Gjest Asti Skrevet 10. desember 2006 #1801 Skrevet 10. desember 2006 (endret) . Endret 27. september 2017 av Asti
Gjest Qlio Skrevet 11. desember 2006 #1802 Skrevet 11. desember 2006 Dagens Kelly: rydd hotspoter på badet! Synes forøvrig at vi nettopp har vært på badet, jeg... sist vasket jeg tak og vegger på begge doene, så denne gangen skal jeg ta bak vaskemaskinen/tørketrommelen. Ellers er planene for denne uken: Mandag: vaske overflater på badet, homeblessing Tirsdag: gi blod 18:30, vaske bak vaskesøyylen Onsdag: rydde rommet til Ida, kaste ødelagte leker, vaske gulv og tørke støv Torsdag: KG julebord, skifte på vår seng Fredag: Rydde rommet til Vilde, kaste ødelagte leker, vaske gulv og tørke støv Lørdag: "Putti Plutti Pott" med Ida Søndag: Familiemiddag med Qliomannens besteforeldre Ellers skal rutiner overholdes, og Kellys missions unnagjøres. Huset ser veldig bra ut etter helgen, så homeblessingen går fort unna denne gangen!
Gjest Gjest med sko Skrevet 11. desember 2006 #1803 Skrevet 11. desember 2006 Tusen takk dere! Jeg må bytte ut badet med stua denne uken. Badet er forøvrig 15 minutter unna company ready, så det skal jeg ta idag ved siden av ukesrengjøringen.
Gjest Qlio Skrevet 11. desember 2006 #1804 Skrevet 11. desember 2006 Jeg skal besøke Sessa i dag, spise meg usigelig mett på kalkun og kose meg skikkelig. *tar på hvite hansker for å skremme Sessa*
Gjest Qlio Skrevet 12. desember 2006 #1805 Skrevet 12. desember 2006 Sessa har det kjempefint! Ikke noe nyttig ble gjort i heimen i går, jeg sovnet på sofaen. Men i dag... prøver vi igjen Jump in where you are!
Gjest Qlio Skrevet 12. desember 2006 #1806 Skrevet 12. desember 2006 I dag skal badekar og dusj skrubbes, frem med klutene damer!
Fakse Skrevet 12. desember 2006 #1807 Skrevet 12. desember 2006 I dag skal badekar og dusj skrubbes, frem med klutene damer! ← Dusjen skrubbes litt hver dag hos meg, og mer skal det ikke til for at den alltid skal være ren. Badekaret skylles med kaldt vann etter bruk og får en kjapp runde med mikrofiberkluten ved behov, så det skinner også om kapp med vasken
Malama Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #1808 Skrevet 12. desember 2006 (endret) Jeg skrubba badekaret i går. Men så krabba jeg oppi etterpå. Og ettersom jeg ble svimmel da jeg gikk ut av det... så gikk jeg bare ut. Og glemte nok å vaske det etter meg, og det gjorde nok ikke min kjære for meg heller, så... da er det vel bare å vaske det igjen da... Dvs, jeg krabba oppi og skrubba det (synes det er umulig å få til fra utsida egentlig, ettersom det er et hjørnebadekar, og man når ikke hele fra utsiden) også skylte jeg ut vannet og fylte det på nytt som jeg altså bada i... Og burde skrubba det igjen enda en gang etter at det var tømt, tenker jeg. DET får jeg kanskje gjøre i dag da... Men ettersom jeg liksom må OPPI for å skrubbe det... så tenderer jeg til å bade etter at jeg har gjort det... Når jeg likvel er der, liksom. Endret 12. desember 2006 av Malama
Sessa Skrevet 12. desember 2006 #1809 Skrevet 12. desember 2006 Sessa har det kjempefint! Ikke noe nyttig ble gjort i heimen i går, jeg sovnet på sofaen. Men i dag... prøver vi igjen Jump in where you are! ← Takk for det vennen! Jeg sitter her og taster på en lynkjapp ny laptop
Fakse Skrevet 13. desember 2006 #1811 Skrevet 13. desember 2006 Jeg skrubba badekaret i går. Men så krabba jeg oppi etterpå. Og ettersom jeg ble svimmel da jeg gikk ut av det... så gikk jeg bare ut. Og glemte nok å vaske det etter meg, og det gjorde nok ikke min kjære for meg heller, så... da er det vel bare å vaske det igjen da... Dvs, jeg krabba oppi og skrubba det (synes det er umulig å få til fra utsida egentlig, ettersom det er et hjørnebadekar, og man når ikke hele fra utsiden) også skylte jeg ut vannet og fylte det på nytt som jeg altså bada i... Og burde skrubba det igjen enda en gang etter at det var tømt, tenker jeg. DET får jeg kanskje gjøre i dag da... Men ettersom jeg liksom må OPPI for å skrubbe det... så tenderer jeg til å bade etter at jeg har gjort det... Når jeg likvel er der, liksom. ← Jeg synes det hjelper godt å skylle med kaldt vann etter bruk. Da har jo ikke skitt og såperester rukket å tørke enda, så da krever det egentlig ikke noe særlig skrubbing. Kommer vel litt an på hvor mye badeskum og ting man bruker, men selv med fargebad synes jeg at jeg får bort det meste uten skrubbing bare jeg skyller med en gang. Ellers er jeg for "spray på skyll av" i stede for skrubbing
Malama Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #1812 Skrevet 13. desember 2006 Vi har ikke hatt badekar siden vi flyttet hjemmefra, og jeg var absolutt interessert i bobler i badekaret, så jeg løp ut og kjøpte bobleskum med en gang, og dette er av sorten med glitter i viste det seg, så det ligger igjen et lite lag med glitter i hele badekaret... I tillegg heller det litt bakover, ikke mye, men akkurat nok til at vannet ikke renner HELT ut (ettersom sluken er i forkant) Også er det det da, at vi bruker ikke badekaret så ofte, så det støver liksom ned mellom hver gang (står nært tørketrommelen også) så jeg MÅ jo vaske det før jeg begynner (greit nok at jeg har lo mellom tærna, men jeg vil ikke krabbe oppi støvete badevann heller...) derfor er det lett for at jeg altså generelt tar vasken FØr bruk heller enn ETTER. Burde nok bli flinkere å skylle det med kaldt vann ja. Jeg SKRUBBER ikke hardt da, bare krabber oppi badekaret med en svamp, bruker den såpa jeg finner (altså såpe, ikke vaskemiddel) og skyller med dusjen, vips så er badekaret rent, og jeg tetter proppa og fyller i vann.
Fakse Skrevet 13. desember 2006 #1813 Skrevet 13. desember 2006 Ah, da skjønner jeg hvorfor du tar det før du bader ja
Malama Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #1814 Skrevet 13. desember 2006 Det virker på en måte logisk. Selv om jeg gjerne skulle hatt karet klart til bruk med en gang når jeg ville oppi da. (men siden jeg krabber oppi likevel, så ordner jo det seg...) Det er særlig det at det blir støvete. Jeg kan aldri huske at badekaret i mitt barndomshjem ble støvete. vi brukte det vel ikke mer enn en gang i uken (og skylte det alltid etter bruk ja, og fjernet "fettranda" som samlet seg der vannkanten hadde vært) Mulig vi spylte det lett før bruk, men jeg husker ikke... Det var nå et enklere badekar også det da enn dette her. Også var der ikke tørketrommel (eller vaskemaskin, eller MASSE kelsvask (en skittentøydunk javisst, men ikke sånn som hos oss som har vaskerom på badet)) og det har kanskje noe å si. Men jeg kunne helt sikkert blitt flinkere å skylle det etter bruk, skylle ut glitteret... Dessverre renner vannet veeeeldig sakte ut av karet (jeg tror det er noe rart med den proppa, den stenger liksom en god del selv når vi har satt den på åpen) så jeg har somregel forlatt badet innen vannet har rent ut (og det til tross for at jeg dusjer etter badet, for jeg kan ikke fordra å vaske håret i badekar, det gjør jeg i dusjen) Men, nå til det jeg kom inn her for å skrive: Mitt mål fir dagen/uka: JULEKORTA Jeg har laget bare 6 julekort hittil, og det er litt lite ettersom jeg har minst 27 navn på julekortlista (og den passerer nok i alle fall 30 før lista er ferdig, jeg kom på at jeg har glemt noen) Jeg har besluttet å lage alle sammen like (bare i to ulike farger, noen på grønn bunn med rød pynt og noen i rød bakgrunn med grønn pynt) og de er ganske enkle å lage, så det skal gå greit. Forå få dette unna er planen for i dag: Rydde av spisebordet og legge på en passende duk (legger meg på minnet at en voksduk som passer til spisebordet er noe vi burde hatt...) og bære ned papirer som skal brukes, skjæreutstyr, lim, stempel og stempelpute. Og så skal jeg sette på julemusikk (her er en liten begresning, vi har dessverre ingen fungerende cd-spiller, og dvd-spilleren er ikke tilkoblet andre høytalere enn selve tv'n etter flytting (grunnet detaljer som for korte ledninger, plassmangel og det hele ble utsatt...) Men jeg kan stappe en cd i laptopen (forutsatt at min kjære altså ikke jobber på den, men det skal han ikke for at planen skal fungere) og skru opp lyden. Det går det. Så skal jeg invitere min kjære til å hjelpe til! Ja, han klarer fint dette her, det er jo bare snakk om å skjære i passe størrelse (og det er definert som 10*10 (for det passer da perfekt med å dele papiet i 9 like store stykker), dvs 20*10 for de kortene som da skal brettes doble (til den nærmeste familien i alle fall) Skjære ute et hjerte (i en mal, enkelt) lime det på, lime silkebånd på hver side, og stemple "god jul" under hjertet. ENKLE kort, men ganske fine synes jeg da. Da bør vi klare å lage dem ferdig i dag, håper jeg (om vi ikke tøter på dumme ting som "tomt for lim" eller ikke nok papir (jeg har sjekka at det skal være nok papir, og jeg VET at jeg har masse lim, men jeg fant bare en pakke da jeg satt og jobba med det sist...) Så det er mitt JuleFlyLady-mål for i dag. Helst skulle jeg vel fått tak i noen julegaver snart også...
Malama Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #1816 Skrevet 13. desember 2006 Ja, dersom jeg klarer å gjennomføre det så... Det HØRES veldig koselig ut, så jeg håper jeg får det til, og at det blir det...
Gjest Qlio Skrevet 13. desember 2006 #1817 Skrevet 13. desember 2006 Ida kastet opp i går ettermiddag/kveld, så her er det klesvask på planen. De resterende julekortene er på jobben, men de andre er nå klare for utsendelse med porto og adresser. Målet i dag er å rydde rommet sammen med henne, og gi min tvillinggravide nabo ett kort med to rosa nelliker, to slikkepinner formet som ett kirsebær uten avsender. Hun trenger litt positivitet om dagen... Jeg har i forbindelse med Ida også fått skiftet på vår seng og hennes, så til fredag blir det kun Vilde sin som skal vaskes.
Malama Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #1818 Skrevet 13. desember 2006 Huff da, syke barn er ikke noe gøy, håper hun er bedre nå (denslags går jo ofte nesten like fort som det kommer, heldigvis)
Fakse Skrevet 13. desember 2006 #1819 Skrevet 13. desember 2006 Ja, dersom jeg klarer å gjennomføre det så... Det HØRES veldig koselig ut, så jeg håper jeg får det til, og at det blir det... ← Klart du klarer det Trikset er å sette på julemusikken først om det lar seg gjøre. Også må du tenke at du bare skal rydde bordet. Og når du har gjort det må du tenke at du bare skal legge på duk og finne frem tingene som trengs. Og når du har gjort det så er alt klart. Om du da gjør resten i morra eller om du fortsetter i dag er ikke så farlig. Det viktige er at du har kommet i gang, og at du har tatt et babyskritt i riktig retning. Da kommer du i mål
Gjest Gjest med sko Skrevet 13. desember 2006 #1820 Skrevet 13. desember 2006 Idag blir det en runde crisis cleaning. Ikke fordi det egentlig er krise, men fordi jeg må ordne opp stua til helgens besøk. Og den arbeidsmåten liker jeg godt. Plan: Sette på en klesvask. CC: 15 minutter stue (kaste, fjerne, sette på plass) CC: 15 minutter kjøkken (vaske komfyr og stekeovnsplater, rydde overflater) CC: 15 minutter gang/utenfor døren (inkl henge opp julekrans) CC: 15 minutter pause med julemann og kaffe :-) CC: 15 minutter stue (papir) Henge opp klesvask
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå