Gjest Qlio Skrevet 14. november 2006 #1661 Skrevet 14. november 2006 (endret) Å hellige makter så flink du er Qlio! Men det vet du jo ← Sier du, som raset som ett uvær selv i går? - rense tørketrommel innvendig DONE! I dag skal jeg følge Sessa og ta tak og vegger, julen nærmer seg og på lørdag når husbonden drar på tur skal jeg ligge i badekaret og nyte ett gjennomrent bad. Denne gangen skal jeg ettertørke veggene med håndkle slik at våre vegger skinner like mye som Sessa sine! Kelly's mission: Frem med tannbørsten og skrubb, skrunbb, skrubb! Endret 14. november 2006 av Qlio
Malama Skrevet 14. november 2006 Forfatter #1662 Skrevet 14. november 2006 Ohh, jeg blir rent sliten bare av å lese alt du har gjort jeg, Qlio. Syntes jeg var flink som vaska to maskiner med klær jeg, men ærlig må jeg si at jeg ikke gjorde så innmari mye anna. Vi vaska opp litt, og smårydda litt. Det ser heldigvis ganske bra ut hjemme, ettersom vi rydda sånn til helga, men vi må jo være flinke og vedlikeholde, og gjøre de småringa som forbedrer da (Og store ting, de to rommene vi ikke gjorde noe med til helga, et av dem skal være gjesterom #2 fra fredag av...)
Gjest Qlio Skrevet 14. november 2006 #1663 Skrevet 14. november 2006 Det er lenge siden jeg har jobbet så mye i en sone, så grundig. Har hatt mye rydding, men ikke like mye vasking. Det skal kunne sies at jeg tok to runder i går, 15 minutter jobb, 15 minutter med pause før en ny økt. Qliomannen ler, men adopterer "opplegget". Loftet, også kalt Hulen, er hans rom. Han rydder nå litt hver eneste dag (tro meg, der er det kaos!!!) "for da blir det jo til slutt bra". Mon tro om han har sett hva som har foregått i resten av huset? For nå skulle han gå igjennom klærne sine også...
Gjest Qlio Skrevet 15. november 2006 #1664 Skrevet 15. november 2006 Hvorfor får jeg ikke lenger mailene fra Flylady? Gjelder dette andre også?
Hu i Svingen Skrevet 15. november 2006 #1665 Skrevet 15. november 2006 *innom og flakser desperat med vingene*
Gjest Gjest med sko Skrevet 15. november 2006 #1666 Skrevet 15. november 2006 *flakser tilbake* Skal prøve å ta ukesrengjøringen idag.
Gjest Qlio Skrevet 15. november 2006 #1667 Skrevet 15. november 2006 Kelly's mission: - pusse speil og vask - tømme lo/støvfilter(?), sjekk støv i avtrekk o.l. for å forhindre brann Hvordan få speilene blanke, uten støv på mens du pusser? Jeg bruker en våt mikrofiberklut til å vaske, og en tørr til å tørke. Hva gjør du? Tørketrommelen vasket jeg på mandag, så den er jeg ferdig med. I dag har jeg planer om å vaske taket på badet og en vegg.
Gjest Qlio Skrevet 15. november 2006 #1668 Skrevet 15. november 2006 Tak og to vegger er tatt, to vegger i morgen (ett år siden vi kjøpte vaskemaskinen, nå skal den frem og vaskes under/bak). Har igjen "Swish & Swipe" og speilpuss. Hørte om ett eller annet sted som anbefalte å bruke kaffefilter (fortrinnsvis ubrukte) til å pusse med, avispapir skal visst også være bra?
Fakse Skrevet 15. november 2006 #1669 Skrevet 15. november 2006 I dag har jeg virkelig brukt flylady sine prinsipper for hva de er verdt! Pleier å få et helt lammeslakt av foreldrene mine på denne tida av året, og før har alltid mamma hjulpet til med parteringen. I år kunne hun ikke, og jeg har strengt tatt gjort det så mange ganger at jeg burde klare det alene. Men det er mye jobb og mye styr, spesielt siden jeg foretrekker å beine ut og kverne kjøttdeig av en del av dyret. Fikk lammet i dag, og siden jeg er opptatt i helga og reiser bort tirsdag måtte jeg få gjort noe med det raskt. Bestemte meg for at dette var en oppgave som kunne deles opp i deler, om ikke 15 minutter av gangen, så var det i alle fall ikke nødvendig å ta alt på en gang. Det gav meg mot til å starte øyeblikkelig, i stede for å utsette slik at det ble skikkelig stress og slit søndag ettermiddag. Det jeg har gjort i dag er altså å dele opp de store delene. Ta av bog og lår, sage koteletter, beine ut side til lammerull, og sage av ribber som enten skal bli grillbein eller kraft. De delene som skal bearbeides vidre henger på kroker i garasjen. Noe skal jeg beine ut og lage kjøttdeig eller lammerull av i morra, og resten tar jeg på søndag. Men det tyngste og "værste" jobben er gjort i dag, og det er deilig Og sannelig fikk jeg ikke satt på en maskin med klær før jeg starta, som jeg fikk hengt opp nå i kveld etter at jeg kom hjem fra en liten tur ut med kollegaer. Sannelig fornøyd nå ja! Hvorfor får jeg ikke lenger mailene fra Flylady? Gjelder dette andre også? ← Jeg har fått mail i dag, så det er trolig noe galt hos deg?
Sessa Skrevet 16. november 2006 #1670 Skrevet 16. november 2006 Jeg også får mail Qlio, men noen ganger kommer dem veldig sent i forhold til når oppgavene skulle ha vært gjort Ellers, tips til speilvask: Kjøp "Torky- papir" og den blå "vindus Jif'en". Hver gang jeg bruker dette, så har jeg superblanke speil. Lambi sitt tørkepapir loer, håndklær loer, dopapir loer i alle fall... Lykke til!
Gjest Qlio Skrevet 16. november 2006 #1671 Skrevet 16. november 2006 Jeg får mailene mine nå, jeg trodde de kom til den mailen som var satt i profilen, men måtte inn på vært abbonoment for å redigere der. Nå er mailboxen atter full og fin som en kar i 40-årskrisa på julebord. I dag skal vi la hus være hus, ta med oss fire barn på "Egon" for å spise.
Gjest Qlio Skrevet 16. november 2006 #1672 Skrevet 16. november 2006 Hvordan får jeg opp: "Messages in this topic (2)" Når jeg trykker på den havner jeg på nett, ja, men skjønner ikke videre..
Gjest Gjest med sko Skrevet 16. november 2006 #1673 Skrevet 16. november 2006 Har aldri heller fått opp "Messages in this topic" om det er noen trøst. Badet ser fortsatt ikke ut (bedre lykke ikveld?), men har skrevet en handleliste for julemat og skal på butikken senere. Skal prøvebake Døler (julesmåkaker) imorgen, og alle ingrediensene er i hus. Kokte opp vann for å skolde mandler i morges, i ettermiddag skal jeg smutte dem. (Og - nei - jeg tror ikke kakene holder til jul, men det er litt koselig å smake litt og gi bort et første juletegn...)
Sessa Skrevet 16. november 2006 #1674 Skrevet 16. november 2006 2 dager uten rydding og så ser huset ut som et bombenedslag! *DÅNE*
Gjest Gjest med sko Skrevet 16. november 2006 #1675 Skrevet 16. november 2006 De beste julemissions sålangt som jeg virkelig har hatt glede av, er de med å finne frem alle leftover-julekort, samt å adressere fem om dagen i god tid før de skal skrives og sendes. Jeg gjorde det i fjor også. Slutt på ferdig skrevne julekort som blir liggende over nyttår pga manglende adresse... Har smuttet mandler så nå ligger de til tørk på et kjøkkenhåndkle til imorgen. *går ut på badet for å rydde 15 minutter og sette på en vaskemaskin tøy*
Gjest Qlio Skrevet 16. november 2006 #1676 Skrevet 16. november 2006 Ungene er i seng, nå er det tid for å tømme tørketrommelen, vaske de siste to veggene og starte adressering av kort! *inspirert*
Gjest Gjest med sko Skrevet 16. november 2006 #1677 Skrevet 16. november 2006 *adresserer julekort sammen med Qlio*
Sessa Skrevet 16. november 2006 #1678 Skrevet 16. november 2006 Julekort kan jeg ikke adressere før jeg har fått frmkalt bilder, scannet det jeg skal ha, laget julekort og fått dem levert i postkassa mi
Gjest Gjest med sko Skrevet 16. november 2006 #1679 Skrevet 16. november 2006 ...men du kan lage/finne frem adresselisten over de som dere skal sende julekort til? *hjelpsom*
Sessa Skrevet 16. november 2006 #1680 Skrevet 16. november 2006 ...men du kan lage/finne frem adresselisten over de som dere skal sende julekort til? *hjelpsom* ← Det er gjort!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå