Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Jeg er i gang med en ukesrengjøring 10 minutter x antall gjøremål jeg gidder, og kanskje jeg utvider den til å bli en mini Crisis Cleaning med noen 15 minutters rydd og kast. Fikk endelig skiftet dekk på bilen, selv om jeg i lengre tid både har utsatt det iherdig og grudd meg kjempemye (og vært martyr).

Det tok 1 time og 15 minutter, og det er jeg fornøyd med. Det var til og med ikke så ille å stå i vind og sludd og gjøre det (riktige klær er alfa og omega).

Alt i alt er jeg ganske fornøyd med meg selv nå, og det er bra for jeg har ikke vært særlig på hugget i det siste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er hjemmevelgjøringstimen overstått for denne uka. Skal rydde litt til i vitrineskapet i stua før det er kveld og Grey's Anatomy. Da skal jeg sette meg ned med føttene i et fotbad, og ved siden av meg har jeg balja med klesvask som skal brettes mens jeg ser TV. Har funnet ut at det er beste tida å brette tøy på.

I morgen er det å ta fatt på gangen. Hjelp! Der er det mye å ta tak i.... Vår bitte lille gang som er så altfor full!

Skrevet

I dag har kun rutinene blitt gjort, vi prioriterer serien "24" som vi har tatt opp alle epsiodene av nå. Mannen har smurt matpakker, jeg har fikset alt med klær. Ellers har det bare vært kos!

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Idag har jeg fulgt rutinen min, som jo faktisk sitter ganske bra likevel. Jeg skal ut i garasjen og rydde. Etter å ha rotet frem vinterdekk i går, er det nå ikke plass til bilen. ;)

Skrevet

Her tar snøen sin tid, måtte ut med freseren med en gang da jeg kom hjem i dag. Nå skal jeg pakke kofferten, for i morra reiser jeg på visitt til mannen min der han er og jobber nå :hoppe:

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Månedens rutine er å planlegge middagene.

Har nå dukket ned i fryseren og laget en middagsmeny av noe av det som lå på toppen... Min utfordring denne måneden blir også å lage flest mulig middager fra fryseren, slik at maten ikke blir liggende for lenge og bli for gammel.

Ellers skal jeg fortsette på garasjerydding senere i dag.

Skrevet
Månedens rutine er å planlegge middagene.

Har nå dukket ned i fryseren og laget en middagsmeny av noe av det som lå på toppen... Min utfordring denne måneden blir også å lage flest mulig middager fra fryseren, slik at maten ikke blir liggende for lenge og bli for gammel.

Ellers skal jeg fortsette på garasjerydding senere i dag.

Hah, så bra med en rutine jeg allerede har inne :)

Men jeg tror kanskje jeg trenger å fortsette med forrige måneds rutine, nemlig papirrydding...

Skrevet

Ahh, planlegge middager som månedsrutine, den er fint.

Jeg planlegger stort sett middager for ei uke av gangen da, så det er greit, jeg tror jeg skal legge litt om på et og prøve å få orden på dette med FRYSERMAT!

Jeg har en pakke kjøttdeig i fryseren som aldri blir brukt, fordi jeg glemmer å ta den ut derfra. "alle" har kjøttdeig i fryseren. Vi har alltid kjøttdeig i kjøleskapet vi, så jeg glemmer totalt av den som ligger i fryseren, jeg er ikke vant til å tenke p åat kjøttdeig kan finnes i fryseren.

Bortsett fra dette er det MINIMALT med mat i fryseren. Jeg er enda så mentalt vant til å ha 2,5 skuff i bunnen av kjøleskapet, så den fine fryserboksen i kjelleren inneholder for øyeblikket ikke stort mer enn en pizza. Jeg må venne meg til at vi KAN kjøpe inn mat til å ha i fryseren!

Planlegge meny for den neste uka gjør jeg før jeg lager handleliste og handler inn maten for den neste uka, men jeg kan kanskje prøve å planlegge enda lenger frem, og kjøpe inn frysermat... (og bake og putte i fryseren? sist vi bakte så spiste vi opp alt i stedet for å fryse det, så jeg må bake MER...)

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Jeg må også fortsette med å innarbeide papirrydding. Det ble ikke mange dagene av det i oktober, gitt... :sjenert:

Og middagsplanlegging skal jeg greie i november. Jeg er litt on-off der, men den tar max 15 minutter pr uke mens papirrydding helst bør gjøres 15 minutter pr dag.

Idag har jeg avtalt å ri på tur med venninne fra stallen. Det blir det nærmeste jeg kommer "date-night". Og igår kjøpte jeg julegave nr. 2. Og de 8 andre er under kontroll, dvs jeg vet hva jeg vil gi og hvor jeg kjøper det.

Gjest Catwoman
Skrevet

FlyLady-prinsippet er det å gjøre litt ofte, istedenfor å gjøre alt på engang? Isåfall er det det prinsippet jeg lever etter når det gjelder husarbeid.

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Man kan vel si det sånn, Catwoman. ;)

Jeg føler meg som skilpadden i historien om haren og skilpadden som skulle løpe om kapp. Skilpadden vant fordi den gikk jevnt og trutt (men smått). SÅ får man bare kvitte seg med tankene om at det egentlig "går alt for sakte". Sannheten er jo at man, tross alt, kommer først til målet.

Skrevet

Har ikke fått gjort så mye denne uken, men har fått gjort litt.

Vinduskarmen (det altoverskyggende barnnpunktet) er tømt

Jeg har kosta utenfor inngangsdøra

Skuffene i skrivebordte er satt på plass.

Og så har jeg følgt mine morgen og kveldsrutiner.

Neste uke er det kjøkkenet, og da skal følgende utføres:

- rydde i matskapet

- fjerne tallerken med perler som står på benken, må først finne ut hva jeg skal gjøre med de......

- rydde kjøleskapet

- vaske vinduet

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Jeg synes du skal være fornøyd jeg, Bobsi! Å følge både morgen- og kveldsrutiner er godt gjort. Og husk at alt det du gjør i huset er skritt på veien til et ryddigere og mer oversiktlig hjem. Du må bare innse at du ikke kan gjøre alt på en gang, men for hver ting du gjør, så blir det på sikt bedre!

Skrevet

Jeg skal kaste vitrineskapet på kjøkkenet (ødelagt) og rydde i kjøpmannsdisken.

Skrevet

Holder på med velgjøringstimen. Her blir det fint nå (så lenge det varer med to småbarn i huset) :)

I dag skal vi ha fest, så da får jeg vaske gulvet når gutta blir kjørt til svigers. Gangen min er ryddet for sommer og høstklær, så nå er alle vinterklær funnet frem og hengt opp. Sko står pent på hylla si!

Skrevet

Har kost meg med kontrolljournalen i dag.

Den vokser seg stor (57 sider) og inneholder masse nyttig på ett sted.

Skrevet
Har kost meg med kontrolljournalen i dag.

Den vokser seg stor (57 sider) og inneholder masse nyttig på ett sted.

Tror jeg må se i den en gang :klappe:

Skrevet

Jeg lurer på om jeg ønsker meg den derre Office in a bag fra Flyshop, er det noen som har den her?

Sessa: Selvsagt skal få få se i den en gang. :)

Gjest gjest med sko ii
Skrevet

Jeg har ryddet masse i garasjen i dag. Og så må jeg passe på meg selv litt. Fredager blir heretter date night SPA for meg selv. Fotpleie står først på listen. :smilorange:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...