Fakse Skrevet 7. desember 2006 #1781 Skrevet 7. desember 2006 Håper forresten ikke du tar det ille opp at vi maser litt på deg Malama. Det er bare godt ment vet du
Gjest Qlio Skrevet 7. desember 2006 #1782 Skrevet 7. desember 2006 Skrev visst samtidig som deg nå Malama, men da sjønner jeg hvorfor du vil koordinere med han. Men, du får to stjerner likevel, dersom du snakker med han om det i kveld. Det er jeg helt sikker på at Qlio også er enig i! ← Det er jeg helt enig i! Og ja, vi mener det godt!
Malama Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #1783 Skrevet 7. desember 2006 Jeg skjønner at dere mener det godt, og jeg trenger det nok. Har fått min kjære til å love å prate med meg i kveld (han skal spise middag med jobben da, så det blir nok kveld...) og det er jo i det misnte fremskritt. Det er så mye som kverner i hodet mitt nå. Så altfor, altfor mye.
Gjest Qlio Skrevet 7. desember 2006 #1784 Skrevet 7. desember 2006 Denne uken er det kjøkkenet, planer for min del: 1) Kellys missions alle dager DONE! 2) Pusse kjøkkenvinduene innvendig (kanskje også utvendig) 3) Vaske oppå skapene DONE! 4) Vaske kjøkkenfronter DONE! 5) Hjemmevelgjøringstimen DONE! 6) Overtale Qliomannen til å få hjelp til å bære ut det h***** vitrineskapet! DONE! 7) Om skapet kommer seg ut: Brobekk forbrenningsanlegg 8) Drikke masse gløgg! DONE 9) Skrive resten av julekortene ← Det er håpi hengende snøre!
Fakse Skrevet 8. desember 2006 #1785 Skrevet 8. desember 2006 For en dag det ble i går. Fikk gjort veldig mye, men følte aldri at vi stressa. Ble henta av søster og lille niese etter jobb, og de ble med hjem for å spise middag med oss. Laga middag, spiste og rydda opp, før vi dro sammen bort til oldemor (min bestemor altså) for å overtale henne til å være sammen med oss på julaften. Det ville hun, men hun ble litt paff for hun har alltid pleid å være sammen med sin datter, min tante. Etter barne-TV (Jul i Svingen er forøvrig en håpløs serie!) kjørte jeg og mannen lille niese og søster hjem til seg, før vi tok med oss bilen hjem til oss. Der skrev vi meny for neste uke og handleliste før vi dro ut igjen. Vi fikk panta alle flasker som hadde samla seg opp og handla det vi skulle før vi kjørte over til foreldrene til mannen med noen bilnøkler og et par bøker de skulle ha. Der ble vi sittende og prate om løst og fast før vi omsider kom oss hjemover halv elleve. Vel hjemme ryddet vi ut av bilen og tømte handlenettene, også fikk vi satt de nye batteriene vi hadde kjøpt i røykvarslerene (om noen ikke har byttet batterier i år utfordrer jeg herved til å gjøre det nå før jula setter inn!). Til slutt satte vi oss ned i sofaen med en episode av skomakergata, og var vel fornøyde med dagens innsats PS: Hvordan gikk det med tannlegesamtalen Malama?
Malama Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #1786 Skrevet 8. desember 2006 Joda, som lovet tok han det opp da vi hadde spist middag, og vi ble enige om å bare bestille time hos den tannlegen på Øyrane Torg (dvs, en som altså ikke er nær jobben, men nær hjemme, og rett ved togstasjonen slik at vi ikke trenger å tenke på bil (annet enn fra tannlegen og hjem da, men ikke i forbindelse med jobb) Så nå har jeg ringt tannlegesenteret og bestilt to timer, vi skal til tannlegen 3. januar en av oss klokken 14 og den andre 1430. Og da ble altså neste utfordring brannvarslerbatterier... Vi fikk tilsendt ett fra forsikringsselskapet nå i forrige uke (men hvorfor ETT, når de pålegger oss å ha minst to brannvarslere? Det sto vi kunne komme innom et kontor og få flere om vi trengte da, men det er jo en anelse tungvindt, så vi går vel heller på butikken tenker jeg) Egentlig er vel neste utfrodring faktsik selve brannvarslerene. Vi HAR dem altså, men de henger ikke i taket... Det ligger en på soverommet, og det ligger en på gjesterommet også, og jeg mener det ligger en i stua en plass også, men de er ikke skrudd opp i taket (ligge oppå bokhylla er ikke å henge i taket) og det skulle de vel vært. Samt at jeg vel skulle hatt en oversikt over hvor de faktsik er... så ja, HENGE OPP brannvarslerene, etter at batteriet er byttet, DET er noe vi skal få gjort i helga tenker jeg. I dag har min kjære egentig lovet meg ei julegaverunde, dersom vi rekker det (han må i et møte store deler av dagen i dag, og da må han sikkert jobbe itt lenge for å få unna tinga han burde ha gjort i dag. Også har jeg ei (tidligere) venninne som kommer til byen i dag, som snakket om å ta kontakt, kanskje vi kunne møtes en plass. Jeg fikk et tips fra ham om hvor FlyLady-permen min kanskje kan ha forsvunnet (den forsvant da han hadde massiv rydding før vi fikk besøk...) men om jeg ikke finner den i dag må jeg bare rett og slett lage nye julekortlister og julegavelister (Denne gangen tar jeg da utgangspunkt i gjestelista til bryllupet, og satser på at han der har huska alle tantene sine, første året hadde han glemt ei, så hun fikk januar-kort...) Adressene finner jeg vel fra telefonkatalogen på nett, en god del har jeg i ei anna adresseliste også (men den er ikke oppdatert, ettersom det altså er den i FlyLadypermen jeg bruker) Det er der frimerkene mine er også, men jeg kan jo alltids kjøpe nye, frimerkene kan jeg nå bruke når jeg finner dem igjen.
Gjest Qlio Skrevet 8. desember 2006 #1788 Skrevet 8. desember 2006 Kjempeflott Malama! ← Signerer og med! Har dere flere etasjer, der dere bor? I såfall bør dere ha i alle sammen. Vi har 3 etasjer. En i gangen nede, en i gangen utenfor soverommene og en i trappa opp til loftet. Disse er seriekoblet, og ikke gøy når disse uler fordi jeg har lukket ovnsdøren for fort og røyken siver inn....
Gjest Gjest med sko Skrevet 8. desember 2006 #1789 Skrevet 8. desember 2006 Tok utfordringen og har skiftet batteri i brannvarsleren. Har lest litt FlyLadymailer ang. "paying it forward", og fikk skikkelig julestemning. Selv har jeg en stor bunnløs dypfryser, og hver gang jeg er på besøk til en god venninne som er arbeidsledig og alenemor, rydder jeg i fryseren og tar med så mye jeg kan. Jeg er uansett elendig til å bruke av fryseren min til egne middager. "Hamster-genet" er dominerende hos meg...
Gjest Gjest med sko Skrevet 9. desember 2006 #1790 Skrevet 9. desember 2006 Det er vel denne helgen jeg bør skrive ferdig julekortene tror jeg. Hm, hvor var det jeg la dem da? (De er i det minste ferdigadresserte). Vaskemaskinen går hver dag, og jeg får stort sett unna tørt tøy også. Idag skifter jeg på senga, da jeg ikke gjorde det på mandag. Og hvis jeg fortsetter med "skiftedatoen", så får jeg rent sengetøy til jul. Det passer bra. Må inn i boden og finne frem mitt mest julete sengesett idag.
Gjest Qlio Skrevet 9. desember 2006 #1791 Skrevet 9. desember 2006 Her skal også resten av julekortene skrives i helgen!
Fakse Skrevet 9. desember 2006 #1792 Skrevet 9. desember 2006 I går tror jeg Flylady redda oss fra en vannskade på kjøkkenet. Jeg hadde nemlig funnet ut at jeg skulle gjøre noe nyttig mens jeg venta på at mannen kom hjem fra jobb (jeg var hjemme litt tidligere enn han) og før vi gikk ut for å spise. Så jeg tappa vann i vasken og begynte med å vaske av skapdørene på kjøkkenet. Da jeg vaska av skapdøra under vasken så jeg at det også trenges å vaske der inne. Det blir nemlig ganske fort skittent, siden vi har søppelbøtter der inne. Så da jeg var ferdig med alle skapene tok jeg ut søppelbøtter og litt sånn som står der inne for å få vaska skikkelig. Vaska rundt omkring, og oppdaga plutselig at det lå en liten dam bakerst i skapet. Jeg begynte å sjekke hvor denne kunne komme fra, og oppdaga at en skøyt på avløpsrøret til oppvaskmaskinen var fuktig. Skøyten var av gummi, og den var så morken at det hadde begynt å sprekke opp. I dag bytta vi skøyten med en ny, og den gamle var så morken at den ramla av bare vi tok i den. Jeg er sikker på at den hadde kunne gjort det samme på grunn av bevegelse i slangen når oppvaskmaskinen skyller ut når som helst. Heldigvis at jeg oppdaga det, så det bare var en liten dam som lett kunne tørkes opp og ikke alt vannet fra en hel oppvaskmaskin inni skapet og ned på baksiden og kanskje inn i veggen Takk og pris at jeg fant ut at jeg skulle utnytte det kvarteret til å tørke av skapdører. Hadde aldri kommet til å gjøre det hadde det ikke vært for Flylady. Og jeg er sikker på at den skøyten kunne ha sprukket helt når som helst, med de konsekvenser det ville ha hatt!
Bobsi Skrevet 10. desember 2006 #1794 Skrevet 10. desember 2006 Status forrige ukes oppgaver: Hjemmevelgjøringstimen OK Gjøre ferdig eplesyltetøyet OK Vaske vinduer på kjøkkenet OK Sette opp adventslyset i kjøkkenvinduet OK Pakke inn noen julegaver OK Lage en slagplan for resten av desember NEI Vaske skapdørene på kjøkkenet OK ← Neste ukes plan blir kort siden jeg skal jobbe borte tre dager. Hjemmevelgjøringstimen Vaske vinduer på barnerommet Rydde gjestesenga for rot Vaske bak tørketrommel og vaskemaskin Sende julegaver Kjøpe resten av julegavene Utrolig bra at du oppdaget den begynnende lekkasjen, Fakse.
Sessa Skrevet 10. desember 2006 #1795 Skrevet 10. desember 2006 Jeg gjorde bare sone oppgavene forrige uke. Ble stoppet av en giga øyeinfeksjon. Nå er øyet mye bedre, så nå kan jeg faktisk se med det igjen... Jeg kommer sterker tilbake neste uke Men et pluss... Alle julekort og pakker som skulle sendes er på vei i posten!
Gjest Gjest med sko Skrevet 10. desember 2006 #1796 Skrevet 10. desember 2006 Hmm...idag forbigår jeg bursdagen min i stillhet. Skal jeg ha kakeparty neste helg, må jeg sette inn litt mer seriøs decluttering i stua til uken. Hva er neste ukes sone?
Sessa Skrevet 10. desember 2006 #1797 Skrevet 10. desember 2006 Gratulerer så masse med dagen din i dag Gjest med sko! Håper det blir MASSE kake på deg neste helg!
abelille Skrevet 10. desember 2006 #1798 Skrevet 10. desember 2006 Hva er neste ukes sone? ← Bad og et ekstra rom. Grattis med dagen forresten!
Gjest Qlio Skrevet 10. desember 2006 #1800 Skrevet 10. desember 2006 Gratulerer med dagen, gjest med sko!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå