Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

:klappe: Nå har jeg:

* Vasket flisene over badekaret og over håndvasken(skittent ja! UGH! :overrasket: )

* Skrubbet badekaret og håndvasken

* Sortert skittentøy som lå slengt på gulvet i "sorterings-skittentøy-skuffene" mine

* Hengt opp en maskin med klær

* Satt på ny maskin med klær

* Vasket speilet

* Vasket vinduskarmen og tingene som lå der

:husarbeid: Jeg skal før jeg legger meg:

* Ta ned gardinene på badet og legge dem i domestos fresh for bleking (vasker dem i morgen)

* Putte de våte håndklærne i vaskemaskinen i tørketrommelen (brette i morgen tidlig)

* Vaske ferdig tak og dusj på bad i 2 etg

* Lage klar bhg sekker

* Rydde kjøkkenbenken og få vasken til å skinne

* Legge på plass ferdigbretta klær

* Kose meg i sofaen og få roen så jeg kan legge meg!

...starting now!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
:husarbeid: Jeg skal før jeg legger meg:

* Ta ned gardinene på badet og legge dem i domestos fresh for bleking (vasker dem i morgen) UTFØRT!

* Putte de våte håndklærne i vaskemaskinen i tørketrommelen (brette i morgen tidlig)Må vente til ferdig!

* Vaske ferdig tak og dusj på bad i 2 etg UTFØRT!

* Lage klar bhg sekker UTFØRT!

* Rydde kjøkkenbenken og få vasken til å skinne UTFØRT! Har også satt på oppvaskmaskin, bært ut tomflasker, papir og plastsøppel. Baker en eplekake til kollegene mine på jobb (fredagskos) som står i ovnen og koser seg nå

* Legge på plass ferdig bretta klær UTFØRT!

* Kose meg i sofaen og få roen så jeg kan legge meg! Hvis jeg rekker :lol:

...starting now!

Endret av Sessa
Gjest gjest med sko ii
Skrevet

Du er flink, Sessa! Nå går jeg og legger meg. Har hengt opp en klesvask og ryddet på badet. God natt!

Skrevet

Fy faen, Sessa, i går hadde du virkelig dagen!

Snakk om å være i "sonen", da!

Jeg tilber jorden du får på og kysser dine tær...

Skrevet
Jeg må definitivt rydde bilen idag. :rodme:

Og jeg må få tatt resten av badet... :sjenert:

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Resten av kvelden blir date night for meg selv. Har fått gjort masse forefallende på stallen idag. Jeg skal flytte hesten til en annen stall i månedesskiftet, og fikk idag både ryddet, kastet og gitt bort hesteting, tatt med noe hjem for vasking, samt vasket en ekstremt grisete hestehale :)

Har små planer om noe avslappet paper patrol i helgen, siden jeg i grunnen har ignorert det fullstendig denne måneden.

God helg, dere!

Gjest Tigerjente
Skrevet

I dag har jeg vasket litt mer på kjøkkenet til jul. Har vaska bosspannet, og papirspannet, og jeg har tatt fram listene under skapet, og vaska under der. Der lå lag på lag med spindelvev og døde edderkopper. Men, nå er det rent og pent der.

Fikk også ryddet generelt på kjøkkenet, og vasket alle gulvene ordentlig.

Skrevet

Jeg har ryddet et skap i stua. Det var mer enn 27 ting! :hoppe: Skulle gjerne blitt kvitt mer ;) Får rydde litt i bokhylla mi også snart tror jeg.

Noen som har en lur ide til hva man kan gjøre med oppskriftshefter, oppskrifter som klippes ut fra blader som ikke helt står av seg selv - men heller blir liggende å slenge!?

Gjest Gjest med sko
Skrevet
Noen som har en lur ide til hva man kan gjøre med oppskriftshefter, oppskrifter som klippes ut fra blader som ikke helt står av seg selv - men heller blir liggende å slenge!?

Jeg har grovkastet mine. Eller; jeg har grovsortert. Jeg skulle måtte leve i 200 år om jeg skulle få prøvd ut alle oppskrifter jeg har samlet på gjennom tiden! Så jeg har spart på kanskje 1 av 40 oppskrifter. Nå ligger de forresten nedpakket i en eske på kottet, så jeg kunne nok ha kastet alle...

Når det er sagt, så har jeg begynt å samle gode oppskrifter bakerst i kontrolljournalen, i påvente av så mye fritid at jeg lager min egen oppskriftsbok eller noe...

Skrevet

Ja kanskje jeg rett og slett skal bare kaste dem! Skrive ned potensielle oppskrifter i oppskriftsboken min...

Skrevet

Jeg har begynt å føre inn oppskrifter i kontroljournalen, alt på ett sted.

De jeg ikke gidder å føre inn, de gidder jeg mest sannsynlig ikke å lage heller...

Skrevet

Neste uke er det soverommet som står for tur igjen. Sist gang vasket jeg sengetepper o.l. så denne gangen skal vinduene pusses til jul, rommet skal swiffer dustes, gamle blader skal kastes (har fått lov av Qliomannen å kaste alle bladene hans utenom "Autofil" som hans far arver, han sa: Nå har du mer enn nok til kastedansen din. Han kan mer om Flylady enn han vil innrømme). Min venninne har ryddet i klesskapet sitt, så nå får jeg en pose med nye klær. Det betyr at jeg må rydde ut minst en pose fra mitt eget skap også.

I dag har jeg og Vilde gjort Kid utrygg, har kjøpt ny matte til gulvet og 2 nye håndklær til gjestetoalettet i 1.etg i gråblått. Det vaskes nå, så i kveld blir det fint der inne!

Skrevet

Lilledoen i 1.etg er ferdig, tak og vegger er tatt. Kjøpte nytt teppe og håndklær i dag, som er vasket tørket og nå lagt på plass. Det ble kjempefint!

*pause*

Skrevet

Badet i 2.etg er ferdig, men jeg får ta bak vaskemaskinen neste runde (risikerer ikke vond rygg i evig tid for å få det rent der). Kan forøvrig skrive under på at Sessa sine råd om speilblanke fliser holder vann! Begge rommene gnistrer!

Skrevet

Takk, kjære Flylady, for at du finnes.

Når mannen ramlet inn med relativt uventet gjest hadde jeg rene håndklær klare, brettet og i orden i skapet. Ekstra (ny) tannbørste og tannkrem var under kontroll, gjestedyne- og pute hadde rene trekk og var klare til å bare legges på. Ikke var det flaut at noen kom inn og så heimen heller, selvom han sikkert hadde dobbeltsyn og skeiv gange.

Har lagt inn i kveldsrutinen at vedkurven skal fylles, deilig å slippe å gå ut med en gang man har slått opp øya!

Gjest Tigerjente
Skrevet

Så utrolig bra Qlio.

Vedkurv-tipset var også bra. Det tror jeg at jeg også skal skrive opp og pugge..

Soverommet ja!! Kanskje jeg også skal ta å vaske vinduene. Og helst også få ryddet i klesskapet mitt. Det flyter over av klær jeg egentlig ikke bruker.Men, jeg tørr ikke kaste noe, i tilfelle jeg trenger det, eller har lyst på det igjen. Så jeg tenkte gå igjennom en og en hylle, og rydde klærne. Ha de jeg aldri bruker ett sted, de jeg bruker sjeldent ett sted, og de jeg bruker hele tiden ett sted. De jeg ikke bruker, de går rett til fretex eller i bosset. De jeg bruker sjeldent, tror jeg at jeg skal pakke ned i en kasse og sette ned i kjelleren. Om jeg ikke savner det på 6mnd, trenger jeg de virkelig ikke heller.

Ellers tror jeg at jeg må sortere sommerklær og vinterklær. Men hva er egentlig sommerklær? Bikiniene bruker jeg når jeg bader. Rett som det er bruker jeg skjørt på vinteren, og strøpebukser på sommeren.

Skrevet

Jeg har gitt opp sommer- og vinterklær. Som deg bruker jeg også alle klær alle sesonger. Jeg tror jeg skal gjøre som deg, ta de klærne jeg sjeldent bruker, legge de til side og skrive en lapp på.

"Om du ikke har åpnet meg innen juni 2007 kan du bare kaste meg"

Skrevet
Jeg har gitt opp sommer- og vinterklær. Som deg bruker jeg også alle klær alle sesonger. Jeg tror jeg skal gjøre som deg, ta de klærne jeg sjeldent bruker, legge de til side og skrive en lapp på.

"Om du ikke har åpnet meg innen juni 2007 kan du bare kaste meg"

LURT!!! :klappe:

Skrevet

Soneoppgaven passer ikke i dag. Jeg har ikke noe under sengen sted med annet enn jeg tar madrassene helt av den lille rammen dem står på (kontinentalseng) og det er en altfor tung oppgave for meg alene. Mannen er borte hele uken... Men jeg kan alltids vaske vinduet der! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...