Sessa Skrevet 20. november 2006 #1701 Skrevet 20. november 2006 Den ukentlige hjemmevelgjøringstime: Støvsug Tørk støv Mopp --> menes det tørrmopp eller våtmopp? Puss speil og dører --> alle skapdører eller bare vanlige dører? Bli kvitt magasiner --> UTFØRT i helgen! Skift sengeetøy --> UTFØRT i helgen Tøm alle søplebøtter --> Delvis utført, tar resten onsdag (tømming på torsdag)
Gjest Tigerjente Skrevet 20. november 2006 #1702 Skrevet 20. november 2006 Jeg har en skuff under sengen. Men der ligger bare trekket til sovesofanen jeg sover på. Skulle ønske det gikk ann å vaske, da hadde jeg gjort det på flekken. Men men.. Jeg får ta trekket ut, og støvsuge under der jeg. Kanskje også vaske litt, så lukter det så godt! I dag tenkte jeg at jeg skulle prøve å innarbeide en ordentlig kveldsrutine. Hvordan ser deres ut? Og hvor langtid bruker dere på den
Gjest Qlio Skrevet 20. november 2006 #1703 Skrevet 20. november 2006 I mangel på kjeller fungerer vår seng som det (under sengen, ikke over). Der har vi alt vi ikke har plass til (les= Qliomannens verktøy, hans gamle blader og en juniorseng med madrass). Sessa: jeg bruker en fuktig mopp, har med meg en spray og en klut som jeg tar flekker med. Dører tar jeg alle sammen, både skap og dør-dører. Her er min plan: Støvsug Tørk støv Mopp Puss speil og dører Bli kvitt magasiner - har en haug oppå skapet til Qliomannen som jeg har fått tillatelse til å kaste Skift sengeetøy Tøm alle søplebøtter - dette gjøres hver dag
Sessa Skrevet 20. november 2006 #1704 Skrevet 20. november 2006 De 15 minuttene i dagens sone, ble å ta ned klær fra klesstativet som står der. Brette, og legge på plass. I morgen skal jeg ta vinduet!
Bobsi Skrevet 20. november 2006 #1705 Skrevet 20. november 2006 (endret) Her er ukens plan: I dag Hjemmevelgjøringstimen - godt igang, har pause nå, ble litt lengre i dag pga kom hjem fra helgetur i gårkveld og det var en del å rydde i dag først. OK Sortere papirer på pulten OK Ellers: Rydde i skapet mitt Rydde i kommoden min Vaske vinduet på soverommet Hente inn noe av det tapte på juleoppgavene Soverommet er ikke så værst rotete, men jeg mangler MYE på å komme i havn til jul, så jeg tror jeg må legge inn støtet der...... Endret 20. november 2006 av Bobsi
Sessa Skrevet 20. november 2006 #1706 Skrevet 20. november 2006 (endret) Jeg vasket (moppet) gulv på kjøkken, stue og soverom i dag. Ellers så skal jeg ta speil, vindu og dører i morgen Og så har jeg vasket en maskin med sengetøy og nå er disse tørre i trommelen! Klare til bretting Endret 20. november 2006 av Sessa
Sessa Skrevet 21. november 2006 #1707 Skrevet 21. november 2006 Har satt på en maskin med klær, så lar jeg hus være hus og drar på ikea med minsten. Skal se om jeg finner en kommode til gangen til å sortere votter, sokker og annet vintertøy i. Og så skal jeg ha et nytt stellebord...
Gjest Qlio Skrevet 21. november 2006 #1708 Skrevet 21. november 2006 Qliomannen ryddet 15 minutter i en nattbordskuff, han var strålende fornøyd med innsatsen (han hadde 27 kastedans). Jeg ryddet i klesskapet, 2 poser til Freetex), skiftet på alle 4 sengene, støvsuget og moppet gulv i 1.etg. I dag blir det Paella med kylling og skogsopp Planer: - pusse vinduet innvendig (utvendig kun om det ikke regner) - støvsuge 2.etg Dette i tillegg til rutinene. Ettermiddags rutiner: 1)Hente i barnehagen kl 16.30 1)Middag kl 17.30 2)Rydd kjøkken 3)Sett på oppvaskmaskinen Kveldsrutine: 1.Barne- TV kl 18:00 2.Kveldsbad/stell m/pysj og smøring kl. 18:30 3.Hjelpe barna med å legge ut tøy 4.Lage matpakker og kveldsmat kl 19:00 5.Tannpuss m/fluor kl 19:30 6.Gjøre dagens sone oppgave 7.Støvsuge, fjerne flekker fra gulv og tørrmoppe 8.Forberede middag, sjekke ingrediensene 9.Tøm oppvaskmaskinen 10.Vask doer og skift håndklær på kjøkken, gjestetoalett og badet i 2.etg 11.Se over morgendagens avtaler 12.Sjekke at vasken skinner 13.Rydd overflater i 1.etg 14.Fyll vedkurven 15.Legge ut tøy til morgendagen 16.Pusse tenner og legge meg senest kl 23:00
Sessa Skrevet 21. november 2006 #1709 Skrevet 21. november 2006 Nå har jeg vært på ikea. Det blir det søppel av, men jeg har vært lur. Har kjøpt nytt dagligdags servise (6 av hver) . Jeg skal kaste det gamle og da har vi bare halvparten så mye igjen! Genialt! Jeg trenger jo ikke 12 tallerkener i hverdagsservise??!!? Ellers har jeg utrolig nok klart å finne drill og gummiklubbe i boden. Nå gjenstår bare hammeren og så kan jeg montere. Lillegutt sover, han var våken hele veien frem og tilbake
Sessa Skrevet 21. november 2006 #1710 Skrevet 21. november 2006 Jeg og eldstemann har skrudd opp en flunkende ny kommode i dag. Det ble lekkert og gjorde seg i gangen. Har også skrudd opp et stellebord, satt nyinnkjøpte kurver under med bleier og kluter. Ble riktig så bra det også (i tillegg får jeg jo vasket under stellebordet nå!!!!) Må få tatt hele huset her ser jeg. En ting fører den neste med seg og nå har jeg plast, søppel, nytt servise på plass i oppvaskmaskinen. Blir en skikkelig kastejobb i kveld dette!
Gjest Qlio Skrevet 22. november 2006 #1711 Skrevet 22. november 2006 Jeg gleder meg til å se de nyinnkjøpte møblene!
Bobsi Skrevet 22. november 2006 #1712 Skrevet 22. november 2006 Her er ukens plan: I dag Hjemmevelgjøringstimen - godt igang, har pause nå, ble litt lengre i dag pga kom hjem fra helgetur i gårkveld og det var en del å rydde i dag først. OK Sortere papirer på pulten OK Ellers: Rydde i skapet mitt Rydde i kommoden min Vaske vinduet på soverommet Hente inn noe av det tapte på juleoppgavene Soverommet er ikke så værst rotete, men jeg mangler MYE på å komme i havn til jul, så jeg tror jeg må legge inn støtet der...... ← I går skule vi ut og se på baderomsinnredning til vårt nye bad etter jobb, hadde avtalt å møtes der. Men da jeg kjørt ut fra parkeringsplassen, merket jeg at bilen jukset litt, og joda, den var tom for bensin, så sambo måtte komme og hente meg, så vi fikk kjøre til stasjonen og kjøpe en kanne. Da var det for sent å se på bad, så vi gikk og kikket på kjøkken i stedet. De hadde så masse fint, at jeg tror det blir vanskelig å velge... Sukk! Etter middag gikk tiden til bretting av klær og julecruiseoppgaver, har kommet til nr 7, så jeg henger håpløst etter, men det går seg nok til. Får satse på noen oppgaver i dag også, blir alene hjemme noen dager, så da får jeg nok gjort litt etter at Snupi har lagt seg.
Gjest Gjest med sko Skrevet 23. november 2006 #1713 Skrevet 23. november 2006 Jeg følger ikke mye med på KG utenom denne tråden, men synes det er trist at gjester nå er utestengt fra nesten hele forumet. Jeg føler meg fortsatt som gjest (men med sko da ). PS; Bobsi! Du skal ikke henge etter julemissions. De du ikke får tatt, blåser du bare i. Det blir jul likevel. Flylady sier "Don't catch up; jump in where you are. Og det betyr at du bare skal gå videre til dagens, dersom du ikke gjør de gamle. Og ikke plag deg selv med det du ikke får gjort. Se fremover i steden, og gjør noe IDAG. Ble ingen ukesrengjøring på mandag. Men siden alle mandager er rengjøringsdager (jeg kan ikke fordra "hjemmevelgjøringstimen". Forferdelig oversettelse), så kommer ny sjanse neste mandag. Ellers gjør jeg litt jevnt og trutt, og er inne i en fin rutine med oppvask, klesvask og daglig decluttering. Når det gjelder julegaver, så er jeg så og si ferdig. Julekort står for tur, men julekort må skrives når det er to uker igjen til jul, snø ute og hektisk oppstemt julestemning, så de får ligge og vente.
Gjest Qlio Skrevet 24. november 2006 #1714 Skrevet 24. november 2006 Jeg ryddet i smykkeskuffen i går. Har ett smykkeskrin som er i en egen smykkeskuff. Jeg har ikke så mange smykker, men jeg hadde mange esker o.l. Nå har Ida og Vilde fått en haug med sølvsmykker som det ikke er farlig om de mister, alle tomme kartonger er kastet, stygge smykker likeså. Så nå er det smykker, belter og vesker i den skuffen. Ser innmari bra ut! Og så fikk vi endelig tatt bladene over skapet til Qliomannen, 4 fulle bæreposer! Nå skal vi kjøpe store kurver som skal stå oppå skapene til vinterdresser o.l. Men de skal være like og gjøre meg glad.
Sessa Skrevet 25. november 2006 #1715 Skrevet 25. november 2006 Mandag begynner vi på stua! Den har jeg ventet på
kiri Skrevet 26. november 2006 #1716 Skrevet 26. november 2006 Vi skal flytte og jeg har hørt at FlyLady skal ha gode tips til organisering av flytteprosessen. Er den noen som vet hvor jeg finner dem? Takker for hjelpa!
Gjest Gjest med sko Skrevet 26. november 2006 #1717 Skrevet 26. november 2006 http://flylady.net/pages/Flying_MovingTips.asp
Gjest Qlio Skrevet 27. november 2006 #1718 Skrevet 27. november 2006 STUA! KM: Flytt vekk alt som ikke hører til i stua, 15 minutter!
Sessa Skrevet 27. november 2006 #1719 Skrevet 27. november 2006 HEHEHEHE!!!! Jeg har mye som ikke hører til i stua. Blant annet en barnevogn jeg ikke vet hvor jeg skal plassere...
Malama Skrevet 27. november 2006 Forfatter #1720 Skrevet 27. november 2006 Vi har ikke så mye i stua som ikke hører hjemme der. Et par poser med julegaver da, men ellers er det stort sett greit. Rotete er det, men ikke ting som ikke hører hjemme i stua, bare ting som er rotete (og en del som kunne vært kastet, aviser og sånn) Stua skal prioriteres. Det er bra. Det skal jeg prøve å få til ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå