Bobsi Skrevet 24. oktober 2006 #1541 Skrevet 24. oktober 2006 Hei! Jeg er blitt Flybaby. Tar ikke systemet helt ut, men fikk gjort 15min rydding på soverommet pluss Hjemmevelgjøringstimen i går. I dag blir det nok kun 15min rydding. I tillegg til morgen og kveldsrutiner da seff.
Gjest Gjest med sko Skrevet 24. oktober 2006 #1542 Skrevet 24. oktober 2006 Så gøy med flere FlyBabies her! Hvis du greier alt det der, Bobsi, så er du flink! Erfaringen min (etter ett og et halvt år) er at jeg ikke greier gjøre alt hele tiden, men så lenge en viss rutine sitter, så gjør det ikke noe. Og det kommer alltid perioder hvor jeg har dilla på mer fremdrift i systemet, og gjør masse!
Gjest Gjest_bobsi_* Skrevet 25. oktober 2006 #1543 Skrevet 25. oktober 2006 I går rakk jeg kun å bruke 15min på soverommet i tillegg til kveldsrutinen min. Det samme blir det nok i dag, skal på jenteklubb hos ei venninne. Kveldsrutinen min er på dette stadiet: Alle leker ryddet i kassen sin Kjøkkenbenk og vasken strøken Kjøkkenbordet klart til frokost Stuebordet fritt for annet enn Filofaxen Klær for morgendagen lagt fram til meg og lille Snupi. Kveldsstell Litt tanker om morgendagen
abelille Skrevet 25. oktober 2006 #1544 Skrevet 25. oktober 2006 Å komme innom her er akkurat det jeg trenger for å få inspirasjon til å komme i gang igjen! Soverom denne uka? Passer bra, vi pusser opp kontoret og har stablet masse inne på soverommet, kan jo være greit å få kastet unna litt av det som vi i alle fall ikke trenger.
Gjest Qlio Skrevet 25. oktober 2006 #1545 Skrevet 25. oktober 2006 (Pssst: Frelsesarmeen!) ← Nei, jeg gir ikke bort søppel- er det noe som er brukandes gis det selvfølgelig bort. Fikk vasket sengeteppet i går, i dag er det gardiner, putetrekk og gulvteppe samt pussing av vindu.
Fakse Skrevet 25. oktober 2006 #1546 Skrevet 25. oktober 2006 I går var en hektisk dag, men jeg fikk da gjort litt. Satte på en maskin klær så snart jeg kom inn døra. Fyrte så i ovnen (har gratis ved, så det er bedre å fyre enn å bruke strøm) og laget middag. Fikk satt på oppvaskmaskinen etter middag, lest ut en bok som måtte tilbake til biblioteket, hang opp klesvasken og dro deretter på trening. Etter treninga dro jeg ut for å feire at jeg har fått engasjementet mitt forlenga med to år, så da ble det av naturlige årsaker ikke noe mer husarbeid den dagen. I dag skal jeg få vaska enda en maskin klær, samt tatt badene og støvsuga kjøkkengulvet. Blir det tid skal jeg ta ut fresen og ta oppkjørselen en gang til, det har ikke kommet mer sne, men den som kom sist har blitt rotet litt opp av bilene så det er greit å få den ut av veien.
Malama Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #1547 Skrevet 25. oktober 2006 I går... vaska min kjære ei maskin med klær. Hva jeg gjorde vet jeg egentlig ikke... Jeg var ikke veldig flink i alle fall. I dag har jeg egentlig heller ikke de helt store planene, litt klesvask må det bli, men vi får se. Tror det er på tide å ta meg sammen og begynne med kveldsrutinene mine igjen, for de har glidd helt ut.
Sessa Skrevet 25. oktober 2006 #1548 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har tørket støv av bilderamme og "nattbord" (hylle) på soverommet. Har også vasket vinduskarmen. Har planer om å rydde bort vogna som står der og sette den i gangen (må først rydde bort den som står i gangen fra før, for å få plass). I morgen har jeg tenkt å få vasket vinduet der også (da har jeg tidligvakt og er hjemme mens det fortsatt er lyst ute) HUSK! Søndag skal vi stille klokken 1 time TILBAKE!
Fakse Skrevet 25. oktober 2006 #1549 Skrevet 25. oktober 2006 Dagens maskin med klær er vaska og henger til tørt. Den som ble hengt opp for to dager siden er tatt ned og bretta. Jeg har fyr i ovnen og middag er laga. Etter middag rydda jeg opp, og som en fortsettelse på det tok jeg en ukesrengjøring på kjøkkenet. Det er en litt ekstra grundig vask, der jeg tar inni alle krokene, løfter på alt som står på benkene, vasker veggen over vasken og bak komfyren og tørker over hvitevarene. Også støvsugde jeg golvet enda det er bare to dager siden sist, for det er så deilig når det er helt smulefritt. Er godt fornøyd med dagens innsats, så da utsetter jeg badevasking til i morra. Ingen grunn til å overdrive heller!
Gjest Gjest med sko Skrevet 25. oktober 2006 #1550 Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Så gøy å lese at så mange av oss er i gang! Akkurat nå er det andre utenforstående ting som spiser opp energien min, men jeg er snart tilbake jeg også. Takk for påminnelse om å stille klokka, Sessa. Har ikke fått med meg det ennå! Endret 25. oktober 2006 av Gjest med sko
Bobsi Skrevet 26. oktober 2006 #1551 Skrevet 26. oktober 2006 I går gjorde jeg absolutt ingenting, bare laga middag. Var på klubb med venninner. Men da jeg kom hjem, hadde sambo rydda skrivebordet på soverommet, oppvaskmaskina var kjørt og rydda utav, og kjøkkenbenken var strøken. Jeg rydda kun kjapt papir på kjøkkenbordet før det var sengetid. Så da var gårsdagens oppgaver utført også.... I morges rakk jeg å swisje badet før jeg gikk. Hurra! Senga kunne ikke ryddes for der lå sambo og lillesnuppa og sov.
Gjest Qlio Skrevet 26. oktober 2006 #1552 Skrevet 26. oktober 2006 Mamma reiser hjem i dag, jeg blir "sjef i eget hus" igjen!
Malama Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #1553 Skrevet 26. oktober 2006 Det er merkelig det der, med mamma i huset så blir det hn som tar "sjefsrollen". Skal ha mamma'n min på et ukes opphold i november (en uke er lenge nok for meg... lurer på om jeg gjorde noe dumt da jeg ba min forlvoer om å være her like lenge... kanskje jeg og mamma'n min hadde hatt det besdre noen dager alene også...)
Gjest Qlio Skrevet 26. oktober 2006 #1554 Skrevet 26. oktober 2006 Da sitter hun på bussen, vaskemaskinen durer og går, middagen er på gang og roen senker seg. Nystrøkne kappelaken er på senga, nyvasket sengeteppe, gulvteppe og gardiner er på plass, soverommet ser strålende ut! Men innser at jeg igjen kan ta en runde i klesskapet...
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #1555 Skrevet 26. oktober 2006 Har brukt mine 15min på å rydde på soverommet, har bretta og lagt på plass klesvasken, kjøkkenet skinner og nå skal jeg sette meg ned og kikke litt i journalen min..... I morgen skal sambo og jeg kose oss på kvelden, men en bedre middag og vin til.
Sessa Skrevet 27. oktober 2006 #1556 Skrevet 27. oktober 2006 Vogna er tatt ut av soverommet, skal pakke bort den andre for vinteren nå i helgen. Vil nemlig bruke firhjuling nå når snøen kommer, for Quinny vogna synes jeg tipper for lett, og da blir den nok ikke mindre "tippvennlig" i masse snø. Ellers så har jeg ikke vært så flink, men jeg er så sliten pga jobb. Det skal bli deilig med helg! Jeg ble forøvrig kvitt et salongbord i går og i morgen blir jeg kvitt sofaene som står på loftstua og tar opp plass. Når dem er ute skal gjestesofa/sengen få plass der og minstemann bli kvitt den på rommet sitt Jobben kaller!
Gjest Tigerjente Skrevet 27. oktober 2006 #1557 Skrevet 27. oktober 2006 Hvilken quinnyvogn har du sessa? *missunner* Jeg har ikke vært flink i dag. Prinsen er syk, så jeg har bare kost, lekt og slappet av med han. Nå ligger han i sengen, i håp om at han skal sovne, noe jeg tviler på at han gjør. Så skal jeg drikke litt te, også skal jeg gjøre noe her. Er ikke lenge siden jeg skifta på sengen, så kellys missione er utelukka. Men, jeg kan brette litt mer kler fra soverommet, og kanskje kaste mer. Jeg bretta i en time i går, og det er framdeles like mye igjen. Men, sånn går det når jeg hater å brette klær, og det bare hoper seg opp. *Tetid*
Fakse Skrevet 27. oktober 2006 #1558 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har heller ikke behov for å skifte på senga, så soverommet blir ikke prioritert område i dag. Derimot skal jeg få tatt det badet som ikke ble tatt i går, samt at jeg skal få vasket en maskin med klær. Har invitert en kompis på pizza og film, så utover det blir det ikke så mye action i kveld. Tror det skal bli deilig med en hjemme-kveld uten for mye planer.
Gjest Gjest med sko Skrevet 27. oktober 2006 #1559 Skrevet 27. oktober 2006 Dagens oppgave blir å rydde bilen pluss skifte vinterdekk. Trusselen om snø henger over oss på Østlandet nå i helgen, og jeg vil IKKE havne i noen grøft på sommerdekk. Ellers så er jeg på flyttefot med hesten min neste månede. Dvs hesten skal bytte stall. Det er på tide å ta en super fling boogie i hesteutstyr og kasser... *Glad over å gjøre noe andre steder enn innomhus* Jeg er ajour med de julemissions som er relevante for meg, og skal legge slagplan for middager fremover samt økonomi. Julegavelisten har begynt å ta form også.
Malama Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #1560 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg SKAL skifte på senga i dag, så det passer fint. Julemissions er jeg redd jeg har falt litt av lasset med, får se om jeg kan lese gjennom dem og se på det igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå