Gjest Qlio Skrevet 8. november 2006 #1621 Skrevet 8. november 2006 Hva med en skuff om dagen? Det du skriver der beskriver mitt forhold til kjøleskapet. Jeg tok en hylle av gangen, og plutselig visste jeg med 100% sikkerhet hva som var der, holdbarhetsdatoer, det så ryddig ut og luktet friskt. Jeg ble glad. 10 minutter om dagen på benken, og 5 minutter til en skuff/skap/hylle? Hvem vet, når du har ryddet i skuffer/skap/hylle kanskje du har plass til det du ikke vet hvor du skal gjøre av fra benken?
Malama Skrevet 8. november 2006 Forfatter #1622 Skrevet 8. november 2006 Du har nok rett. Og sakte men sikkert, så skal jeg nok engang komme dit!
Sessa Skrevet 8. november 2006 #1624 Skrevet 8. november 2006 (endret) Jeg skulle ønske jeg kunne kvittet meg med en MASSE ting på kjøkkenet Da hadde det kanskje ikke blitt så rotete i skapene? Og det er ikke lenge siden jeg kastet en hel del heller Endret 8. november 2006 av Sessa
Gjest Gjest med sko Skrevet 8. november 2006 #1625 Skrevet 8. november 2006 Har ikke helt holdt tritt med mailene denne uka. Men vasker opp og shiner vasken hver kveld, og rydder litt dann og vann. I morgen skal jeg renske ut av kjøleskapet og vaske, det trengs. Og jeg skulle også kvittet meg med mer i kjøkkenhyllene. Det er litt trangt om plassen, men jeg liker mesteparten av det jeg har... Jeg får prøve å lete etter de få tingene jeg ikke liker, og se om det hjelper litt!
Sessa Skrevet 8. november 2006 #1626 Skrevet 8. november 2006 (endret) Nuh har jeg: - brukt 15 minutter på å vaske oppå overskapene, microen og på skapdørene - kastet 12 ting fra skapene - ryddet matskapet og sortert matvarer i tre forskjellige hyller - vasket microen inni (sitronvann) og utenpå (med Jif-spray -i tillegg til toppen) - ryddet i noen av overskapene Tror jeg tar kvelden nå Endret 8. november 2006 av Sessa
Bobsi Skrevet 9. november 2006 #1627 Skrevet 9. november 2006 Neste uke er det kjøkkenet, og da skal følgende utføres: - rydde i matskapet - fjerne tallerken med perler som står på benken, må først finne ut hva jeg skal gjøre med de...... - rydde kjøleskapet - vaske vinduet ← Hittil har jeg ikke fått gjort noe av dette...... har vært ute og reist med jobben... Men jeg har vasket stekeovnen ryddet i en av matskuffene Får se hva jeg får tid til i dag....
Gjest Qlio Skrevet 9. november 2006 #1628 Skrevet 9. november 2006 Dere er så kjempeflinke! I går sovnet jeg på sofaen etter kveldsrutinene, så det ble ingen Kelly eller 15 minutter med rengjøring.
Malama Skrevet 9. november 2006 Forfatter #1629 Skrevet 9. november 2006 I går sovna jeg på sofaen FØR jeg km igang med noe særlig... Jeg satte på vaskemaskina før jeg satte igang med middagen. Jeg varma bare pizzarester, og tok litt oppvask mens jeg venta på at den skulle bli ferdig varm. Så spiste jeg pizza og så på tv, og så litt mer tv, og så sovna jeg og sov i nesten to timer... Da trodde jeg at min elskede SNART ville ringe og si at han kom hjem fra møtet og jeg kunne hente ham, men jeg begynte å vaske opp så lenge, og fikk vaska ganske mye, for han kom ikke hjem før halv 12. (men jeg sov jo til halv ti da...) Hang opp klærne, og vaska altså opp en god del. Og i dag er det bare å fortsette, for det er fortsatt en god del arbeide å ta fatt i i huset vårt, dessverre. Men bedring i alle fall
Gjest Tigerjente Skrevet 9. november 2006 #1630 Skrevet 9. november 2006 Så utrolig flink dere er!! I dag har jeg planer om å ta en weeklyhomeblessing bare kanskje litt utvidet. Tenkte jeg skulle rydde heimen til helgen, for prinsen har fri fra barnehagen i morgen, og da blir det ikke så god tid til det. Men, det er egentlig ikke så mye å gjøre. Skal bare rydde overflatisk i stue, kjøkken, bad og gang. Også støvsuge og moppe. Etterpå må jeg finne en løsning på hvor jeg skal ha alle utelekene til prinsen, jeg tok de inn på mandag for det blåser sånn ute, og vinteren er kanskje på vei. Og når prinsen så lekene ble han så glad, så han har fått lov til å ha de å leke med de inne litt, men nå skal de bort, for de tar litt plass. Også ble jeg oversetter for den norske hovedgruppa og moderator for gruppe 3 i dag, så jeg må sette meg inn i litt ting. Nå skjønner jeg endelig hvorfor mailene kommer så sent. Det er yahoo sin feil, for de er jo sendt.
Gjest Qlio Skrevet 9. november 2006 #1631 Skrevet 9. november 2006 Opptelling på Kelly's: Torsdag: vaske under skapet (der er det tomt og rent). Onsdag: vaske kjøkkenbenken (der er det tomt og rent). Tirsdag: moppe gulvet (her har jeg en jobb å gjøre) Mandag: skrubb komfyren (etter siste skrubbing har jeg nå holdt ovnen innvendig gullende ren, det samme med platene, men knottene og fronten trenger en skikkelig skrubb). Da ble det gulvmopping og komfyrrengjøring på meg. Og når Qliomannen finner ut at han IKKE trenger vitrineskapet som er ødelagt (hamster, han?) så skal det kastes langt vekk!
Bobsi Skrevet 9. november 2006 #1632 Skrevet 9. november 2006 Så utrolig flink dere er!! Også ble jeg oversetter for den norske hovedgruppa og moderator for gruppe 3 i dag, så jeg må sette meg inn i litt ting. Nå skjønner jeg endelig hvorfor mailene kommer så sent. Det er yahoo sin feil, for de er jo sendt. ← Hva er det ulike gruppene?
Malama Skrevet 9. november 2006 Forfatter #1633 Skrevet 9. november 2006 Det lurte jeg også på, jeg har ikke sett på dette norge-greiene i det hele tatt, bortsett fra å få mailene (og ignorere dem...)
Gjest Tigerjente Skrevet 9. november 2006 #1634 Skrevet 9. november 2006 De gruppene er ekstra grupper for norske fly-baby`s. Der vi kan snakke sammen om alt mulig rart, mest om huslige ting, men også om alt annet. Man får nye venner :D Nesten som her bare man får det på mail, og gruppene er litt mer personlige siden ikke alle kommer inn å ser. Jeg tror det framdeles er plass i noen av gruppene hvis dere er interessert, men jeg er ikke sikker.
Gjest Qlio Skrevet 9. november 2006 #1635 Skrevet 9. november 2006 ......... komfyrrengjøring på meg..........← Done! Nå har jeg fjernet en sånn barnesikring på komfyren (hårføner gjør det enklere å få løs dobbeltsidig teip, forresten). Deilig å få vasket skikkelig rundt ovnen igjen! Fjernet alt på hele veggen bak komfyren og kastet i oppvaskmaskinen (har to lange lister med kjøkkenredskaper og en knivskinne), vasket veggen og kjøkkenbenken, oljet skjærefjøla, satt kjøkkenviftefiltrene i oppvaskmaskinen og startet den. Nå er det snart sen middag, om husbonden kommer hjem noengang, leirgryte fyllt med poteter, hvitløk, rødløk, laks, dill, havsalt og sitronpepper servert med en rømmeklatt. "Det er ikke så mye som skal til, vettu"! En liten kikk på kjøkkenet, gulvet blir moppet i dag. Glemte at ungene hadde matkrig før de la seg.
Malama Skrevet 9. november 2006 Forfatter #1636 Skrevet 9. november 2006 Ah, de gruppene ja. Jotakk, sist jeg var med i norske flybabys, så fikk jeg et tonn med slike mailer, de var irriterende, og regelrett grunn til at jeg fotlot det, og svææææært nølende til å bli med igjen, kun etter høytiedige løfter om at jeg ikke fikk slike mailer igjen ble jeg med (og ser ikke grunnen i det hele tatt, jeg kan lese engelsk, og mailene jeg får fra det norske systmet kommer til like håpløse tider som de engelske, og inneholder ikke halvparten...) Meget mulig de mailene er "koseligere" nå, men jeg droppa i alle fall ut fordid de drev meg til vannvidd, og var rett og slett så irriterende og slitsomme at jeg, og mange andre, ikke orka mer. Da var det slik at ALLE som var med fikk disse mailene uansett. De snakka om å skille det ut i en egn mail-liste, side de mista mange medlemmer som bare ikke orka det, og heldigvis har de gjort det. Også var de preget av et par "meeeeeget flinke" litt "kvalme" som var veeeeeeeldig aktive, og der var en "klikk" som kjente hverandre, og vi andre kom aldri inn i varmen. Håper det er trivligere der nå da, siden du velger å være med på det Men til skravling har jeg KG, jeg orker ikke sånne mailinglister en gang til.
guylian Skrevet 9. november 2006 #1637 Skrevet 9. november 2006 Har så vidt hørt om flylady, skal finne mer ut av det høres bra ut Kan jo skrive ned målene mine for morgendagen, for i kveld skal jeg bare sitte her litt til, å så sove:) Fredag Har fri fra skolen Lese minst fem timer ( eksamensrushet starter om to uker ) Rydde inn ferdig vasket tøy i skapet, hele fire vasker ligger å venter Rydde nøye i stua oppe, blant annet rydde i studiesystem vaske badet oppe, og rydde det.... Ja tror det får nøye seg i morgen, men hvem vet kanskje jeg står opp med riktig husmorsben..... Og foresten må jeg finne mer ut om flylady i morgen:)
Gjest Qlio Skrevet 9. november 2006 #1638 Skrevet 9. november 2006 Jeg vil bare si at alle damene her inne inspirerer meg hver dag. Når jeg tenker at jeg egentlig er for trøtt til å gjøre noe, så tenker jeg på dere og gjør det alikevel. Tusen takk, alle sammen, måtte dagen starte med en ren vask for alle!
Gjest Gjest med sko Skrevet 10. november 2006 #1639 Skrevet 10. november 2006 Takk det samme, Qlio! Du inspirerer meg også! Idag skal jeg rydde bilen og fylle opp bensin, jobbe videre på kjøkkenet og vaske klær. Som "Date Night" skal jeg pleie meg selv på kvelden og se en god film Riktig god helg til dere alle!
Gjest Qlio Skrevet 10. november 2006 #1640 Skrevet 10. november 2006 Siden mine kjøkkenskuffer og redskaper er under kontroll (bl.a Kelly's mission) , tror jeg at jeg skal lage hjemmelaget pizza til mine kjære der hjemme, ta en mini-homeblessing med støvsugeren, henge opp tøyet i maskinen og bare kose meg med familien. Når ungene er lagt, skal jeg ta meg en dusj, ta på meg en ren pysj og krølle meg sammen i sofaen med min kjære og ett glass vin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå