Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest med sko
Skrevet

*vasker klær*

*lager ukemeny*

*legger bort klær*

*lager middag*

*rydder i hesteutstyr*

*vanner tørste stueplanter*

:tommelsmil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag har jeg helt ufrivillig plutselig måtte bruke masse tid på badet. Sluken var nemlig tett, så det var ingen bønn. Masse varmt vann, plumbo, tålmodighet og iherdig innsats med stakefjær fikk retta opp i problemet. Vet ikke helt hva vi kan gjøre for å forebygge (vil liksom ikke helle nedi plumbo hele tida heller, gammel miljøverner som jeg er).

Innimellom styringa på badet (mens jeg venta på at plumboen(ikke) virka) har jeg fått sortert en hel masse papir-rot som hadde samla seg opp. Noe er kasta, mye er rydda på plass og noen ytterst få ting gjenstår. Må bare få tatt de siste tingene som ligger der i en haug, sånn blir så utrolig lett liggende...

Skrevet

Neste uke er bad og ett ekstra rom.

Fakse leder med ett hestehode!

Meny for neste uke:

Mandag: Pinnekjøtt

Tirsdag: Stekt laks, kokte poteter, brokkoli og gulrot

Onsdag: Kyllinggryte med salat

Torsdag: Grønnsaksuppe

Fredag: Hjemmelaget pizza

Lørdag: Kyllingvinger og hvitøksbaguetter

Søndag: Taco

Planer for uken i tillegg til daglige rutiner:

* Vaske dusjforheng

* Rydde i badeskap/vaskeskap

* skrubbe badekar

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Ja, badet kan trenge litt fokus... Tror jeg skal ta lærdom av Fakse og "plumbe" alle avløp forebyggende til uka. Er også miljøvennlig og bruker minst mulig ekstra kjemikalier.

I uka som var, lagde jeg middag seks av syv dager etter planen. (Siste dag ble brødskiver). Jeg jobber ekstra nå med tanke på halv skatt neste lønning.

Jeg leser alle julemissions, men hopper over dem jeg ikke trenger (skal til foreldre på julaften, og ellers ingen store familieselskaper som trenger planlegging og innkjøp). Mine viktigste julegjøremål er:

:gave: de siste julegavene (planlagt men ikke anskaffet ennå),

bake julekaker og

skrive/sende julekort. Julefrimerkene gis ut ca 17. november, og de er obligatoriske på juleposten min (uansett dempet perfeksjonisme). Regner med å begrense julekortsendingen i år, det blir ca 10 kort, og det er overkommelig!

Gjest Tigerjente
Skrevet

Badet og ett ekstra rom ja.

Jeg skal bare bruke 15 minutter på badet hver dag, og 15 minutter i kjelleren. Brukte en god del tid på kjelleren i dag, og fikk gjort mye! Hater å rydde i kjelleren pga av alle edderkoppene. Men i dag traff jeg bare på en. Rydda i alle babyklærne for jeg har innsett at jeg bør sette de på loftet for vi kommer ikke til å få ny baby med det første. :P

Planlegge meny tar jeg i morgen tidlig evt nå om jeg har fått mega sin kundebrosjyre på mail. Er det flere butikker som har sånn?

Ellers tror jeg at jeg bør konsentrere meg litt om soverommet mitt. Der er det bombet, og jeg trenger orden...

Skrevet

Jeg har to bad! *dåne*

Planen er å ta begge badene, pluss rommene til gutta (ikke så mye å rydde der ennå). Mulig jeg begynner på loftstua også, ellers får jeg jo aldri tatt noe der. Vasken min skinner å godt det er mulig med den slitne vasken der (gleder meg til nytt kjøkken). Ellers har mannen startet såvidt på vaskerombadet i dag med å åpne opp en tett vask. ikke så lurt å skylle cherrx oppi der fant jeg ut...

I morgen får jeg nok ikke gjort så mye før etter gutta har lagt seg. Mandager er jeg alltid alene med dem frem til 20.30. Koselig og slitsomt!

Middag i morgen blir kjøttkaker i brun saus, poteter og grønnsaker -hvis jeg ikke får lyst på noe annet ;)

Tirsdag: Pannekaker med blåbær (fast)

Onsdag: Kylling med ris og salat

Torsdag: ----

Fredag: Hjemmelaget pizza (fast)

Lørdag: ----

Søndag: ----

Skrevet

Vi har også to bad, men de er ganske så ryddige begge to. Hele huset er egentlig overkommelig, ettersom vi hadde besøk av min bror og hans samboer i helga, og derfr fydda til den store gullmedaljen på fredag.

Målet mitt for uka er å HOLDE det sånn, ettersom vi får nytt besøk på fredag.

Men ja, badet. Badekaret kan sikkert trenge en skrubb, og det kan i alle fall dusjen også (den renholdes jo forsåvid sånn "lett" regelmessig, men jeg oppdaga da jeg sliten satt på gulvet inni der at under blandebatteriet var det behov for litt vask, så jeg antar det er flere plasser jeg ikke har sett. Skrubb av badekar og dusj står på planen.

Også må vi innom en rørlegger, for pakninga i bunnene av vanntanken på gjestetoalettet må byttes, det stopper ikke å renne, og renne og renne. Min bror skjønte at det var pakinga (det ble helt håpløst når han var her, før bare rant det av og til, men vi klarte å stoppe det) så vi åpna opp, og joda, den er ødelagt.

Meny har jeg egentlig ikke laget... Kanskje jeg skulle gjøre det i løpet av dagen...

Skrevet (endret)

Badet er ikke så aller værst ryddig, bare en del klær etter hyttetur i helga.

Planen denne uka er som følger:

Vaske klær etter helgens hyttetur OK

Skrubbe dusjen (sambo sin jobb) OK

Organsisere bokhylla på barne-/gjesterommet

Endret av Bobsi
Skrevet

Jeg må vaske under badekaret også, og på toppen av tørketrommelen (har "vaskesøyle", jeg er liten, det jeg ikke ser er ikke nøye har vært praktisert).

Skrevet

Under badekaret ja, det er en sånn plass man ikke ser, og ikke tenker på. (Jo, jeg tenker av og til på det, men det blir ikke gjort...)

Skrevet (endret)

Korrigert liste som følger:

- vaske under badekaret

- Plumbo i alle sluk

- vaske på toppen av vaskesøylen

- rense tørketrommel innvendig

- vaske vaske- og skyllemiddelkammer i vaskemaskinen

- vaske dusjforheng

- skrubbe badekar

- rydde i 3 plastbokser i badeskap

- kikke over i vaskeskap

Så etterpå at Kellys mission er "27 fling boogie ", da får jeg enda en grunn til å ta skapene mine tilbake. :legrine:

Endret av Qlio
Gjest Gjest med sko
Skrevet

Idag skal jeg gjøre ukesrent. Tror jeg tok en fryktelig "halvveis" en i forrige uke, og jeg hater tråkke i sand på gulvet. Ellers får jeg sikkert vasket klær, laget middag og tatt oppvasken - det går ganske automatisk. 15 minutter på badet trengs også.

Skrevet

Ser med glede at det snør ute, det betyr at det blir renere hjemme!

Skrevet

Hvordan funker det? (fordi det ikke dras inn så mye grus/søle, eller fordi man er inne og gjør husarbeide når det er snø ute?)

Her regner det forresten, og det ser jeg ikke på med glede... Vått, kaldt og ikke noe koselig.

Snø hadde vært kos ja. Men snø... det får vi ikke så ofte. Sludd får vi. Slaps. Og regn.

Skrevet

Vått tørker, søle tørker og etterlater sand...

Nå er ungene i seng, vaskemaskinen er tømt, jeg er klar for badet!

- vaske under badekaret

- Plumbo i alle sluk

- vaske på toppen av vaskesøylen

- rense tørketrommel innvendig

- vaske vaske- og skyllemiddelkammer i vaskemaskinen

- vaske dusjforheng

- skrubbe badekar

- rydde i 3 plastbokser i badeskap

- kikke over i vaskeskap

Skrevet

Jeg har gått løs på badet i 2 etg (det er minst og nyest)

Har vasket speil, vask, toalett, flisene på veggene, taket, rundt vinduskarmen, utsiden av glassbyggersten-veggen (dusjen). Nå gjenstår bare veggen og taket inni dusjen, samt å vaske dusjforhenget og vaske gulvet. Dermed er hele det badet nesten rengjort fra topp til tå. Ikke lenge siden jeg hadde 27 tig kastedans der, så det er ikke mer å kaste ennå. Muligens jeg kunne kvittet meg med en del gamle håndklær. Men vil lissom ikke det før jeg får noen nye. Er redd for å stå i beit :lol: Skal rydde inni skapet og vaske ferdig dusjen i morgen ettermiddag. Da må det badet kalles nedvasket til jul ;)

Skrevet (endret)

- vaske under badekaret DONE!

- Plumbo i alle sluk (hadde ikke Plumbo i hus)

- vaske på toppen av vaskesøylen DONE!

- rense tørketrommel innvendig (går ikke, klær som tørker der nå)

- vaske vaske- og skyllemiddelkammer i vaskemaskinen DONE!

- vaske dusjforheng og badematte (i vaskemaskin til morgendagens vask)

- skrubbe badekar DONE!

- rydde i 3 plastbokser i badeskap DONE!

- kikke over i vaskeskap DONE!

I tillegg mens jeg jobbet på badet:

- vaske tannglass, bytte tannbørster DONE!

- 27 ting kastedans fra bad og vaskeskap (vel, det ble en fullstappet pose) - vaske tannglass, bytte tannbørster DONE!

- skrubbe doen innvendig

- vaske tannglass, bytte tannbørster DONE!

- ta av dosetet og vaske/spyle det skikkelig rent - vaske tannglass, bytte tannbørster DONE!

Jeg er strålende fornøyd!

Kveldsrutinen er snart unnagjort, skal bare brette de klærne i maskinen så er det nattinatt på meg. Dette har vært en fantastisk dag! Jeg er sent ferdig fordi jeg var i foreldresamtale i bhg etter jobb, deretter prioriterte jeg å dra ut å ake med mine små Prinsesser etter middag i dag.

Endret av Qlio
Skrevet

Å hellige makter så flink du er Qlio! Men det vet du jo ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...