersom det blir slik. Da må vi huske sjokoladekulene vi har kjøpt til mamma. Mine foreldre kjøper alltid sjokoladekuler som selges på binders før jul. I min hjemby er dette "big deal" og det står annonse i avisa at "sjokoladekulene er kommet" og folk går mann av huse for å kjøpe dem. Så går de tomt, og etter en studn får de inn følere (i hovedsak "overskuddslager" fra andre byer...) og selger også dette før jul. Noe sier meg at det i år ikke er blitt kjøpt inn slike sjokoladekuler i min familie i år. Mamma har "bodd" på sykehuset den siste uka (vel, hun er hjemme og spiser middag noen dager, og et par netter har hun sovet hjemme også tror jeg) og før den tid gikk det i daglige "vakter" på sykehuset (og sykehjemmet den korte tiden han bodde der) og fr der igjen i huset hans. Hun har ikke hatt "fri" siden... oktober? Det er jo mulig at pappa har kjøpt inn sjokoladekuler, men jeg er ikke sikker på at noen har husket på dette. Derfor har jeg rett og slett kjøpt en boks med slike kuler, som jeg skal ta med hjem. Dersom de har slike (da ser jeg det med en gang, da står det et stort glass med dem på salongbordet) så lar jeg det bare ligge (for all del, vi klarer utmerket godt å spise dem selv, i tillegg til våre egne ) men om de ikke har, ja så kan jeg bare gi dem den boksen, og det håper jeg de vil sette pris på. Også må vi ha med alle julegavene. Joda, vi skal nok klare å fylle bilen i år også...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå