Malama Skrevet 24. november 2005 Forfatter #141 Del Skrevet 24. november 2005 Hehe... altså, siden det skulle inn en skuff der... så trykket jeg den hardt inn Borte ble istappene... men de ligger vel som små isbiter oppi der da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 25. november 2005 #142 Del Skrevet 25. november 2005 Det er utrolig hvor lett morgenen går når man har gjort kveldsrutina. Liker at klærne ligger fremme, frokostbordet er dekket (med kopper, ikke mat selvfølgelig), og sekken med min bærbare pc står klar. Det er greit å ha tid til å drikke en kopp te i stede for å løpe rundt. Eller ta den bussen som går et kvarter senere men tar dobbelt så lang tid som den jeg pleier å ta pga rush. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 25. november 2005 #143 Del Skrevet 25. november 2005 Har detti helt ut av dette jeg... Er kvalm 24/7 for tiden, så alt blir et ork. Konsekvensen er jo at jeg blir enda kvalmere av å se hvor rotete og møkkete det blir Så jeg må nok begynne med babysteps igjen. Kanskje sette timer på 5 minutter, for jeg klarer sikkert å rydde litt i 5 minutter av gangen uten å knele helt. Så kanskje det blir litt triveligere hos oss. Leste Fly-baby mail, og tror jeg rett og slett må begynne på begynnelsen igjen. Kanskje mandagen blir bedre hvis jeg kan baby-steppe meg gjennom helgen? Uansett, god helg jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. november 2005 Forfatter #144 Del Skrevet 25. november 2005 Har vurdert å begynne HELT på nytt jeg også. Så HELT at jeg skrv ut den der 30-dagers innføringa... Men jeghar ikke begynt på et enda... Det føles litt "nederlag" å begynne SÅÅÅÅ på nytt... men babysteps må til i alle fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 25. november 2005 #145 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Jeg er også veldig opp og ned...men jeg er fornøyd om jeg greier å gjøre noe halve uka. Ikke gi opp, Malama og Imax! Husk at: "You're never behind! Jump in wherever you are! Jeg var like hyper som Nivea første måneden jeg kom ordentlig igang, og følte enorm energi for å se at det ble store forbedringer. Så fikk jeg en knekk og jeg fikk ikke gjort så mye. Men jeg karrer meg opp igjen og gjør litt når jeg kan. Jeg elsker mailene og testemonials, og på slitne dager koser jeg meg foran pcen og leser dem. Litt stillesittende hjernevask trengs også, da merker jeg at jeg får opp igjen motivasjonen. Fortsatt er baderommet fint, har gjort lite på soverommet denne uka, men skal støvsuge under senga og skifte sengetøy. det verste der inne er papirhaugene fra forrige "soveromsperiode" som jeg sorterte så fint i hauger på gulvet, men som aldri ble hullet og satt inn i riktige permer...så de har ligget nå i en mnd. Og nå ligger det støv OPPÅ bunkene så jeg må ha med meg støvsugeren om jeg skal gjøre noe der... Det er i grunnen prioritert fremfor alt det andre. Endret 25. november 2005 av Gjest med sko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 25. november 2005 #146 Del Skrevet 25. november 2005 det verste der inne er papirhaugene fra forrige "soveromsperiode" som jeg sorterte så fint i hauger på gulvet, men som aldri ble hullet og satt inn i riktige permer...så de har ligget nå i en mnd. Og nå ligger det støv OPPÅ bunkene så jeg må ha med meg støvsugeren om jeg skal gjøre noe der... Det er i grunnen prioritert fremfor alt det andre. ← Prøv med stoppeklokke du, så skal du se du får dem unna fortere enn du hadde trodd var mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 25. november 2005 #147 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg var like hyper som Nivea første måneden jeg kom ordentlig igang, ← Har ikke vært såå flink denne uka da, har ikke gjort alt på ukeplanen og alt på sonevasken som de første ukene, så det har begynt å dabbe for meg også gitt.. Men jeg tviholder hvertfall på morgen og kveldsrutinene! Det som er deilig er at jeg har kommet meg gjennom alle rommene så selv om jeg ikke gjør så mye ser det bra ut. Jeg passer hotspotene som en smed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 28. november 2005 #148 Del Skrevet 28. november 2005 Det er bra, Nivea! Ikke tro du må være så perfeksjonistisk at du må gjøre alt hver dag! Jeg fikk tatt alle papirene på soverommet på søndag, støvsugde og tørket litt støv etterpå. Har et par pappkasser der, men ellers, er soverommet "gjort" også. Hvordan går det med dere andre? Det viktigste er vel å gjøre 15 minutter hver dag, så kommer man seg videre med babysteps. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 28. november 2005 #149 Del Skrevet 28. november 2005 Her har det gått i kvistlakking og annen oppussing denne helga. Men på tross av det er kjøkkenvasken skinnende (vel, det trengs å ryddes på plalss noen rene kopper da..), og ingen hot-spots flyter over. Denne uken er vi i sone 5, som er stue/spisestue (jeg har begge deler i samme rom nemlig). Skal prøve å få gjort alle oppdrag, vet jeg kommer til å sette pris på det nå som jula nærmer seg. Håper jeg unngår siste-liten-rydding i år . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 28. november 2005 #150 Del Skrevet 28. november 2005 Vi er i sone 5 ut november og i sone 1 fra torsdag. Så om vi henger med fremover så kommer vi gjennom hele huset før jul (siste runde!). Uansett så får jeg mye mindre å stresse med før jul iår enn tidligere år. Det gleder meg like mye som det tynne snølaget som har lagt seg utenfor stuevinduet siden igår (JULESTEMNING!) Jeg føler meg mindre stressa siden jeg begynte med FlyLady, jeg sover godt om natta og våkner uthvilt, og jeg føler mye større kontroll over hverdagen. Og jeg er blitt mye flinkere til å "leve i nuet" og være takknemlig for småting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 28. november 2005 #151 Del Skrevet 28. november 2005 Helt enig, gjest med sko, det er kjempedeilig å slippe å hele tiden gå rundt å tenke "åh, skulle gjort det, burde gjort det". Hadde konstant dårlig samvittighet for noe før, og styrtrydda hver gang det kom folk over. Nå slipper jeg alt det, og kan IKKE si jeg savner det.. Det er snø her også, og det er så koselig!! Var en tur i sentrum idag, og julegatene var tent, julepyntede butikkvinduer.. Koselig!! Hm, lurer på om jeg skal luske frem en jule cd.. Har fått gjort home blessing idag, og støvsugde stua ekstra godt, siden det er stue-sone. Den ble så kort sist måned også, rakk ikke alt da heller. Så passer på å hvertfall gjøre de tingene jeg ikke rakk sist måned:-) Jeg må passe meg så jeg ikke blir for opphengt og perfeksjonistisk, så går jeg vel på en smell og blir dritlei. Men tror jeg klarer å holde balansen:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 2. desember 2005 #152 Del Skrevet 2. desember 2005 Hvordan går det med dere andre Flybabies her inne? Jeg klamrer meg til morgen og kveldsrutinene og det er stort sett det jeg får gjort for tida. Men det kule er at det holder!!! Gjør et par småting innimellom, men nå er det mere julegavehandling og pynting og sånne ting.. Prøver å få gjort et par ting i sonen også men.. Disse to siste dagene har jeg ikke gjort NOE i sonen, men det sser fint ut for det så det finnes ikke dårlig samvittighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. desember 2005 Forfatter #153 Del Skrevet 2. desember 2005 Så flink du er. Hos oss ser det ille ut nå, og jeg er ikke nooooe flink med rutinene mine, der er nok en sammenheng ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. desember 2005 #154 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg er syk, men holder også ut med morgenrutine og kveldsrutine. Det gjør at det ser fint ut, og at det ikke blir kaos. Får satt på en maskin klær i ny og ne også, men det er også alt. Kom igjen Malma, hopp på der du er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. desember 2005 Forfatter #155 Del Skrevet 2. desember 2005 Jada... jeg får gjøre det når jeg kommer hjem. HAr jobba hardt me å holde hodet over vann på jobb de siste dagne. Har endelig komemt på et nivå der jeg tror jeg kanskje kan kalre jobben min før årsoppgjøret, noe jeg for en uke siden ikke hadde tro på, og det er deilig. Men det har kostet, både med høy effektivitet og ikke minst lange dager, og det må fortsette på den måten også. Men i dag, i dag skal jeg være ute av kontoret før klokka er seks (av "eksterne årsaker", det skal være julebord på jobb i dag. Jeg skal ikke være med, men en del samles her klokka seks og jeg vil være gått da) så da bør jeg jo ha litt energi igjen når jeg kommer hjem, for det er jo tidelig. Hjemme før halv sju jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 2. desember 2005 #156 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Jeg har all forståelse at gode intensjoner kræsjer når det blir for stritt på jobben! Men om ikke annet; Kast deg inn i et par 2-minutters eller en 5-minutters rydding! Alt er bedre enn ingenting! Jeg er vel tilbake igjen til morgen og kveldsrutiner for tiden jeg og. Men fikk støvsuget grovt i forgårs og ble ENDELIG kvitt min aller verste hotspot; spisebordet (som fungerer som arbeidsbord). Dvs det er igjen litt rot, men jeg har ihvertfall fått av duken og vasket den, og redusert papirhaugen 90%. Resten tar jeg denne uka. Jeg har forresten bestemt meg for at jeg har vært alt for perfeksjonistisk med julekort, iår skal jeg ikke vente med å sende dem ut til "passende" tid (rett før jul så mottager får julekort tre-fire dager før julaften). I år skal jeg fra nå av sende dem når jeg har skrevet noen ferdig. Så kanskje noen ennå travlere enn meg rekker å sende kort tilbake uten skyldfølelse for å "være for sent ute"? GOD BEDRING, Fakse! Endret 2. desember 2005 av Gjest med sko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 2. desember 2005 #157 Del Skrevet 2. desember 2005 Ja man kommer faktisk langt med et par 2 eller 5 minuttere!!! Jeg har deler til grillen vår stående i vasken på vaskerommet, og disse skal pusses og vaskes, og de ser ikke ut!! De har nå stått i vasken kremt... en måned. Det er noe jeg absolutt IKKE har lyst å ta fatt på, men 5 minutter skal jeg klare, så jeg tar med timeren ned i kjelleren og tar hvertfall en 5 minutter, så får vi se hvor langt vi kommer.. Stå på jenter, dere er flinke! Det viktigste er å ikke slippe helt taket, tror jeg, men å velge ut noen få ting som man holder fast i, -feks vokte over hot-spotene, og heller gjøre litt mer når man har tid og ork.. Så ikke alt rotet tar overtaket igjen. Men det høres ut som om vi klarer oss sånn tålelig alle mann her, litt ekstra energi sendes til Malama som har masse å gjøre på jobb.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 2. desember 2005 #158 Del Skrevet 2. desember 2005 Enig med deg, Nivea! Vi er akkurat passe flinke, og vi får klore oss fast og gjøre det lille vi klarer i steden for å gi opp. Jeg tenker stadig oftere på den der "Don't try to catch up! Jump in wherever you are". Det er så bra sagt! Jeg er kvitt gulv-hot-spots, men har igjen alt i bordhøyde. Men det er ihvertfall deilig å se hvor store gulvflater jeg har...egentlig Og- Nivea: Jeg er mer flau enn deg! Spisebordduken min har ligget på siden mai... Ikke et at den er blitt skitten, da jeg har hatt så mye papirer der at skitt ikke ville nådd duken... Den er vasket nå, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. desember 2005 Forfatter #159 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg er hjemme fra jobb allerede! I dag dsal jeg gjennomføre kveldsrutine, ingen tvil om det. Jeg burde vært på jobb enda, men rett og slett, orka ikke mer, go gikk bare hjem. Nå vasker sambo opp, snille han, og vi skal ha oss litt mat (smake på mitt hjemmelagede julepålegg) men i løpet av kvelden skal jeg få gjennomført NOE i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 4. desember 2005 #160 Del Skrevet 4. desember 2005 Må bare legge inn en utfordring til meg selv, det står noen krystallglass på kjøkkenbenken som skulle vært vasket for LENGST!! I morgen mandag den dag skal jeg vaske disse og sette de på plass der de skal være. Fram med pisken hvis jeg ikke får gjort det imorra!! (Kanskje det hjelper å skrive det inn her, legger større press på meg selv, lever i håpet... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå